• Miafina

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

Nej jag känner väl generellt inte att den här tråden "hoppas på ngn"... och inte mig heller för den delen.... Men jag känner fortfarande att det är lite svårt att förklara för ngn varför jag inte vill ha mer muskler än jag redan har...... Och ärligt talat så tycker jag ju inte heller att det finns ngn anledning för folk att bry sig om varför jag inte vill ha mer......

Det är som sagt svårt att förklara, men så känner jag iaf. Och jo det är kanske svårt att undvika på en sådan här tråd, men jag tycker att jag har sagt att jag inte vill, och varför.. pga dem jag redan har... Jag tycker det känns lite "tjatigt" om jag skall behöva förklara det närmare än så...

Och jag förstår att det är av välvilja, jag tror ingen här vill klanka ner på någon annan... jag vill det absolut inte...

Ang träningen så hade det två orsaker, dels så började jag gå upp när jag började träna "hårt" - säkerligen ett sammaträffande, men det enda som jag kan hitta som skillnad på då=gå ner i vikt och nu=gå upp på i övrigt precis samma saker.
    Sedan har jag dåliga knän, och ett av mina knän överansträngde sig nog.. så jag har haft nga dagar i mer vila nu... Därmed så tänkte jag också passa på att ta nga extra dagars "vila" för att se vad som händer då.... Experiment alltså.

Men nej jag vet att man itne ser ut som en kroppsbyggare av 3 pass eller så i veckan.. Tränade förr i genomsnitt 25 pass á minst 1 timme i veckan, och såg inte ut som hulken eller så =)
    Det beror ju på vilken typ av träning man gör... Men styrka skulle inte falla mig in att träna, det kommer ändå med annan träning =)

Nåväl, om ingen har något emot det så lämnar jag gärna det här med (iaf mina) muskler och fortsätter på andra spår istället =)

• Miafina

Haha, jag måste säga att jag blir nästan avis när jag hör allt gott som ni som kör GI äter/får äta =)

bortsett från att jag älskar pasta och bröd så låter det super... Fast jag avstår ju från sånt redan nu så.... hmm... skall köra min 3-veckors grej först... sedan får jag se om GI kanske vore ngt =)

Tror GI är snart den enda i samlingen med kokböcker som jag inte har... (smalmat alltså)... har atkins dock... men verkar betydligt jobbigare...

Men en fråga då till er med GI - jag borde veta eftersom jag har läst allt, men minns inte... - Hur mkt har ni gått ner på vilken tid med GI ?

• Miafina

Äta mkt, ja tack =)

JO grönsaker är ju såååå gott... men kan bli lite enformigt med bara det =)... Och eftersom jag älskar pasta carbonara allra mest så skulle jag göra mkt för sånt =)

Men jo helt klart att tanken med Gi låter förnuftig... man äter ju egentligen way to much kolhydrater... Pasta är ju billig mat för studenter =)

• Miafina

Jessie.. Jag kollade på den i måndag.. och funderade.. men har nyss fått flera andra, så jag avstod för stunden.. men nu har jag ju läst ut de andra så... haha, jag läser mina kokböcker men använder dem sällan =)

• Miafina

Tåls att funderas på alltså.... =)

Nu skall jag gå och sova, skall grupparbeta i skolan imorgon och sedan dra raka vägen upp i skogen till svärföräldrarna....

Trevlig helg på er, och kör så det ryker, som vanligt =)

• Miafina

Så tillbaka igen =)

De märkte skillnad, och verkade lite impade/nöjda iaf =)

Men nu har jag ju ätit som en gris (mkt inte onyttigt) så nu måste jag gått upp en hel massa, men imorgon är det dags för en ny duvning.

Byxorna tycks ha kommit ett steg närmare iaf, så tyvks som att ngn cm försvunnit trots kilona upp =) Alltid ngt ju....

Kul att det gått bra för er, bra kämpat, kör på nya veckan =)

Återkommer med förödelsens rapport imorgon ... ;)

• Miafina

Så..... Nu är katastrofen ett faktum... Av mina 11,7 kg nedgång har nu 3,3 kg återkommit under en veckas tid... Hemskt, men ändå rätt facinerande att det kan komma tillbaka så mkt så fort.

Känner mig väldigt slutkörd efter helgen och har dessutom haft ett helvetesdygn med sambon... Bråka-sova-bråka.... Blä....
    Nu har han gått till skolan iaf, så vi får lite tid att fundera på saker och ting en stund... Får vi se i eftermiddag vart det hela tar vägen... Jag orkar inte bråka mer iaf, så om han är innne på det spåret lägger jag mig bara platt ner....

Enda fördelen är väl att jag inte har ngn aptit... en förbättring mot allt tröstätande man hade för sig tidigare....
    Har dock jobbat upp en del ilska som borde gå att använd för jädraranammat med vikten...

Nu blir det att plugga.. hurra.. inte

• Miafina

Millan - Nä det är helt ok... Jag har ju helt medvetet haft en ätarvecka nu så... Det är bara att ta nya tag så, det får gå... Inga probs med det.

Solstickan - Bra fråga... Det ser ju inte jättesvårt ut, men det beror väl på hur pysslig man är.
    Själv så tror jag att jag är ganska pysslig, men jag kan absolut inte följa en beskrivning... så om jag skulle göra den skulle jag nog ställa in mig på att det blev annorlunda än det var tänkt... Men det är jag.. Har du bra pysselgener så bör det funka =)

• Miafina

Drakdal - Hahaha =)

Nu måste jag skratta... Jo jag tappade det nog på köksgolvet tror jag =)
    Men jo, det skall hittas igen =)

Sitter och försöker motivera mig med att hitta nya delmål... problemet med det är ju att det känns inget "roligt" att sätta upp delmål som man tidigare "misslyckats med"... om det blev begripligt...
    MEn jag försöker bortse från det nu... Så nya delmålen ser ut som följer:

Tills mor kommer nästa vecka... ner till det jag var som mest... dvs totalt ca -12 kg..
    Skall på 45-års kalas i påsk... = ca 100
    Och fram tills sommaren (som jag räknar från typ mitten av juni) ca 90..

Om jag lyckas med dem sakerna så borde jag hamna lite emellan 100-90 tills i maj då det är dop, och jag träffar Anders syskon igen för första gången på länge..... Borde jag kunna köpa ngt nytt och fint att ha på mig =)

Med den beräkningen så ligger takten på ca 5 kg i månaden... lite drygt 1 i veckan alltså.. och det borde inte (hoppas jag) vara omöjligt även om man inte är helt galen.. utan försöker vara "förnuftig"..

Låter det som en vettig plan, eller skall jag tänka om tycker ngn ?

Och om ngn hittat min motivation.. Lämna genast tillbaka den ;)

• Miafina

Millan - Jo jag behöver utrymme för misslyckanden.. exakt därför som det är viktigt att ta "mer" i början... så man har råd med misslyckanden senare, för de lär ju komma... eller har ju redan kommit....

Har inte mätt, men testat byxorna... och det kryper närmare.... Är närmare nu med 3 kg mer än det var för ngn vecka sedan med 3 kilo mindre... spännande nog =)

Och jag velar med hur/metod jag skall köra med.. som vanligt... jag blir så less på mig själv när jag är så vimsig...

Fick höra av svärfar om ngn som han kände... Hon hade gått ner 35 kg på 4-5 månader... Enligt vad han berättade så drog jag slutsatsen att det var Atkins som hon körde....
    Lät ju rätt lockande med en sådan nedgång... men att leva utan massor av grönsaker.. skulle väl aldrig gå =)

Så tills jag har bestämt mig nu så kör jag alla metoder samtidigt känns det som.... Skippar kolhydraterna, äter en del protein, och försöker hålla ner kaloriintaget.... Blir lite plusminus noll av det hela känns det som ... men det visar sig.....

Hur går det för er nu då allihop?

*virrpannan snurrar vidare*

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.