• Millan28

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

Får jag var med här??

Jag vill gå ner ca 12kg innan vårt bröllop i juni. Sedan i november har jag gått ner 6 kg så det är 6 kg kvar men det går trögt nu.... Jag använder mig av (aftonbladets) viktklubben för att ha koll på kalorierna.

Det är många som påpekar hur smal jag blivit så det känns kul iaf. Nu har jag knappt kunnat träna sedan i jul pga en massa småförkylningar (som min dotter drar med hem från dagis) men jag hoppas att viktminskningen ska ta fart nu när jag kan börja träna ordentligt igen. Jag gillar att äta och då krävs det att jag tränar för att bränna alla kalorier som jag äter upp (som tur är så gillar jag att träna med ).

Jag har bestämt att jag ska gå ner tre kilo till innan jag "får" prova klänning så det närmar sig med stormsteg.

• Millan28

Måndag igen och inte ett gram gick jag ner förra veckan.... :-/ Måste sätta fart på allvar nu, inte så lätt när man är förkyld hela tiden bara så att man inte kan träna. Förra veckan blev det en rask promenad (45 minuter, sen ville inte lillan sitta still längre) med barnvagnen när jag var hemma och VAB:ade. Två pass body pump och ett pass body combat... och nu ar jag förkyld igen. Typiskt!! Men så är det när man har barn på dagis.....

Nu är det snart bara tre månader kvar till bröllopet och jag vill gå ner 6 kg till innan dess, tre av dem innan jag börjar prova klänningar.

• Millan28

Ha-ha... Jag vet exakt varför jag inte gått ner i vikt. Jag har ätit för mycket
    Det går bra när man tränar mycket med för då gör man ju av med all extra energi, svårare när man vilar och ändå vill äta....

För mig funkar det bäst att röra på mig mycket. Det mår man jättebra av, det är KUL att träna och de stackars muskler man lyckas skrapa ihop förbränner ju fett även i vila.
    Sen om resultatet på vågen inte går lika snabbt är inte det så viktigt, bara jag ser snygg ut i klänningen är jag nöjd.

• Millan28

Miafina: Jag ville mest beklaga mig lite över min usla karaktär.....

Trollungen: Låter jättebra!! Cykling har funkat jättebra för mig iaf

• Millan28

Miafina: Jag förstår det där med bröllopsfotona, så känner jag med. Men kämpa på så ska du se att det ger sig!!
    Vissa veckor så händer ingenting, eller så går man upp, trots att man tycker att man gjort allting rätt. Skitjobbigt!! Men andra veckor så går man ner trots att man fuskat. Vet inte varför det är så ibland, en viss tid på månaden så lägger man ju på sig en del vatten, det kanske är nåt sånt??
    Varför vill du inte bygga muskler? Även om du blir tyngre av dem så hjälper de ju till att bära upp övervikten och du blir smalare och snyggare med muskler, även om det är en annan siffra på vågen.

Idag har jag haft en ätardag!! Tränade pump igår och åt inte så mycket (ca 1700 kcal) men det tog jag igen idag. 4 ostmackor till frukost, indisk gryta + naanbröd till lunch. Jag hade tänkt träna innebandy men det blev inget av så jag får väl komplettera med en nyttig middag istället.

• Millan28

Glömde!! Mätte midjemått igår och jag har minskat 3 cm i midjan de senaste 4 veckorna, trots att jag bara gått ner 6 hg på den tiden. Alltid något!!

• Millan28

Miafina: Hoppas att dieten går bra då!! Själv har jag svårt att klara mig på 1300 kcal (som är rek enligt viktklubben).

Den "nyttiga" middagen som jag skulle avsluta med igår blev kantarellsoppa med hemmagjorda krutonger (den feta varianten) och frasvåffla med glass och sylt. Så det kan gå..... Kom ändå bara upp i 1850 kcal så det var inte så tokigt ändå...

Imorse gick det något bättre även om jag inte kommit iväg och handlat (slut på messmör, inte bra..) så jag fick äta ostmackor igen.. Siktar på soppa eller sallad till lunch (beroende på vad lunchrestaurangen erbjuder) och makaroner & sojakorv till middag. Ikväll ska det tränas box OM sambon kommer hem tills dess och kan passa lillan.

• Millan28

Miafina: Bra att du förklarar. Jag tror att de flesta som varit överviktiga eller missnöjda med sin kropp är känsliga för kommentarer om sin kost, träning etc. Men när du skriver om din kost och träning här så finns det ju alltid folk som undrar/kommenterar det. Sen så är det lätt att missförstå saker när man skriver kommentarer med och kanske inte formulerar sig rätt.

Min kommentar kom efter att du skrev något om att sluta träna för att gå ner i vikt. Jag har inte följt den här tråden från start och vet ju inte hur precis din situation ser ut.

Jag är också hyffsat stark och har lätt för att bygga muskler men jag måste ändå kämpa för dem. Ibland kan jag bli lite störd på folk som tror att man kommer att se ut som en kroppsbyggare om man tränar mer än tre aerobicspass i veckan.....

Hoppas att du får kolla upp din ämnesomsättning så du vet vad det beror på. Det kan ju inte vara helt lätt att kämpa i motvind hela tiden.... :-/

• Millan28

Måste bara berätta...

Jag var och provade klänning på lunchen. Tänkte egentligen bara titta eftersom jag ville gå ner lite till men stog snart där i provhytten
    Faktum är att jag såg så smal ut i klänningen, så nu känner jag mig ännu mer peppad inför viktminskningen. 6 kg till hoppas jag som sagt på....

• Millan28

Hmpfr....
    Hade bara gått ner 4 hg förra veckan. MEN då stog vågen betydligt lägre än innan jag gick och tränade igår och jag har nog ätit en del onyttigt i helgen. Min sambo gjorde världens godaste scones till frukost igår, vitlöksbröd med smör i till soppan till lunch och en latte och en jättestor kanelbulle till eftermiddagsfikat. Får vara nöjd att jag gick ner överhuvudtaget...

Jag fick dessutom också beröm för att jag kommit i form i helgen

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.