• Miafina

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

anderssonskan - nej det kan man ju fårtstå att det inte är lätt i en sådan situation... Det är nog tyvärr att ta en sak itaget som gäller.... Men vi hoppas säkerligen allihop att det går bättre senare, när armen är bättre.... =)

• Miafina

Drakdal - Är det inte ett evinnerligt pillande med bordsplacering ?
    Vi har ju ett år kvar och har redan börjat luska i ungefär hur man kan göra... och det var inte det lättaste ens det =)

Mellanvägning idag... och det var inget roligt alls.... Tidigare har jag gått ner i början av veckan och från mellan vägningen och framåt upp, men nu har jag börjat veckan med att gå upp =( bara 0,5 kilo, men ändå... skrutt.... Får skärpa mig lite nu.... OM jag ligger i så kan jag förhoppningsvis på bort 1½ tills på söndag, och därmed 100 jämt..... vilket iofs bara blir 1 kg på en vecka men skit samma... då når jag ngt iaf.....

Wellwell... sikta mot stjärnorna och nå trätopparna heter det ju så =)

• Miafina

Loppi - Vad skulle det ändra om ngn sa att det var helt kört?
    Det blir ju inte ogjort oavsett.... NÄ kör på istället och häng inte upp dig på det, utan försök undvika de kommande frestelserna istället för att gräma dig över sådant som inte går att göra ogjort oavsett =)

• Miafina

Javisst är jag smart *asg*

OT - OJ vad jag är dålig idag då.. borde plugga, men sitter och letar mönster till näbbklänningar istället.. för att kolla ungefärlig tygåtgång, och se hur mkt det skulle kosta att sy upp..... Vore ju rätt angenämnt att veta att de har liknande typer/färger, istället för att släppa det hela helt fritt... (färgkordinationsdille som man har)... men lite besvärligt med 7 st, och som bor 30-150? mil bort....
    Det bidde väldigt OT - I beg u pardon =)

• Miafina

HA så trevligt Drakdal =)
    Och ja visst är det "skumt" att ngt sånt kan anses "bra"...... baconet alltså =)

• Miafina

Jag måste ha blivit knäpp, satt och sucktade efter sambon vita bönor igår igen.... *fniss*

Känns rätt bra idag, trots den lilla uppgången på halvveckan... Så jag hoppas det är ett tecken på att det bara var tillfälligt, och att det vänt nu... Men det märks väl på söndag....

Sambons far kommer och övernattar mellan fredag och lördag, men han lär knappast se ngt eftersom det bara var typ 1 vecka sedan sist =)
    Men oj vad jag hoppas att jag hittar nga gamla kläder som smickrar figuren tills söndag.... För som omväxling vill jag faktiskt vara min fars "lilla vackra princessa" =)

Wee just det... Byxorna som jag har tjatat om i evigheter nu sitter ytterligare lite bättre =)
    Blir fortfarande lite översvämning av hud, så midjan blir inte direkt smickrad, men det kommer, sakta men säkert, det är i antågande =)

Kom på att jag nog behöver lägga lite pengar på att hitta ngn snygg topp till kalaset nästa vecka också.. Känns ju inte jättekul att åka dit och ha ngn gammal urtvättad bommullströja som inte "säger ngt" ... Får ta ett varv på stan och hitta ngt raffigt =)

Just det, vet inte om jag sa det men min far har lovat att om jag gått ner mkt och behöver sommarkläder tills sommaren så skall vi åka till ullared (sicken kvalitet ;) och handla, på hans bekostnad =)
    Och jag lär behöva nya kläder (äger typ 1 kjol och inga övriga sommarkläder) men inte ha råd att köpa dem - så det lät som en bra deal för mig =)

Nu har jag svamlat nog för en stund... (är sällskapsjuk då Gubben är i skolan hela dagen och jobbar, och sedan bara kommer hem och byter om innan han skall iväg på bankett under hela kvällen.... Så jag svamlar istället för småäter =)

Be good girls =)

• Miafina

Haha, vad bra att ngn tycker svammel är bra ;)

Ja far min är så snäll så snäll =)
    Det är väl en möjlighet att få träffa mig också tror jag... Iom att han bor 25 mil bort ses vi inte så ofta, och ännu mindre nu eftersom han är hos sin särbo de flesta helgerna...
    Men det är ju 2 flugor i en smäll.. Men jag hoppas att vara nere på typ -30 innan det blir den handlingen (räknar med att det kanske kan bli i typ juni när skolan slutat) - det blir ju ändå inte varmt i det här landet förrns en bit in på sommaren =)

Låter som du hade en bra kväll igår Drakdal =) Och ja det låter gott, kan bara hålla med.
    Så du har gått över till den "vanliga" Gi, och skippat rivstarten nu alltså.. Kanske var på tiden, eller du har väl hållt rivstarten ett bra tag nu ?

Kom på att jag hållt första fasen i Atkins i typ 3½ vecka nu.. det trodde jag aldrig att jag skulle palla med =)
    Så som vanligt blir det att se hur det gått till söndagen, och då avgöra om jag skall kajka vidare på det, gå till nästa fas, eller om jag skall ta ngn annan metod.... Vill ju gärna äta alla dessa goda grönsaker.. Så kanske blir Gi-rivstart då.. eller vad det nu heter ;)

• Miafina

Haha Drakdal - Det låter som min tanke... Visst vore det gott med en potion pasta, eller en god macka eller så... MEn jag är också sådan att jag har svårt att hejda mig om jag börjar äta....

Är just pga det som jag är rädd för att börja med ngt nu som skall få mig att "gå ner långsamt".. för mig blir långsamt och =tillåtet att fuska mer ungefär detsamma.. och jag vill inte torska på det... Så därför får extrem självdiciplin i kombination med "mindre lockande" mat råda =)

Diet + vin skulle jag gärna köra =)
    Gillar itne mörk choklad så det tar jag bort.. men ett glas vin vore väldigt gott.. Precis som det mesta andra *garvar åt mig själv för jag är så fånig*

• Miafina

JO den dagen som jag "bara" har 5-10 kilo eller så kvar, då kan jag nog ta god tid på mig... =)
    OM jag går ner bra nu vill säga.... Men känns bättre att ha lite mån med tid att gå ner det sista sedan... än att upptäcka att man sitter i februari och inte valt klänning ännu och fortfarande har 10 kilo kvar att gå ner på typ 1½ månad.....

Men som sagt gärna -30 till sommarn, sedan 10 till under tidig höst och sista fram till nyår vore ju lämpligt =) *drömma går ju*

Nej nu får jag göra ngt vettigt.. skall gå och borsta av gubbens kostym och stryka skjorta till han kommer hem och skall iväg...

Trevlig kväll alla =)

• Miafina

Hihi... Jag har varit stygg, men jag kände att jag bara måste väga mig imorse trots att det varken är söndag eller onsdag.... och vågen var nere på 3 siffror (med decimalen) =)
    Jag är under 100 för första gången på några år *happy happy* =)

Nu blir det forsatt fullt ös fram till söndagen så skall vi se vart det landar =)

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.