• Millan28

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

Miafina: Bra jobbat!!! Det kommer ju en del larmrapporter om Atkins och kroppen behöver ju även kolhydrater, men så länge du känner efter och mår bra så är det nog ingen fara. Antar att du inte tänker gå på Atkins i all evighet heller??

Jessie76: När är bröllopet? Känner igen det där med helgerna, det mesta funkar bra i vardagen men fredagsmys, 3-rätters middag på lördagskväll & söndagsfika kan sätta stopp för sånt. Nu måste min sambo också gå ner lite så det blir lite lugnare med sånt på helgerna, och så brukar jag försöka träna nåt pass på lördagen för att kunna unna mig lite mer.
    Har du testat morgonpromenader?? Ska göra underverk för fettförbränningen... Var försiktig med att banta för hårt dagarna innan bröllopet bara, du ska ju orka med bröllopsdagen med...

• Millan28

Jag cyklade idag! Lite kallt om tårna och isigt men jag har dubbdäck så isen var inga problem. Ett par varma sockar så klarar jag tårna med.
    Nu blir det antagligen cykel till och från jobbet varje dag hädanefter (2 x 7,5 km). Underbart!!!

• Millan28

Miafina: Vad kul att höra!! Sen är det ju alltid svårt att bedöma hur mycket nån gått ner för det syns ju olika beroende på vart man smalnar av först.

Cyklingen måste ha satt igång min förbränning för igår var jag rejält hungrig!! Har inte varit så hungrig sen jag var gravid (...och det är jag inte...hoppas jag..). Igår satte jag i mig rejäl lunch, middag, mellanmål, kvällsmål och var ändå lite hungrig när jag gick och la mig (men då ignorerade jag de känslorna). Totalt 2500 kcal stoppade jag i mig och tränade väl bort ca 600 av dem. Normalt ligger jag på 1300 + träning. Vägde mig imorse och hade gått upp 6hg men hellre det än att vara sådär hungrig!!

Idag tog jag en powerwalk till jobbet, 7,5km på 75 minuter i strålande solsken. Jättehärligt!! Kom till jobbet och var tvungen att rusa direkt till ett möte som jag glömt. Mötet varade 1,5 timme och jag hann inte äta min frukost innan som beräknat så jag fick sitta på mötet med kurrande mage. Gissa om frukosten satt bra efter det??

I helgen blir det nog lite lagom träning och några sköna promenader i det vackra vårvädret. Ha en trevlig helg tjejer!!!

• Millan28

soffip: Jag äter inte kött så jag fyller upp med en del linser/ärtor/bönor samt en hel del sojaprodukter.
    Kikärter (min favorit) blir jättegott om man gör en hommus, att ha på bröd eller till sallad. Vita/svarta/röda bönor passar bra att bara skölja och lägga ner i en sallad. Det finns mängder med indiska rätter med linser och bönor. Chili är en klassiker. Favoriten just nu är en bönsallad med majs, kidneybönor, kikärter, paprika, röd lök, tomat och en vinegrett. Supersmarrigt!!!

För alla bönor och linser så gäller det att om du köper torra så ska du blötlägga och koka dem innan enligt anvisning på förpackningen. Annars finns de flesta i konservburk med så det bara är att skölja och använda. Kikärter kan lukta lite äckligt när du öppnar burken men skölj dem så blir det bättre. Konserver är m a o lite enklare men dyrare, men fortfarande billigare är kött...

• Millan28

Hallå tjejer!!

Den här veckan var det plus på vågen, 4 hg upp. Bara att vänja sig vid för nu lär det vara lite upp och ner när det är såpass lite kvar..

Ingen träning i helgen. Var ute och hoppade i vattenpölar med min dotter istället

Nu ska jag äta min frukost, samma som alltid på vardagarna eftersom jag tar med mig frukosten till jobbet, 3 skivor rågbröd med lätt messmör samt 2 koppar kaffe med mjölk. *mums*

Miafina: Du går säkert ner massor nästa vecka istället!!!

Ha en bra dag tjejer!!!

• Millan28

Jag skulle nog inte orka bära den kassen i så fall.... Jag har gått ner minst 31 kg sedan min dotter föddes.... *stolt*

• Millan28

18 månader totalt.

En del av det var ju en (liten) bebis + fostervatten och en massa vatten i övrigt med. Jag gick upp 23 kg under grav. 17 av dem försvann de första 2 månaderna sedan tog det 4 månader för de sista 5 (man får inte banta när man ammar pga att tungmetaller frigörs vid fettförbränning så det gäller att ta det lugnt med viktminskningen under den här tiden).
    Sen har jag tagit ytterligare 8 kg genom rätt kost och träning sedan i oktober förra året och hoppas på 5 till innan juni i år....

Hur är läget för alla er andra?? Hur lång tid har det tagit, vad är planen och hur mycket är kvar?

• Millan28

Lite tomt här Miafina...

Igår ballade allt ur redan till lunchen då jag gick till matsalen och åt (friterade) vårrullar & ris till lunch. Vanligtvis så hittar jag andra vegetariska alternativ men idag fanns det varken vegetariskt soppa eller sallad. Åt några kolor på eftermiddagen, Ok middag men sedan riktigt onyttig fika på kvällen.
    Men när jag vägde mig imorse så hade jag gått ner de 4 hg som jag gick upp förra veckan.
    Idag har jag matlåda och ska träna på lunchen.

• Millan28

Miafina: Har det inte med dieten att göra då?? Atkins kanske man måste köra stenhårt för att den ska fungera??

Själv räknar jag kalorier och rör mig rätt mycket i vardagen som är svårt att beräkna värdet av. Jag tror att det är där jag har mina marginaler....

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.