• Miafina

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

Tips..

Vet inte om ni redan har full koll på det, eller om någon sagt det förrut, men tydligen skall psylliumfrön vara bra för magen..... =)

Vi köpte det idag, så jag får återkomma i ärendet huruvida det funkar bra eller inte... Om ingen annan vet förstås för då får ni gärna delge mig =)

• Miafina

Jessie.. hur mkt har du kvar att gå ner och hur mkt tid har du ? *nyf* =)

Cambridge är väl säkert en nödlösning i värsta fall, för att se snygg(are) ut på bilderna om inte annat.... =)

Haha, jag är nästan löjligt glad och harmonisk idag... min sambo är väldigt nöjd eftersom jag tydligen blir flirtig när jag är glad *skratt*

Bara hoppas att man fortsätter tappa kilon och cm, så man inte åker baklänges igen... då skulle jag bli himla sur... det borde hålla i sig mer än 1 vecka så... Men men skall inte måla f*n på väggen =)

• Miafina

Så... måste bara få skriva lite nu... JAg har ju vägning på söndagar, men eftersom jag började med Atkins i tisdags så ville jag se hur mkt det gav på en vecka... Och resultatet kändes störtskönt... -4,2 kg =)

Men det är väl som vanligt, det tar mest första veckan.. men ändå, jag känner mig jättenöjd.... =)

Den första fasen skall man ju hålla i minst 2 veckor så jag skall iaf göra dessa två veckor, sedan får jag se hur jag mår.. Har ju kommit lite rapporter som inte var direkt uppmuntrande.. Men dem gäller ju även GI... Men jag antar att så länge kroppen tyvks må bra så kan man nog känna sig rätt lugn...
    Men som sagt, skall ta dessa 2 veckorna första iaf... Så får man se sedan vart det fortsätter...

Kommer bli lite "trixiga" tillfällen framäver.. skall på mosters 45-års kalas, senare är det ju dop... KOmmer kännas aningen fånigt att bara käka kött, och det ens bjuds på ngt sådant.. eftersom man skall äta begränsat med sallad.... Får ta med en biff och gå utanför och "hutta" *skratt*... eller ngt =)

Kör hårt brudar =)

• Miafina

Tack.. =)
    Ja jag såg det när jag kollade på förpackningen hemma att det var skal =)
    stod bara psyllium på så jag refekterade inte över det =)

• Miafina

Jessie.. JO så tror jag också att det är... Jag tror inte det betyder lika mkt just den dagen, då har man så mkt annat att tänka på, och känner sig fin i smink och allt sånt..
    Man vill ju å andra sidan kunna slappna av och njuta, inte tänka på att "usch vad mina armar fladrar, och vad magen putar så fort jag äter ngt"... eller sånt...

Men jag vet absolut att jag skulle ångra mig så mkt om jag skulle kolla på kort i 50-60 år och känna mig fet på den viktiga dagen....

Jag skall också erkänna att om det är sådär retligt att det är ngt kilo för mkt för att man skall känna sig något sånär bekväm... både till badsäsongen och bröllopet så skulle jag absolut göra det samma...

Jag lär ju inte har tappat alla mina för många kilon tills badsäsongen, men vill gärna inte känna mig som en valross iaf...

Kände för övrigt igår när jag var ute att jag redan känner mig mkt nöjdare med mig själv... jag håller upp huvudet mer och känner att jag ser "mer normal ut", angående proportioner iaf... Nu känns det som att kroppen har "en linje" och inte en massa (utan bara nga och mindre)avbrott för valkar... Så man ser ut att vara stöpt i en "vanlig" form, om än några storlekar för stort =)

• Miafina

Millan - Nä precis.. jag har absolut ingen avsikt att äta Atkins i all evighet =)
    Som så ofta förr, jag vill få den där kicken (som jag behöver nu igen efter bakslaget)...

Och som det ser ut nu så kommer jag att vara strikt tills den dagen som jag går i strl 46 utan att fettet väller över här och var, man behöver ligga på sängen för att få igen byxorna eller liknande... För då kan jag få va "vanliga" kläder.. och det är det första och största steget... Sedan får det komma allt eftersom =)

Och om det fortsätter såpass bra som det går nu (kmed naturlig avsaktning) så är det inte otänkabart att den dagen ligger kanske 2-3 veckor bort.. *hoppas*

Efter det så tänker jag nog trappa upp med kolhydraterna utan att överäta mig på dem =)
    Då tror jag mest på en sund kombination.. mer grönt och kolhydrater (men mindre än vad man åt tidigare)..

MEn den dagen kommer nog, och då får man se =)

• Miafina

Solstickan...

Det är väl risken med att väga sig "ofta"....
    Det tar ju tyvärr lite tid innan resultatet av ansträngningarna syns ibland...

Men eftersom det iaf verkar fungera även om det blir "en dag i efterskott" så får du väl försöka stå ut....

Jag är lika otålig själv, så jag vet att det inte är lätt... tyvärr...

• Miafina

Nä då är det ju svårt.....

Enda jag kan sägaär att minsta lilla som jag äter mer än "vanligt" nu.. alltså mot vad jag äter de flesta dagar... ger utslag... Därför äter jag precis lika dant alla dagar... Så kan jag byta med veckorna... Trist men effektivt iaf... Så har jag iaf stabil vecka i maten... Men olika hur mkt man går ner såklart..

Nä ingen aning om varför det är så.. så kan tyvärr itne råda...

• Miafina

Japps... trist men sant...

Eller nej nu ljuger jag.. byte ut middagssalladen mot soppa en dag....

Och det är "bara" 4 dagar hittils som jag har gjort så.. så har inte blivit ngn vecka.. men jag tänkte försöka göra så.. om jag hittar ngt som funkar för mig.. varför inte köra på det.... Och om det blir tråkigt får jag väl variera mig då.. men då vet jag ju inte riktigt hur kroppen reagerar på det.. men såhär ser jag ju om jag går ner någotsånär konstant.. dvs att det är maten som gör det, eller om det är ngt annat....

Säkert ingen "bra" metod... MEn som sagt då ser jag troligen om det tycks vara maten eller annat som påverkar uppgångarna...

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.