• Inda

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

Drakdal

Du kör väl inte kolhydratfritt för länge? Det är inte så bra har jag läst. Max 6 veckor rekommenderar de på GI viktkoll.

• Inda

Jag tror inte det sabbar nå't! Du kan väl ta en liten bit av varje...

När var det ni skulle gifta er?

10 juni är vårt datum...

• Inda

Idag var det vägardag igen!
    - 6hg. Känns skönt!! Om 900 g har jag gått ner 10 kg!

Jag kollade lite på min "statistik" och upptäckte att jag minskat 15 cm i midjan och 10 cm runt stussen sedan jag började.
    Tyvärr har jag oxå minskat 6 cm runt bysten... vilket skulle vara helt OK om brösten blev mindre och fastare...
    Men icke!

Jag tänkte kolla undisar när jag fått klänningen, törs inte innan om det blir helt konstigt...

• Inda

Hej tjejer!

Vägdag idag... Denna veckan har jag ätit alldeles för mycket dåliga saker... Har inte hållit igen alls utan ätit det jag känt för. (inkl. godis!!)

Så att jag hade gått upp 2 hg var inte förvånade... Men tråkigt!!

Bra val Miafina! GI rules!

Jag väger idag 73,1 kg.

I morron ska vi till två olika släktingar på mat och fika...

Men på tisdag!! Då blir det RIVSTART!

Måste bara shoppa på mig lite nyttigheter.

Fortsätt kämpa alla!

• Inda

Oj nu blev det lite konstigt...

Alltså:

Bra val Miafina! GI rules!

• Inda

Miafina

Det går säkert bra. Vad har du för upplägg? Kör du efter nå'n bok eller på nätet? Jag är ju med på giviktkoll.se men har även Ola Lauritzens senaste GI-bok. Bra båda delarna. Fördelen med nätet är ju receptbanken och möjligheten att följa viktkurvor etc.

• Inda

Har ni märkt nå'n effekt ni tjejer som kör Orbitrek?
    Jag var ju sugen på att köpa en så'n men ekonomin sade stopp. Försöker komma ut och gå i stället. Gubben har köpt mig ett par stavar, dessutom...
    Jag skulle behöva ett par ordentliga skor bara...

• Inda

Själv är jag hemma med sjukt barn idag...

Rapport:

Började rivstarten i tisdags igen och efter gårdagens vägning var det -0,8 kg. Det går ju inte lika fort som första gången men det är ju skönt att det ger resultat i alla fall.

Har gjort en liten avstämning oxå...
    Efter 3 mån med GI ser det ut såhär:

Vikt -9,1 kg, Byst -6cm, midja -15cm, stuss -9cm och lår -7cm.

Får dessutom en hel del positiva kommentarer från familj, vänner och jobbarkompisar... KUL!

• Inda

Inte misströsta, Minafina!!

Tänk på vad du HAR åstadkommit på förhållandevis kort tid i stället. Vi har ju alla (här på tråden) olika mål pga olika förutsättningar.

Jag lobbar ju fortfarande för GI-metoden som dessutom passar bra om man vill gå upp i vikt... Var det inte det din gubbe behövde? Det beror ju på vad man har för tillbehör...

Jag har ju fortfarande *skäms* inte börjat träna utan äter min GI-mat och försöker promenera ett par ggr/vecka. Jag ska dock försöka köra lite pilates ikväll när barnen lagt sig...

Jag tror förresten att de här "mellanvägningnarna" mest pajar för dig... Det är ju aldrig kul att se ett negativt resultat...
    Försök och väg dig HÖGST 1 ggn/vecka eller varannan... Och mät samtidigt.

Så! Det var lite peppning och moralkakor från mig...

• Inda

Jag röstar på "Gå ner i vikt-peppningstråden".

Själv har jag tillbringat eftermiddan med att stressa runt i affärer med min mor och mina två barn. Barnen tyckte INTE det var kul och jag höll på att få spunk! Resultatet blev iaf: Skor till båda barnen, mönster och klänningstyg till dottern. Skjorta till sonen. + lite annat som inte hörde till bröllopet...

• Inda

Jag vill påpeka till Jessie 76 (tror jag det var) att på den här tråden kan OT betyda Orbitrek oxå...

Ang. att gå upp i vikt av GI-mat så gäller det att följa den delen som kallas "Balans". Det bra-iga med detta är ju att man kan äta samma saker förutom att den som ligger i "Rivstart" inte äter kolhydrater.

Själv håller jag på och planerar för min sons 5-årskalas... Jag tycker att det är jättekul att göra tårtor och att äta dem oxå... Ska försöka låta bli men jag kanske smakar en liiiten bit...

• Inda

Minafina

Ditt idealmidjemått ligger ju under det gamla klassiska modellidealet... 90-60-90.

Jag har fått för mig att jag ska väga 65 kg till mina 168,5 cm...

Men som ni påpekar så ändrar sig ju kroppen med åldern... Jag lär ju inte nå det målet tills bröllopet den 10 juni i alla fall... Jag vägde 72,4 kg i söndags... Hoppas på under 72 kg nu på söndag för då har jag passerat 10 kg's-målet.

En sak som börjar bli jobbigt (fast på ett positivt sätt) är att de flesta av mina byxor har blivit för stora. Jag har inte ju råd att köpa en ny garderob direkt...

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.