• MimmiMus

CAMBRIDGE!

Jag föraktar mig själv!!!

Ja, just nu gör jag faktiskt det. Jag är en sådan slarver.

Idag har jag haft det superstressigt och inget har fungerat riktigt som jag ville. Gick upp redan 05.20. Har visserligen varit på en morgonpromenad som var uppfriksande men jag är TRÖTT och sliten som en gammal gnu.

Det är just en sådan här dag som man absolut INTE ska slarva med drinkarna. Särskilt inte i den första veckan på ren kur då till och med sparris, som jag bara avskyr, skulle kunna fresta.

Hur som helst så gick jag och en kollega och möte upp min fästman och han kollegor på en uteservering. Samtidigt som de andra satt och drack öl sörplade jag på mineralvatten. Det var juh bra

Klockan blev 18, klockan blev 19 och klockan blev 20.

Sen var jag så hungrig att jag var så nära så, så nära, så nära att jag hade kunnat ta vad som helst som passerade i matväg.

Alltså om jag tänker på hur nära det var, ja, då börjar jag nästan grina! Jag undrar på vad det var som egentligen gjorde att jag till slut endå beslöt mig för att inte äta.

Jag visste att jag:
    1.Inte skulle kunna sova ikväll för all ångest.
    2.Antagligen inte kunna uppskatta maten pga dåligt samvete.
    3.Jag skulle aldrig stå ut med att inte kunna göra någonting som jag har klarat så bra 2 ggr förr.
    4.Alla mina kolleger är störtimponerade av mig och jag skulle inte kunna se dem i ögonen om de visste att jag hade ätit - och jag skulle å andra sidan aldrig heller kunna ljuga och säga att jag inte hade ätit ifall jag nu hade gjort det.
    5.Jag vet att jag inte kommer vilja ha mat så fort jag har dämpat den värsta hungern med en drink så fort jag kommer hem.
    6.Jag skulle helt enkelt inte stå ut med mig själv.

Usch - det var så nära!

Idag står det 1-0 till "Förnuftet" i matchen mellan "Förnuftet"-"Känslan"

Okej - det är otippat men dag 5 blev helt plötsligt en riktig rysare och den helt klart sämsta dagen hitills. Kändes som att detta skulle blivit en toppendag eftersom det var en så mysig promenad i morse och vackert väder. Men, nej nej!

Jag har fått mens också. Men det hade jag naturligtvis glömt bort när jag var så där hungrig. Det förklarar juh faktiskt en del.

Usch - det är fredag och jag är redan nyduschad och klar för att krypa till kojs. Lika bra å somna nu så man kan vakna upp till en ny bättre dag.

Vi e bäst!

P&K

• MimmiMus

pickolina

Du kommer GARANTERAT att klara detta! Det vet jag! Tänk på alla människro som säger "Klarade jag att gå ner i vikt, då klarar vem som helt det". Vi har alla varit utsatta för ett enormt mat/sockerberoende och gått och små tuggat hela tiden och alltid tagit gigantiska portioner med mat. Vi har alla haft en total avsaknad av mättnadskänsla. Men vi klarar detta och det kommer du också att göra? Jag minns inte om du har skrivit det ngn gång men kör du CK nu eller ämnar du börja snart? Om du börjar under den kommande veckan kommer du vara minst 10 kg lättare innan sommaren. Antagligen mer eftersom du har mycket att reducera. KOM IGEN, TJEJEN! Haka på oss andra nu!

mss

Du har juh varit FANTASTISKT duktig! Vilken vlijesyrka. Från 132kg till 109kg. Tycker du ska vara så stolt över dig själv! GO GIRL!

yezzii

Dag 19 - mycket bra jobbat! Men du - ska du inte belöna dig med att ställa dig på vågen nu då? Du kan nog inte ens tänka dig hur mycket du har gått ner!!! Men iofs - vänta tills 2-3 dagar efter att mensen är avklarad. Risken finns att vågen inte visar det du FAKTISKT har gått ner.

Mastermind

Tack så jättemycket! Ja, man ska nästan memorera alla anledningar till att inte äta när suget kommer. Det känns toppenbra just nu att jag inte föll för frestelsen.

Vad som däremot är mindre bra är att jag idag inte mår nå bättre. Jag känner inget sug eller nått sånt. Jag har bara jäkligt ont i kroppen, är hängig. Tycker det är konstigt för jag är annars en sådan där person som aldrig är sjuk, aldrig får mensvärk och är helt förskonad från allergier. Men idag mår jag allt annat än bra. Tror jag t o m har lite feber. Men det ska inte hindra mig från detta. Ingenting kan få mig att falla ifrån CK. Jag är stark nu!

Usch - jag hatar att klaga så nu ska jag lägga av med det. Men tyck lite synd om mig!

Ia´s - jisses va kul att du e här igen! Ia´s du har varit så duktig. Visst var det hösten 2003 tom våren 2004 som du höll på? Jag inspirerades så mycket av dig.

Okej, här är min vikt. Jag utgår från vad jag vägde i måndags när jag började kuren men innan dess hade jag gått ner fr 83 kg - 60 kg, 6 veckor tog det på ren kur.

Den 17/4

Vikt: 68 kg
    Längd: 165 cm
    Midja: 79 cm

Jag måste ha tappat minst 3 kg. Det känns som det. Men det visar dig på tisdag då jag ska väga mig. Hoppas hoppas hoppas. Jag väger mig endast en gång i veckan. Tror jag skulle bli knäpp annafrs. Springa till vågen var eviga minut skulle bara vara jobbigt. Skulle man inte ha gått ner någonting en dag så skulle motivationen tryta. Nä - vägning hos konsulent passar mig bäst.

Fast jag har köpt sånna här ketosticks. En urin-indikator som visar hur stort antal ketoner man har i kroppen d v s hur hög ens förbränning är. Jag har ovanligt nog haft toppförbränning sen i tisadags. Det brukar jag inte ha. Men det är jag naturligtvis jätteglad för.

Ketostick kan man köpa på apoteket och 50 eller om det är 100 stickor kostar inte mer än 100 sek. De är jättekul att svart på vitt få en bekräftelse på att man verkligen förbränner fett. Oerhört motiverande.

P&K vänner!

• MimmiMus

kareena och MalinPalin

KOM IGEN NU TJEJER!

kareena - jag vet inte hur mycket du har att tappa men du kommer i den största storleken väldigt snart. Jag lovar!

Hörrni - jag gick ner 20 kilo på 6 veckor. Sex veckor av mitt liv tog det, år 2004! Inte mer

Men jag vet hur det är. Som MalinPalin skrev; "Jag börja r varje morgon med CB för att ge upp vid lunch. Fan!!"

Så har det varit för mig också den senaste månaden fram tills jag började påminna mig själv om att detta handlar om psykologi och inte mina fysiska förutsättningar. Varför känner jag sug efter mat???? Det är inte kroppen som vill ha mat. För oss med ät och sockerberoende är det hjärnan som vill ha mat.

MalinPalin. Börja med CK imorgon. Förstå att drinkarna ger dig allt det som din kropp vill ha och behöver. När lunchen närmar sig måste du sätta dig ner i 5 minuter och börja resonera med dig själv. Att resonera med sig själv är a-o.

Jag sätter mig antingen ner och resonerar med mig själv eller så går jag in på den här tråden och resonerar med er andra.

Jag tänker, varje gång jag blir frestad: "Det ser fruktansvärt gott ut men idag får jag inte äta det där som ser så gott ut. Jag kommer få äta det där igen - men inte just nu bara".

Man måste liksom avdramatisera det här med "ren kur". Man tänker gärna på begreppet "ren kur" som någonting fruktansvärt ansträngande och begränsande fast man egentligen borde associera det någonting som faktiskt är upplyftande och en lättnad för kropp och själ. Det är inte roligt att vara överviktig - inte ur någon aspekt.

Vad jag menar är att vi måste tänka och se positivt på den här "rena kuren" och göra begrppet till någonting positivt. Jisses, tjejer - vi komer inte äta endast pulver för resten av våra liv heller Det är just nu bara! Det är idag och några veckor framöver. Och det kommer göra oss så lyckliga.

Igår skrev jag att jag nästan höll på att äta, d v s förstöra det som jag har kämpat med i snart 6 dagar. Men jag gjorde det inte. Jag visste nämligen någonstans i mitt undermedvetna att det var hjärnan som spelade mig ett spratt. Men jag gick inte på det och därmed kommer jag snart kunna gå och lägga mig och snart vara inne på dag 7.

Tänk på att lära er förstå varför ni känner hunger och sug. För rätta mig om jag har fel. Det är sug vi känner och inte hunger. För om det hade varit hunger då hade vi kunnat välja ett gott nyttigt matalternativ och därmed inte varit överviktiga. Men anledningen till att vi är överviktiga är för att när vi är hungriga så väljer vi bort det nyttiga alternativet till förmån för det feta, kolhydrats(socker)rika maten.

Kroppen bli lycklig av CK för det innehåller allt vad kroppen vill ha. Det är hjärnan som vill ha allt det där andra. Men vi är juh inga dumma brudar - så vi får överlista oss själva ibland.

MalinPalin - överlista dig själv vid lunchtid nästa gång!

KÄMPA PÅ TJEJER! Ni är faktiskt superduktiga! Ni kommer garanterat att lyckas!

P&K

• MimmiMus

Picolina

Va gulligt av dig! Blir så glad om mina ord kan hjälpa någon.

kareena

Va duktig du är!!! Om det har varit jobigt igår och idag så ska du veta att f r o m måndag, d v s din 4 dag kommer allt bara att bli bättre och bättre. Din kropp vänjer sig jättesnart! Jag coh alla andra tror på dig och som du skriver - du är inte ensam! Vi finns här!

Mastermind

Ketosticks hette det förrut. Nu heter det Keto-Diabur-Test 5000.

Här är länken:
    www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp&ProductSKU=101054&prodinfotype=&showBuy=false&action=showProdInfo

Det är jätteroligt att hela tiden testa och se hur hög förbränningen är. Känns supermotiverande.

P&K alla!

• MimmiMus

FYI

Varunr. Produkt Förp. Jfr.pris à-pris

262493 Keto-Diabur-Test 5000 testremsor
    (Roche Diagnostics) 50 st 2.26 kr/st 113,00 kr

Produktinformation »

• MimmiMus

Hej, tjejer!

Pannkakstårta - välkommen! Kul att så många hittar hit. Vi hjälper dig igenom detta! Inga problem. Det här kommer du garanterat att fixa. 10 kg innan den 31 maj. Fÿ såå skönt det ska bli.

Jag har en något bättre dag än igår och i förrgår. Men jag är så arg att jag fick mens redan första veckan.

Jag kom på en annan anledning till varför jag gått upp 7-8 kg sedan november. Jag satte nämligen in en p-stav i armen och precis som med p-piller går man naturligtvis upp lite grann i vikt. Men jag ska inte skylla alla 7-8 kilo på det. som sagt. Det faktum att jag slutade träna gjorde garanterat sitt.

Samtidigt som det är väldigt skönt att ha p-stav så är det samtidigt ganska så jobbigt för men vet aldrig när mensen kommer. Jag hade det för 2 veckor sedan och nu så kommer det igen. Innan dess hade det visserligen gått 7 veckor utan mens. Men jag hoppas verkligen att detta inte är någon lång 2 veckors körare som det kan vara ibland. Ibland har jag det bara 2 dagar ibland 2 veckor. Usch - inge kul alls!

Men jag har varit ute på stan idag sen så försökte jag lära min lilla bengalkisse att gå i koppel. Hon var inte så glad för selet men det gick ändå över förväntan Fast folk stirrade konstigt på mig. Inte helt vanligt att man ser någon promenera med en katt.

Nu måste jag höra med er. Tycker ni, liksom jag att det är lite terapi att laga mat även om man varken får äta den eller smaka på den när man lagar maten? Jag tycker det är oerhört stimulerande att i all afll få hålla på med mat. Lagar jättemycket åt min m2b nu när jag går på ck. Men det var samma sak när jag slutade röka. Jag följde med mina kompsar som rökte och tittade på. Det räckte liksom med att man luktade så var jag inte lika röksugen längre.

Nåja - ha det gott, tjejer och kämpa på!

Ni är toppen!

P&K

• MimmiMus

5,1 KG!!!!!!!!

Helt fantastiskt juh!

Jag bryr mig inte ett smack om det ät vatten eller fett - bara jag går ner i vikt och blir smal. 5,1 kg kommer alltid vara 5,1 kilo!

Toppen, tjejen!

Jag vill så gärna väga mig! Tisdag - då kommer min rapport! Men då är jag faktiskt inne på dag 9

Snart är dag 7 avklarad och men har fixat första veckan - Woooohoooo.... Jiiippppiiieeee

P&K

• MimmiMus

okt2006

Tack, för din omtanke och visst har du rätt. Men om man inte har diabetes och i övrigt är 100% frisk så är låg halt insulin precis vad man vill uppnå och det är inte heller farligt. Jag har faktiskt tagit upp det där med en god vän som studerar på läkarlinjen. Hon är visserligen inte färdig läkare men det här hade hon läst och kunde ge bra svar.

Men man ska alltid vara försiktig!!!

Jo, min mens kommer stabiliseras men det tar sin lilla tid. Men det har faktiskt aldrig besvärat mig att den är oregelbunden fram tills nu. För det är verkligen inte roligt första veckan på ren kur. Jag anser att den är väldigt underlättande och jag har absolut inga hormonsvängningar nu för tiden. När jag gick på p-piller kunde porslinet flyga i luften några dagar varje månad.

Men man ska alltid vara försiktig!!! Tack igen. Det värmer när folk engagerar sig.

KOM IGEN NU Mon-Chichi!!!!!!!!

Du ångrar säkert att du inte satte igång förra veckan. Se nu till att du inte behöver ångra dig en gång till. Börja direkt imorgon. Detta klara du. Du har gjort det förr! Du vet också att det är dagarna innan ketos som tar på psyket - ja just det, psyket! Det är där det sitter. Nu tar du dina 15 kg. Fixar du garanterat på 5-6 veckor. Det vet jag - för jag har också gjort det.

Vi gör detta tillsammans! Du är inte ensam!

P&K

• MimmiMus

Hej,Picolina

Jag dricker nästan bara mintchokladen, men brukar även köpa några påsar vanlig choklad och banan. Tar alltså hälften banan och hälften choklad. Det är faktiskt riktigt gott.

Men jag ska faktiskt köpa några påsar jordgubb på tisdag. Jag känner att jag vill vareiera lite.

Förra året åt jag endast mintchoklad - det var faktiskt lite jobbigt efter ett tag. Vaniljen är ingen favorit. Jag tycker den smakar syntet. Men jag vet folk som gillar den. Säkert kort är i alla fall choklad eller mintchoklad. Jag har inte hört någon som inte gillar dessa.

Picolina - du kommer klara detta! Du är tuff och du är stark och jag kommer göra allt jag kan för att stötta dig. Jag märker hur gärna du verkligen vill göra detta och vill lyckas och med coachning från mig och andra på tråden kommer din viktminskning att bli en kommande frangångsaga. Lite på oss

Vad gäller Jada-dryckerna så tycker jag hallon är jättegod men man får inte dricka den på ren kur. Men jag har några hemma så den använder jag flititg när jag går över till kombinerad kur och trappar upp. Vikigt att fortsätta dricka ordentligt då också. Appråpå vatten - jag LÄNTAR tills jag slipper springa på toa hela tiden. Herregud - toapapper börjar bli en betydande utgift!

Mon-Chichi

Okej - då har du 7,5 vecka franför dig (15kg/2kg per vecka = 7,5 vecka ) Du kommer vara klar ungeför den 6 juni. Sveriges nationaldag. Det känns väl mer än rimligt? Kanppt en uppoffring eller hur? Sen kommer du kunna njuta som bara den. Visst var det så att du skulle till sömmerskan snart. Förstå vad imponerad hon kommer bli när du kommer där vecka efter vecka och hon måste bara ta in klänningn mer och mer. Vore inte dt häftigt. Personligen tycker jag att det så så häftigt när folk konstant imponeras av det man gör och at man lyckas. Jag tror att på mitt jobb ser man min viljestyrka som någonting positiv även i arbetslivet. Jag menar - man kan inte undgå att märka att den där MimmiMus verkligen har beslutsamhet, vilja och "go" i sig.

Kom igen nu!

Vi e såååååå bra allihop!

P&K

• MimmiMus

Jag har p-stav nu och den är därmed alltid oreglebunden. När jag har gått på CK tidigare år och inte hade p-stav, så kom den alltid som den skulle. Jag oroar mig inte!

• MimmiMus

Hej, tjejer!!!!

Årsbudget är spikad!!!!!!!!! Och jag faller handlöst ner i gråt av utmattning men även lycka och glädje.

Usch - va deadlines kan pressa en!

Men åter till det väsentliga. Vi och våra kroppar! Imorgonska jga få väga mig! Det känns helt fantastiskt! Jag är så nyfiken. På jobbet var det flera som såg på mig att jag hade tappat vikt. Trodde faktiskt inte att det skulle synas - men jag tog min mått igårkväll i alla fall. 3 cm runt mage, 5 runt höft, 5 runt byst. Sen någon halv cm hit och dit på knä och armar.

Känns kul!

Mastermind - För att veta om du befinner dig i ketos ska du bara titta på ketonerna. Dvs det ska vara så mörkt rosa/lila som möjligt. Jag har legat på den allra mörkaste (3 st +++ tror jag det är) sedan i tisdags förra veckan. Det är därför jag är så hoppfull att det ska vara minst 3 kg som jag har gått ner. Jag har juh inte så mycket att gå ner om man ser till BMI skalan. Jag går ner för att jag tycker att jag är snyggare när jag ligger närnare 20 än 25 i BMI inte för att jag är överviktig. Men då är det som flera här inne nämnde. Det är svårare att ta de där sista "trivsel-kilona".

Nå jag - du kan väl rappotera imorgon om du kommit in i ketosen?!

Till alla er nya! Varmt lycka till!!!!! Det kommer vi klara! Inge problem! CK ÄR INGET STRAFF, vänner! Det är vår gemensamma räddning Egentligen borde vi skratta oss lyckliga varje dag att någon bemödat sig över oss "tjockisar" och tagit fram den här kuren. Låt oss tänka så!

VI E BÄST!

P&K

• MimmiMus

Vet ni, tjejer!

Den här dagen har gått så bra och just nu så känns det som om jag skulle kunna äta pulver för resten av mitt liv. Det är väl kanske inte den roligaste eller mest uppiggande tanken men vad jag vill berätta för alla er som är inne på era första hemska dagar och ni som kommer köra igång snart är att, ni måste hålla ut för efter några dagar är inte ren kur en pers längre! Du är inte hungrig mer och du känner dig full av energi!

Sov gott alla ni duktiga!

P&K

• MimmiMus

Heeeeej!

Hoppas allt är lika bra med er som det är med mig. Men jag måste fråga er en sak! Man kan som en "bieffekt" ha svårt att somna på kvällarna. Jag har jättesvårt att somna på kvällarna och det är så frustrerande. Fast egentligen borde det inte vara frustrerande för jag är inte alls trött och har sjukt mycket överskottsenergi. Alltså, jag kommer mig för att göra saker på kvällarna som jag aldrig hade ork med förrut. Men att ajg inte sover kan juh faktiskt också ha och göra med att man är glad och lycklig för att det är vår och snart sommar också. Det var inget vackert väder i morse med det var ändå varmt och sen luktade det sånt där härligt vår/sommarregn i luften. Jag njuter av allt just nu!

Mastermind - Självklart, kan du testa om du är i ketos när du har mens. Jag fick mensen i fredags och har testet massor av gånger sen dess och utslaget är inte annorlunda.

kareena - min 9 dag. Känns helt fantastiskt!!!!! Jag är jätteglad!

Våblomma - Ikväll är det vägning!!!!!!!!!! Oc jag lovar att komma med en rapport! Men den kommer inte förrän vid 21.00 ikväll. Jag ska visserligen till en konsulent och handa nya påsar idag men jag vill inte väga mig hos henne. 1. För att jag vill väga mig på samma våg hela tiden och den vågen är på gymmet. 2. Hon är egentligen inte min konsulent och jag fick ett väldigt trist intryck av henne. Min riktiga konsulent har lagt ner sin verksamhet i år pga familjeskäl. Det kan och vara en bidragande faktor till varför det har varit så jobbigt i år. Tidigare år så har jag handlat och vägt mig hos henne en gång i veckan och i samband med detta står man alltid och snackar lite i tamburen innan man går därifrån. Jag fick en personlig kontakt med henne. Som sagt, hon är inte aktiv längre utan hänvisade mig till en annan kvinna som jag absolut inte tyckte om alls. Hon var väldigt hetsig och kort i tonen. Kände mig inte väl bemött.

Men skit i det - jag har juh fått lön så jag går dit och köper för 5 veckor på en gång så slipper jag träffa henne. Sen så väger jag mig på gymmet istället

Men det viktigaste av allt - jag har juh er!!! Ni fattar inte hur mycket ni och er kamp har kommit att betyda för mig. Ibland känns det nästan som om man känner varandra på riktigt.

P&K ALLA TOPPENTJEJER!!!!!

• MimmiMus

1,7 bara!

Jag är jätteledsen för jag trodde faktiskt att jag hade gått ner minst 3 kg.

Men jag vägde mig trots allt hos konsulenten för jag kände mig alldeles för töött föratt gå till gymmet. Det var juh på gymmets våg jag vägde mig förra veckan!

Jag försöker liksom hitta orsaken till varför jag inte tappat mer denna första vecka.

Jag har mens - det kan gott och väl vara orsaken. Kanske att det hade kunnat vara lite till om det inte hade varit så.

Eller så beror det helt enkelt på att jag går ner långsammare nu. Undrar om det faktum att jag under förra veckan sällan fick i mig 3 drinkar om dagen kan ha påverkat. Att jag har satt min kropp i svält.

Jag vet inte...

Jag väger nu 66,3 i alla fall.

Det enda positiva är att alla säger att det syns.

P&K

• MimmiMus

Det är ingen glad Mimmi just nu

• MimmiMus

Mastermind - du är så snäll! Tack så jättemycket för ditt stöd. Det hjälper verkligen för vet du/ni, det finns ingen som riktigt förstår hur duktiga vi utom oss själva. Vi är så drivna och det är det absolut inte alla som är. Man måste göra detta för att förstå!

Du fick mig att komma på att jag faktiskt hade kläderna på mig idag. Det hade jag helt glömt. Det har jag juh inte på gymmet! Kanske kan ta några hg mindre för det

Märker ni hur fånig jag är? Jag borde vara glad men ändå så försöker jag bara hitta massa dumma förklaringar.

Men trivselkilona är fördj-vliga!!!!!!!

Nä, jag ska försöka att inte deppa mer - det syns juh faktiskt på mig att jag har gått ner i vikt. Det var väl bara det att jag liksom ville ha ett kvitto på det. Men jag har juh faktiskt minskat många centimetrar! Ska inte stirra mig blind på vågen. Jag har mycket mer muskelmassa nu än vad jag hade för 1 år sedan. Min träning under förra året finns faktiskt kvar.

Mastermind! Tack igen!!!!!

KOM IGEN NU TJEJER! VI E BÄST!

Imorgon går jag i på dag 10!

P&K

PS: Jag ska påminna mig om vad jag sa till någon annan här på forumet. När man har mens går man ner mindre för att, 10 dagar därefter, sedan rasa i vikt som en kompensation.

• MimmiMus

Hej - det känns bättre idag!

Skriver mer lite senare!

• MimmiMus

Wooohooo, tjejer! Vi är i superketos!!!!!

Svar på tråden CAMBRIDGE!