Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.
Bra Millan =)
Hur lång tid tog det ?
Bra Millan =)
Hur lång tid tog det ?
14 kilo sedan 5 februari i år... 7 veckor alltså
Ville från start gå ner 54 kilo.. alltså 40 kvar....
Men det är ju drömmen... får nog känna mig rätt nöjd om jag går ner 30 kilo ytterligare - för då hamnar jag iaf inom den vettiga BMI nivån.
Hmm hur mkt tid.... Jag gifter mig valborg 2007 dvs ca 1 år... men jag vill gärna ha fått bort det mesta innan dess, så man kan leta klänning och sånt och inte gissa....
Så mitt mål är att ha kommit så långt som möjligt tills årets slut... Sedan får jag ju fortsätta om jag inte är klar, men iaf =)
Hur går det damer ?
MIllan - det verkar ju gått bra då iaf.. ävenom du fuskade =)
Jag måste säga att jag är djupt förundrad... Jag tycker att jag läser titt som tätt att den ena efter den andra "fuskar" lite på olika sätt, vin, nattmacka, friterad mat eller vad det nu kan vara (vanligen under helgerna) och att ni då gått ner mindre eller kanske gått upp ngnt hekto....
Så fort jag äter ngt utöver det vanliga... och inte ens ngt onyttigt, utan bara en löjligt liten aning mer, då lägger min kropp på minst 1 kilo... För en enda liten synd av att äta nga gram mer än jag brukar...
Facinerande, och jag är väldigt avundsjuk på er som lyckas så bra trots ngn liten synd här och var... Men det är bara att gratulera =)
Jag har insett att i nuläget kan jag inte det, och det är bara att acceptera..... Min kropp har bestämt sig för att antingen så skall den "rasa" i vikt, eller så skall den gå upp, den vill inte gå ner långsamt... Jag försökte med det innan jag började att löra stenhårt, men gick bara upp av det så.....
Borde plugga - som vanligt - och som vanligt har jag ingen lust med det, så får se vad det blir.
Be hard babes =)
Millan, nja... enligt alla matscheman som jag har över atkins så tycker de att man skall äta typ 2000 kcal om dagen... det har jag inte gjort ens de dagarna som jag har "vräkt i mig"... vilket för mig innebär ätit ngt lite extra... Så jag har absolut marginalerna på min sida det kan jag lova.....
Drakdal - Grattis.... måste kännas härligt =)
Jo det är möjligt att det kan vara "stilen" som gäller...... Jag skall iaf hålla ut tills på söndag, eftersom det är på söndagar det är vägning, och även på söndagar som ev skiften får ske (enligt mig)..... Orkar jag hålla ut längre så gör jag det, och om jag inte känner att jag orkar med det här längre, då har jag som jag tidigare nämnde rotationsdiet, som får bli nästa steg.... Jämfört med vad/hur mkt jag äter nu så blir den rena vräka i sig perioden.... Därför jag gärna väntar tills efter påsk, eftersom jag troligen går upp av den inledningsvis, ennan den ställer in sig på att gå ner.... Så vill gärna ha 3 "fria" veckor för att starta upp det...
Men det avgörs på söndag...
Sedan skall jag väl tillstå att det inte lockar mig ngt nämnvärt att "fuska" på så sätt att äta ngn "otillåtet" utan det som lockar är väl att ibland äta lite mer....
Men så länge jag går ner klagar jag inte.... jag tycker bara det är facinerande =)
Mitt problem är väl att det varit så i samtliga av de olika varianter jag har testat....
Men jag orkar inte bry mig längre... Jag låter bli att fuska "helt enkelt", enda som funkar.. de problem som uppstår i samband med det - som att vara bortbjuden osv - de får jag ta tag i när det kommer.... Det enda jag vet är att jag vägrar ge upp, och jag vägrar att offra nedgång för att få äta en viss sak, eller större mängd.... Thats it...
Men jag har aldrig kommit ngn vägen med olika "projekt" när jag har mesat mig så det är bara att köra....
Vilken väg jag tar känns rätt ointressant, bara jag kommer dit jag vill =)
Så, efter förra veckan stora besvikelse så har jag bestämt mig för att ge mig själv vecko och halvveckas vägningar.... en gång i veckan känns för långt, om det sticker iväg åt fel håll vill jag hejda det så fort jag kan.... Så då verkar halvvecka lagom som "mellanlandning"..... Inte så att dem spelar väldigt stor roll, utan bara för att se att det går neråt och inte uppåt....
gått bra än så länge, hoppas på ytterligare 1,6 kg tills på söndag.... Så nu hoppas jag verkligen inte att det vänder igen.... gäller att hålla ut.... 1,6 kilo och jag är i fas med mitt "förhoppningsschema" igen.... =) Så med det i tanken får jag anstränga mig dubbelt om det behövs......
Be good girls !!!
Jessie... det går långsamt med måtten känns det som.. så dem kollar jag bara varannan vecka... så på söndag får jag se.. men det tycks inte som det har försvunnit mer än möjligen litegrann på dem...
Jag mäter bara midja och höfter/mage...... Det ändra känns som att det blir överkurs.. man ser ju att brösten minskar, och om låren går i brallorna så minskar dem också....
Och det är svårt att mäta det andra bra själv.. och jag ställer mig inte framför ngn - inte heller min sambo - som en provdocka och låter honom mäta så =)
Härligt att det går bra för dig... du kör varannan damernas du ;)... eller varannan mellan kilon och cm.... vänligt =)
åhh vad uppmuntrande PMS är för humöret och sötsuget...... *suck*
Och jag fortsätter skriva "för mig själv" här.... bra avskrivning =)
NU är det nästan så att jag längtar tills söndag när jag skall väga mig.... Är lite orolig för att lingonen skall förstöra min glädje... Men än så länge känns det bra... jag tror inte jag har gått upp igen ännu iaf.. denna vecka..... Jag är så nyfis, men jag har slagit mig i backen på att jag skall väga mig söndagar - och mellan på onsdagar om jag känner mig osäker - och inte mer....
Magen ser ut som jag vore gravid i typ 6-7 månaden minst, så jag lär knappast ha minskat i cm iaf... omte inte det försvinner innan söndag..... Men det får man ta.....
Denna veckas mål var att landa på eller ännu hellre bryta 100 gränsen... Oj vad glad jag skulle bli om det lyckades.... *pirrar i kroppen av bara tanken*
Be strong ladies =)