• Inda

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

Hej nenna-m!
    Jag är med på GI-viktkoll och tycker det fungerar jättebra! Jag har kört enligt deras "schema" i 4 veckor nu och har hittills minskat drygt 4 kg och drygt 3 cm i midjemått... Jag är jättenöjd för jag tränar inget alls för tillfället. Promenerar i bland och kör lite "hushållsmotion"... Dammsugning och springa upp och ner i trappan med tvättkorgen...
    Idag ska jag testa pilates, dock...

• Inda

Hej alla duktiga! Kul att se att alla är på G och kämpar på!

Ni som har en Orbitrek, är det en så'n makalös manick som det verkar? Jag är generellt skeptiskt till "tv-shopprodukter" men den är ju mycket billigare än ex.vis en likadan av märket "Skip"... Det skulle vara gôrskönt att ha sitt gym hemma och slippa tänka på att hinna med ytterligare en grej mellan arbete, hämtning på dagis och fritids och alla aktiviteter som barnen ska på...

• Inda

Novemberbrud: Visst får du äta "obegränsat" med grönsaker i fas 1! Du ska äta minst 500 gram/dag. Och av proteinmat (kött, fisk, kyckling) ska man äta 450 g/dag.
    Frågan är snarare om man orkar få i sitt allt...

• Inda

Jag är oxå lite sugen på att köpa en Orbitrek... Men är rädd att den ska vara rapplig och obekväm...
    Det är så svårt att planera in träningstid mellan allt annat som ska göras på jobbet och hemma...

Igår var jag ledig och körde då 30 min pilates framför tv'n innan frukost... Min son var upptagen med att spela dataspel...

• Inda

Isabeau: Ja jag fick med en DVD när vi köpte tidningen I Form. "Platt mage med Pilates". ;-D

Dessutom var det i senaste numret av I Form ett träningsprogram för mig... "Välformade lår för resten av livet"... ;-D

• Inda

Hallå tjejer! Kul att höra att det går framåt för er!

Sweet saint: jag är oxå nyfiken på orbitreken... Väntar tills du har provkört...

Lill-A : 1 kg grönsaker till ett mål!!!! Det kan ju inte vara möjligt att du ska äta så mycket! På GI-viktkoll rekommenderas 500 g på en dag...

• Inda

Jag ska oxå sy upp klänning fast i Kina...
    Går och väntar på att bli lite smalare så jag kan skicka min mått och de kan börja med klänningen.
    Det ska bli så spännande av få prova sen!!!

Vet inte hur schemat funkar... Men...

10 Juni - Inda, Molkom (Värmland)

• Inda

Sweet Saint: Har du fått din Orbitrek än?? *nyfniken*

• Inda

Drakdal
    Här kommer ett av mina favvorecept. Obs! Låångt!
    Ingredienser:
    Till 4 personer behöver du:
    800 g kycklingfilé
    140 g bacon (1 paket)
    1 liten ask philadelphiaost
    20 g ädelost
    1 vitlöksklyfta
    2 msk finhackad persilja
    salt och malen vitpeppar
    matfett till stekning
    Så här gör du:
    1.
    Lägg philadelphiaosten i en skål och pressa ner vitlöken. Hacka persiljan och lägg i. Riv ädelosten och lägg ner. Rör om och krydda röran med salt och peppar.
    2.
    Skär ett snitt längsmed kycklingfiléerna och fyll dem med röran. Svep varje fylld filé i bacon och fäst med en tandpetare.
    3.
    Bryn de baconsvepta kycklingfiléerna i omgångar i het panna. Lägg tillbaka alla filéerna i samma panna och låt dem bli genomstekta på svag värme under lock. Det tar allra högst 10 minuter. Servera med grönsaker.

• Inda

Å så efterrätten... OBS! Detta är klippt från GI... Även om man inte kan tro det...

En klassisk chokladmousse är en läcker och GI-riktig avslutning på festmiddagen.
    Ingredienser:
    Till 6 personer behöver du:
    200 g mörk choklad, 70%
    3 dl vispgrädde
    Smaksättning:
    1 msk pulverkaffe eller
    1 msk konjak
    Till dekoration:
    hyvlad choklad

Så här gör du:
    1.
    Börja med att hyvla av lite choklad från chokladkakan med osthyveln. Detta ska vara till dekoration. Bryt sönder chokladen i mindre bitar och smält den i vattenbad. Låt chokladen svalna medan du vispar grädden.
    2.
    Vispa grädden till skum, inte så fast som till exempel till tårta.Rör ner eventuell smaksättning. Rör sedan ner chokladen, lite i taget. Grädden tjocknar något när du rör ner chokladen.
    3.
    Sleva upp smeten i 6 vackra glas, kaffekoppar eller serveringsskålar. Ställ svalt under plastfolie till servering. Strö över hyvlad choklad strax före servering.

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.