• Drakdal

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

Det känns så konstigt att ägg och bacon kan vara bra! Idag var kylen ganska tom på grönt så det blev äggröra och bacon både till frukost och lunch. Det ska ju vara ok men det känns ju så hemskt flottigt nu efteråt. Jaja det visar sig i slutändan:)

nu ska jag gå och sminka mig lite för vi ska gå ut och ta ett glas vin:D så här mitt i veckan, det är ibland skönt att vara student och kunna bestämma sina tider för skrivandet själv:)

• Drakdal

Miafina, Att svamla istället för att småäta tycker jag låter som en jättebra idé. Vad kul att din pappa vill ställa upp och åka och handla kläder! Sen tror jag att det inte är långt kvar tills byxorna sitter som de ska:D

Själv knallar jag på med GI och det känns mest som vardag nu, vet dock inte om det är så bra för då blir det lätt lite slappt på något mystiskt vis, vet inte riktigt själv hur jag menar men det känns inte riktigt lika bra som när jag gick in till hundra på rivstarten. Men om jag fortsätter att gå ner sagta men säkert så blir jag nöjd.

Var ute igår som sagt drack lite vin och åt lite ost till - mums - sen avslutade jag kvällen med några kokta korvar med lite, lite senap på. Kanske inte jättebra men inte heller tokfel och ack så gott det var!

• Drakdal

Jag tror att jag kör någo slags egenkomponerad GI metod :D rivstarten fas med tillägg på mörk choklad och vin :D Men jag vill inte börja med fullkornspasta eler fullkornbröd och de sakerna än. Kanske aldrig, som jag känner nu så vet jag att om jag skulle tillåta mig själv mörkt bröd så skulle jag nog åka dit även på ljust efter ett tag. Därför är det bättre att skippa det helt! I alla fall för mig. Jag känner inte att det är jobbigt att äta som jag gör nu och jag saknar faktiskt inte bröd eller pasta alls. Och det trodde jag verkligen inte att jag skulle känna, för när jag börjad med GI kunde jag äta en helt portion med bara pasta och salt. Så för min del är det nog bra att inte äta något med mjöl i.

• Drakdal

Alla sätt är bra utom dom dåliga! :D så för mig är det diet plus vin och atkinschoklad eller mörk choklad :D och hittils så har det ju fungerat bra det gå ju långsammare men åt rätt håll i alla fall.

• Drakdal

Kul att du beställt klänning Inda! och ännu roligare om du nu måste sy in den innan bröllopet! Själv är jag på minus 12kg och ska köpa tyg till klänningen i påsk.

En liten ångest är att vi på skärtorsdagen ska pröva flera olika sorters vit kladdkaka så att vi vet vilken vi ska ha till bröllopet. Och nu när jag inte ätit socker på 12 veckor så känns det lite ångestladdat, kommer det att sabba allt? Jag får nog också köra lite hårdare igen efter påsk så att jag går ner ett par kilo till till bröllopet.

• Drakdal

Har precis varit och prövat underkläder till bröllopet. Det blir en torslett (vet inte hur det stavas) och ett par boxerstring till. Det roliga var att jag numera har 80D och det mindre roliga var att tosletten kostar 1999kr och trosan 990. -Gulp- säger jag, men man gifter sig ju bara en gång ju. Handgjord spets och de var verkligen JÄTTEFINA!

Annars går det nog rätt bra nu men jag har ganska ofta sötsug :( men men jag ska inte klaga.

Hur går det för er andra och händer det något roligt ikväll?

• Drakdal

Miafina, dels att kupan minskade men framförallt att måttet om minskat. Du klarar säkert att vara kvar under 100 tills vägningen!

Imorgon ska vi bjuda några vänner på middag så då blir det parmainlindade sparris till förrätt, mozzarellafylld baconinlindad helstekt fläskfile och massor av olika ostar och rött vin till efterrätt. :D

Fan vad vi är duktiga tjejr!! undrar hur mycket vi gått ner ihop egentligen, säkert en hel människa!

• Drakdal

Jag förstår dig Exakt!! Idag gjorde en kompis efterrätt till vår middag och de åt aftereight kladdkaka och det både lktade gott och såg gudomigt gott ut! Hade lätt kunnat stoppa i mig halva kakan utan problem! Syndade två matskedar och nu mår jag skitdåligt!!!! Mår så illa! vet inte om det beror på det eller om någon ost inte var bra, men illa mår jag! Funderar på at gå och försöka spy (förlåt).

Maten var god och uppskattad och vi hade en trevlig kväll med god mat , vin och spel:D.

Pratade med min tärna ikväll (hon fyller 25 idag), hon bor i Dublin justnu så det blir lite sporadiskt, men i alla fall hade hon kanske hittat en klänning till bröllopet:) en lila med blommor(tror jag) den lät fin men hon tycer att det är svårt att köpa när jaginte är med. Jag har sagt att jag litar på henne och att hon får ha vad hon vill bara hon känner sig fin men ni vet tjejer...

ursäkta om jag gled utanför området. Jag känner mig för övrigt som 10kg tyngre just nu så jag är inte på något toppen humör... men

hoppas på att det värsta ska ha lagt sig till imorgon så att jag inte känner mig som en vandrande michelingubbe:D

• Drakdal

Vad duktiga ni är!! Allt minus är BRA! Själv skulle jag bli glad om bysten minskade lite mer:) men men det är ju inget man kan kontrollera själv.

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.