• Drakdal

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

Vägning idag och den sa minus 0.3. Det känns helt okej då jag ätit lite annat än planerat. En clementin och en bit mörk choklad samt lite gravad lax och en sås med sweet chili i. Kanske inte jättemycket farligt och jag är nöjd.

Håller med SS Nu gäller det tjejer nu måste vi blicka framåt och inte ge upp! Vi ska ha linnen, kjolar, bikinis och som sagt BRÖLLOP! Vi kommer att vara SÅ snygga. Kämpa nu!!!:D

• Drakdal

Ja allt minus är åt rätt håll så jag är nöjd med veckans nedgång. Kul om ni får orbitrecken i födelsedagspresent åt din kille.

Kör hårt

• Drakdal

Vad mycket kloka ord som skrivits idag! Jag håller med de flesta i vad de skrivit om allt vad övervikt heter.

SS jag tror inte att någon än man själv mår dåligt över att man är överviktig och därför tror jag inte att någon vill säga till oss att nu jä**ar får du ta tag i ditt liv och gå ner i vikt. De enda som jag tror vågar säga det är i alla fall i mitt fall min mamma. Och det beror nog mest på att hon varit i samma sits. De andra stöttar nog gärna men vill nog inte sätta press för då tror de att de är elaka och skadar oss.

Viktigast tror jag ändå är att VI bestämt oss själva för att vi vill och har motivationen. Det är som med rökning - du kan inte tvinga en rökare att sluta, det måste komma innifrån.

• Drakdal

Det finns ju "bra" korvar som inte innehåller så mycket kolhydrater och de kan du ju också äta och vin funkar ju också hyfsat bra, du kan ju alltid bestämma att du får äta korv men inte XXx och dricka vin men inte öl eller något i den stilen. Annars kör du stenhårt enligt atkins men i vilket fall kan du ju tex bestämma dig för att inte äta tårta då har du ju i alla fall sparat några kolhydrater och kanske kilon mot om du hade ätit det. Du kan ju ha som mål att stå still denna vecka och då unna dig några saker.

Hoppas du förstod vad jag menar. Lycka till och i slutändan är det bara du som kan bestämma dig för hur du ska göra just i denna situation.

• Drakdal

Bra kämpat miafina! Själv känns byxorna som suttit för hårt runt magen (stretch) helt plötsligt riktigt bra:) det är kul när det märks på kläderna också och inte bara på vågen. Känns som denna vecka har gått bra så jag ser fram emot tisdag och vägningen.

• Drakdal

Låter jättebra! Själv har jag kommit in i något sötsugstadie men det går ganska bra eftersom vi inte har något hemma:) Jag åt en atkinschokladbit i förrgår endast 1g kolhydrater i hela:D och den är supergod. Försöker hålla mig ifrån dem men ibland om jag inte kan motstå sötsuget så blir det en sådan. De godaste är ren choklad med lite krisp eller den med mintsmak. Smaskens ibland.

• Drakdal

Mitt sötsug kom i samband med mensen efter fem intensiva veckor med lite kolhydrater. Så det känns helt Ok. Även om jag helst hade sluppit det då med:)

• Drakdal

Klart att du klarar det! Och om du får panik köp en Atkins chokladbit och bestäm dig för att bara ta just den! Det går men det är lite kämpigt. Och som sagt har man motivationen så är det ju mycket lättare och har man något att se fram emot som att visa upp sig så går det nog ännu bättre.

• Drakdal

Det finns aktinschoklad på alla hälsokost men även på ICA maxi och hemköp, de står dock vid hälsokost oftast så man får leta där.

• Drakdal

Ingen aning ur kalorisynpunkt faktiskt, de är nog inte jättenyttiga men de är ju inte så stora så det blir nog ändå inte ofantligt mycket för en bit. Och kan man hålla sig ifrån dem så är det ju bra men som sagt med mens och sex veckor utan sött var jag tvungen och då blev det en atkins:).

Lycka till på vägningen, själv ska jag väga mig på tisdag

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.