Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.
Om ett par timmar kommer min mamma och det ska bli kul att se vad hon säger!!
Om ett par timmar kommer min mamma och det ska bli kul att se vad hon säger!!
Nu har jag träffat mamma och hon visste att jag hade gått ner men inte hur mycket och hon tyckte att jag hade gått ner massor så det är kul!
Sen åkte vi och träffa min morbrors fru som ska sy min klänning hon sa att halva jag hade försvunnit :D. Jag prövade även en prototyp av klänningen och den kommer att bli super.
Till sist ett tips, det har kommit ett nytt vin på systembolaget med lite kolhydrater det heter one6 och finns i både vitt och rött och har 1,3 kolhydrater/100g :D gott var det också, i alla fall det röda. det kostar 99kr och här var man tvugen att beställa det i förväg, men det var det värt. Det ihop med en bit cambozola var riktigt gott.
idag var jag på stan och shoppade lite, har inte gjort det sedan jag började gå ner och jag kom i ett par 42or idag, visserligen stretch men ändå (innan hade jag 46)! likaså har jag gått från XL till L på tröjor :D:D:D känns kul att shoppa igen har nästan bara köpt accecoarer innan för att jag såg ut som en fet val i allt (enligt mig) så det kändes skönt att sätta sprätt på 1000kr på kläder till MIG!
Miafina kör hårt! Hur lite äter du per dag? kan det vara så att du äter för llite och att din kropp därför reagerar sämre? Får kroppen i sig för lite så går den på sparlåga och tar på sig allt den kan istället för att ha en jämn ämnesomsättning. Vet att ett ojämnt matintag kan resultera i att man går upp även om man inte äter så mycket bara för att kroppen tror att man svälter och då lagrar den allt den kan.
trevlig helg på er alla!
Miafina, Det var visserligen 42or men det var stretch och de satt som smäck... :D jag har fortfarande minst 10kg till med det känns inte så mycket med tanke på att jag gått ner 12kg sedan andra veckan i januari. Jag tar det visserligen inte stenhårt nu men jag fuskar inte med annat än mörk choklad och vin:D.
Det låter väl super 3kg på en vecka!! Skulle jag ha tre sådana veckor skulle jag i stort sett vara i mål;)
jag hoppas att jag har gått ner några hekto tills tidag, har lyckats att inte mellanväga mig denna vecka:). Men det känns som att jag stått stilla då jag är svullen av lingonveckan. men men vi får se...
Igår var vi på fest med folk vi inte sett sedan nyår och det var flera som såg att jag gått ner och de visste inte om att jag har kört GI. En sa att han trodde att jag gått ner minst 15kg sedan dess och det känndes SUPERKUL! Han sa att hela min mage var borta och att jag såg jätte fräch ut. Alltid kul med komplimanger:D
loppi, det låter sunt men i rivstart som jag äter får man inte äta majs frukt, eller kellogs plus så jag är inte så insatt i fas två och tre. men det lät som både nyttigt och gott.
Idag komenterade ytterligare två vänner att jag gått ner i vikt så nu är humöret på topp :D. Hoppas jag lyckas med minst 5kg till innan bröllopet nio veckor kvar.
Jag är så sugen på något nu! :( har lite nötter hemma men jag vill ha SÖTT... har en 99% choklad som smakar skit så den lär inte heller hjälpa :(. Får väl ta en kopp te och gå och lägga mig istället för att gå runt och vara sugen.
Har precis räknat ut mitt BMI hade 27,7 och om man har mer än 24,9 räknas man som överviktigt. Inte så långt ifrån om man räknar på att jag har legat på 32,9! Om 8kg är jag inom gränsen och det hoppas jag på till augusti eller allra helst till 6 juni då jag blir fru.
För er som vill kolla erat BMI kan ni gå in på www.obesitas.med.gu.se/fetma/default.asp
Jag blir alltid så peppad av dig miafina! Vet inte varför men när jag läser dina inlägg ler jag inombords och känner mig starkare! Nu ska jag också gå och sova för vi ska träffas tidigt imorgon och skriva på en c-uppsats.
Då var det vägning igen, minus 0,3kg. Okej men det hade ju kunnat gå bättre :) Men allt åt rätt håll ska väl vara bra. Nu är det bara att ta nya tag.
OT men jag är så glad för vi har lyckats fixa ihop ett första utkast till bordsplaceringen:D
Jag gjorde pizza till min toastmadame och m2b idag men själv åt jag sallad, duktigt tycker jag..