• Miafina

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

s s - JO jag vet att jag alltid ska väga mig samma dag och omständigheter =)... Nu är det på morgonen efter morgontoaletten utan kläder och det skall vara måndag morgon =)

Jag har gömt undan vågen nu så att det är llite besvärligare att plocka fram den oftare än 1 gång i veckan =)

Ja det var ju det där med hur.... Jag har ju som sagt ingen "bestämd metod"... jag funderar fortfarande vad som passar mig, men jag vill försöka att äta "så normalt som möjligt" i det stora hela. Dvs främst äta mindre, men sedan har jag plockat bort vita kolhydraterna, och låter bli att småäta.

På det hela taget kan man väl säga att jag försöker att äta "nyttigt" och plockar bort saker som av olika anledningar verkar dumt för kroppen.

Just denna vecka dock så proppar jag i mig så mkt kålsoppa som möjligt... Den välkända och av mig rätt hatade metoden... Men jag tänkte ge mig själv en "första kick" denna vecka, sedan skall jag ta och och försöka äta "vettigt" igen =)

Jag är strulig, men nu har jag bestämt mig för att testa lite olika metoder, men att ha nyttigt som ledord oavsett =)

• Miafina

Det tycks väldigt individuellt vilket som funkar för olika männsikor, GI, VV eller annat.

Inte konstigt att man misslyckas så många gånger och måste prova så många olika sätt då ju... man måste hitta det som funkar på den egna kroppen.
    Man får ställa in sig på att testa olika saker alltså =)

*tänker högt*

• Miafina

Grovt höftat så bör BMI ligga mellan 20-25.. men det beror ju på sammansättningen i kroppen också.. muskler väger ju mer, så man kan ju aldrig säga säkert... men det brukar vara en fingervisning iaf att ligga mellan 20-25...

Om jag skulle få som jag ville (62 kg) skulle BMI bli 20,2, så det vore ju nästan onödigt lite... mer rimliga 70 kg skulle bli 22,9 i BMI vilket skulle vara helt ok för min del =)

• Miafina

Drakdal - Det låter helt super ju =) GRATTIS!

Får hoppas att man själv kan göra en sådan glädjande nyhet om 1 vecka =)

• Miafina

Vågade mig ut och testa lite kläder idag... Inte för att vikten är mindre men känns iaf som att valkarna är lite slätare/inte lika många iaf =)

Jag höll mig till tröjor/överdelar eftersom jag skulle bli så deprimerad av byxor. Eftersom första målet är strl. 46 så höll jag mig till det. topparna gick på, satt väl inte snyggast, men hyggligt iaf =)

Hittade en kjol som var så fin också att jag var tvungen att testa.. och 46 gick på.. fast man fick sätta den typ uppe i armhållorna *skrattar*.... men det blev en bra längd, och det funkade ju som en inbyggd korsett eller ngt =)

Bidde inget idag, men blev lite gladare iaf =)

• Miafina

Jessie: 5,4 kg var ju jättebra =), tänk när den dagen kommer för en annan =)

Hmm.. jag ska nog inte skriva in mig på listan eftersom den gäller 2006, men annars gäller 30 april 2007 för min del =)

• Miafina

linele1 - hur tusan går man ner 7 kg på 5-6 veckor ?

Nyfiken.. =)

• Miafina

2006
    25 mars - Linele1, ?
    10 Juni - Inda, Molkom (Värmland)
    1 Juli - Sweet saint, Tranås
    29 Juli - Jessie76, Luleå
    11 November, Novemberbrud06, Vallentuna
    2007
    30 april, Miafina , Sunne

Jo det kommer nog, men lite otålig nu när jag har bestämt mig så... mkt.. Har tagit mig 6 år att bli så här bestämd ju =)

• Miafina

Hmm står och gräddar pannkakor till min söta gubbe... hur frestad blir man inte av att sätta tänderna i dem själv... *suck*...

Börjar bli hungrig nu... har ingen mat hemma så får vänta tills gubben kommer hem också... Men men.. får överleva

*dagens gnällportion*

• Miafina

Låter ju fantastiskt att (förlåt mig) så lite kan göra så mkt =)
    Roligt för dig att det går så bra =)

Jo gå är ju väldigt bra... Jag vill ha bort all j*la snö någongång så man kan gå ut.
    (bröt foten för 2 år sedan i sådant här väder och är sedan dess väldigt rädd för halka)

Har just tryckt i mig en ganska (allt är relativt) stor, proteinrik måltid, så jag hoppas jag står mig dagen ut nu. Om inte så skall jag testa mig på att göra fruktshake för första gången i mitt liv. Annars blir den frukost eller ngt imorgon =)

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.