• Drakdal

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

Min morbrors fru ska sy min klänning och vi ska sy en test i bommul först i mars och sedan en "riktig" i april maj, gifter mig i början av juni. Hoppas att jag hunnig gå ner 10 kg tills dess. Hoppas!!

måste bara se till att köra stenhårt utan att fuska... Får se hur det går nästa helg då vi ska bort till några kompisar tors-sön. Brukar kunna bli lite vin och sådant och då vet jag hur sugen jag blir på allt... men, men det är bara att försöka. Hittils har jag ju klarat utan att fuska på fyra veckor.

• Drakdal

SS det lät läskigt med halkan sådant är aldrig kul! Men kul med träningen nu att träna inför favvo programmet kanske;)

• Drakdal

hihi ja det är alltid roligt att titta på andra "tjockisar";) Så känner man sig inte så ensam. Men till sommaren ska vi alla vara i toppform eller hur:D

• Drakdal

Nix... i sommar ska folk kolla på oss för att vi har ett sådant självförtroende så att vi lyser, och alla överflödiga kilon ska lysa med sin frånvaro!

• Drakdal

2006
    25 mars - Linele1, Kungsbacka
    6 juni - Drakdal, Västerås
    10 Juni - Inda, Molkom (Värmland)
    1 Juli - Sweet saint, Tranås
    29 Juli - Jessie76, Luleå
    5 Augusti- anelp, Huskvarna
    12 Augusti - Uller, Leksand
    11 November, Novemberbrud06, Vallentuna
    2007
    30 april, Miafina , Sunne

Hej alla vad kul med en "när gifter vi oss"-lista.

Grattis till viktnedgången! Jag har också börjat se att de försvinner nu:) Sex kilo på fyra veckor:D

Det är så kul nu när man märker att det går! Jag har aldrig varit så motiverad som jag är nu till att träna och äta nyttigt! Har inte varit sugen på något sött på tre veckor nu det är helt underbart!

• Drakdal

Jag bor i Falun nu, pluggar där men flyttar till Västerås i samband med att vi gifter oss och tar examen i juni.

GI- om du kör rivstarten är det mest kött, fisk, fågel och skaldjur plus de flesta gröna grönsakerna och tomat, paprika och aubergin. (har säkert glömt endel) samt grädde och andra mejeriprodukter med mindre kolhydratvärde än 4,5 / 100g helst under 4, dessutom får man äta en näve nötter och frön per dag.

första veckan är jobbigast och de flesta blir ganska trötta och orkeslösa, detta försvinner efter ett tag liksom sötsuget. De flesta tappar 1-2 kg per vecka om man kör rivstarten. Dock är vi flera som haft platåer i början då tex jag inte gick ner något alls på två veckor men sedan vände det och jag tappade 2,5 på en vecka.

Om man inte vill köra rivstarten gäller det att byta ut de snabba kolhyrdraterna mot de lågsamma och ta bort saker som vit pasta, potatis, vitt mjöl, rotfrukter och ALLT som innehåller mycket socker.

hoppas du får någon föraning om vad det innebär. Jag har säkert glömt något med i stora drag är det så jag uppfattar det.

• Drakdal

Jessie, det är som du säger bara att kämpa på och det är ju inget dåligt med att dricka mycket vatten heller. Att man kan gå upp över en dag kan ju bero på att du har mer vätska i kroppen eller vad som så det är nog ingen fara! Jag kände mig också trött i början på rivstarten men det blir bättre! Mycket bättre. Om du vill gå ner mycket och fort är det nog bra att stanna kvar i rivstarten ett tag till, men det är ju svårt att säga. Jag känner dock att jag förmodligen skulle tappa lite motivation om jag inte såg samma resultat som innan. Har kört rivstart i fyra och en halv vecka nu och det känns bra. Lycka till och kämpa på

• Drakdal

Hej, har precis kommit in från en skön skidtur. Första på minst 15 år så man är ju inte direkt bra... Dock hände något olustigt i spåret:( min hund var med och sprang lös han är i vanliga fall Världens snällaste och man kan göra vad som helst med honom men han hatar rolerblades och rullskidor och tydligen skidor med... Allt gick jättebra och han brydde sig inte det minsta om mina eller min kompis skidor så jag var helnöjd. Då kom plötsligt en van skidåkare och dundra förbi oss, då började han bita mot dennes ben- pinsamt och hemskt! Skidåkaren blev rasande och det kan jag i och försig förstå. Hunden kom till mig efter att skidåkaren skirkit åt hunden men sen fick vi en rejäl utskällning. Sista biten hem fick han då vara kopplad och jag vet inte om jag vågar mig ut igen:( kan kanske åka på sjön där det inte är några skidspår så att det är liten risk för skidåkare. Förlåt om det kanske inte hörde hit.

• Drakdal

Grattis till både klänning och ring!

vi åkte i skogen där det inte var spårat men sen var det 500m vi var tvugna att köra på ett skogsspår där det fanns ett "spår". Men jag vet att det är mitt fel men det är så tråkigt att han blev så rädd för skidåkaren när det gick så bra med våra. men det blir nog sele framöver eller att vi åker i någon öde skog:).

till vikten nu det känns så bra allt! Och nu sa mammma att jag får 1000kr att shoppa kläder för för att jag gått ner till 85. Är så glad.

• Drakdal

Kul miafina! Kör hårt så kommer du nog att fixa 100-strecket till din mors födelsedag!

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.