• sweet saint

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

nu kom jag rätt...

• Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.
  • Miafina

Jag börjar tyvärr allvarligt fundera på att lägga ner det här.. det händer ju inte ett skit..... Börjar misströsta ordentligt... Kanske är jag för evigt dömd att vara en tjockis ?

• Princessa

Nu har jag lyckats få bort 1½ kg! Bara lite kvar nu då!

• Inda

Inte misströsta, Minafina!!

Tänk på vad du HAR åstadkommit på förhållandevis kort tid i stället. Vi har ju alla (här på tråden) olika mål pga olika förutsättningar.

Jag lobbar ju fortfarande för GI-metoden som dessutom passar bra om man vill gå upp i vikt... Var det inte det din gubbe behövde? Det beror ju på vad man har för tillbehör...

Jag har ju fortfarande *skäms* inte börjat träna utan äter min GI-mat och försöker promenera ett par ggr/vecka. Jag ska dock försöka köra lite pilates ikväll när barnen lagt sig...

Jag tror förresten att de här "mellanvägningnarna" mest pajar för dig... Det är ju aldrig kul att se ett negativt resultat...
    Försök och väg dig HÖGST 1 ggn/vecka eller varannan... Och mät samtidigt.

Så! Det var lite peppning och moralkakor från mig...

• Bröllopstokiig

Hej. Jag har länge kvar så jag lämnar inte in ännu iaf.
    Däremot så fick jag ett bra råd av en väldigt god vän ( ) att när man går efter GI-metoden så kan man inte "fuska" på samma sätt som det är möjligt med andra metoder - du vet, man kan inte promenera bort den lilla chokladkakan eller liknande. Jag har lite gått över på nystarten - alltså lite fler kolisar men inte mycket ändå.
    Imorrn har jag vägning och jag vet inte vad jag hoppas men jag vill inte förvänta mig något alls för man är så himla känslig för minsta uppgång.

Miafina - du har varit så enastående duktig hittills, tycker du ska sträcka på dig och vara stolt! Sen att du eftersom du studerar inte kan belöna dig själv på samma sätt som vi andra (iallafall jag) att t ex köpa ett par byxor eller liknande när man gått ihop en storlek eller två - detta tror jag gör det lite svårare för motivationen eller? Jag menar belöningen för dig blir ju lätt en godsak eller nåt? Har jag fel så säg det, jag vet bara hur det var för mig när vi hade sämre ekonomi. Tror tamejtusan att en bidragande orsak att jag går ner nu är att jag fått jobb. Fasta tider och rutiner - det är jäkligt viktigt!

Nu dravlade jag länge - jag vill bara inte att vi ger upp nu!!! Nu kör vi igen, håll ångan uppe

• Miafina

Inda - mellanvägningarna (som jag gör varje halv vecka förutom just denna då) är för att jag inte skall åka back typ 3 kilo på en vecka... utan kan försöka hejda det innan....

Jessie - Nej du har rätt i att det blir svårare med motivationen när man inte kan "belöna sig" på samma sätt som om man har ekonomi.... Men problemet är ju det att jag faktiskt inte belönar mig med en godisbit....
    Jag har brustit i ätandet 2 ggr utanför påsken, under tiden totalt.. (som inte varit inplanerat).... För jag kan inte se det som att flippe helt för att jag äter en sallad eller ngt.. (som jag inte gör normalt).....

Det är ju det som är så jävla sjukt... Jag törs inte tala om för ngn vad jag egentligen äter (eller snarst inte äter) eftersom jag vet att jag får en massa folk på mig då... Men hur lätt är det att göra saker och man ser att vikten fullkomligt skenar iväg.. UPPÅT.... nä....

Jag önskar verkligen att jag kunde vara stolt över det jag presterat... Och jag är nöjd över att kunna ha "vanliga kläder nu".. det är jag jättenöjd över....
    Men jag är fortfarande en bra bit större än vad de flesta av er ens började på... Jag är forfarande enligt BMI och vikten väldigt stor... Därmed känner jag mig som en sämre människa...

Sjukt men sant...

• Millan28

Miafina: Det är jättelätt att tappa motivationen när man kommit en bit och det kan mycket väl vara så att du hamnat på en sk platå. Jag tycker också att du ska strunta i mellanvägningarna och försöka bestämma dig för och följa en och samma metod istället för att byta. Om det nu är grönsaker som du saknar mest så kanske det passar bättre att räkna kalorier...??

Hur som hellst så ska du vara jättestolt över det du klarat av hittills!! Och BMI visar inte alltid rätt heller!!!

• Millan28

Yes!!! Jag fick min mens idag. Hurra!!! Kanske därför jag kännt mig som en elefant den senaste veckan.....
    Jag har haft mens 2 ggr de senaste 2,5 åren pga av graviditet och amning. Den kom tillbaka 2 ggr i höstas för att sedan försvinna igen. Jag har varit lite orolig över att få mens på min bröllopsdag men nu slipper jag det OM jag inte har längre period än 6 veckor...

Lite OT sådär....

• Uller

Hej Miafina:

Det är bara att kämpa på som mest vägde jag 107 kg. men lyckades gå ner 17 innan jag blev gravid igen. Så nu när jag har kört igång igen så har jag sedan slutet av januari gått ner till idag 10 kg. Så nu har vågen flyttat sig nedåt igen. väger nu 86 kg vilket jag inte har vägt sedan 97. Det känns ganska bra.

Var och handlade igår, har en vännina som jobbar på Lindex så jag bad henne plocka fram lite snygga kläder. I genorus st vill tillägga. men tröjorna är den minsta st i dfet sortimentet nu så om jag minskar ner mer för jag leta bland de vanliga ungdomliga modellerna. Hittade även en kjol och en byxkjol i st L genorouse, men de var alldeles för stora i midjan. Kändes jättekul.

Så igår var jag och unnade mig nya kläder så nu kan jag känna mig som en snygg pigg partypingla när jag och min familj ska på 50 års kalas på Söndag.

Ska bli kul om resten av släkten ser något. Min mamma såg ju att jag gått ner när vi hälsde på hos henne sist.

Om jag räknar min totala viktnedgång så blir den 21 kg.

Miafina: Kämpa på jag vet hur det är att vara stor och inte trivas med det men bara man får stöttning från alla ikring sig så brukar det kunna lossna.

• Miafina

Inda - räknar kalorier gör jag alltid, oavsett vilken metod jag kör.... Men som sagt att jag vägde mig nu var för att jag ville se om soppan gav det resultat som den tidigare gjort... Det var inte så allvarligt menat med det.... var bara intressant

Millan - Det var ju också ngt att vara glad för.. att ha mens ;)
    Men nej då.. klart skönt om man skipper det på bröllopet =)

Uller - Och jag började på 10 mer än dig... Jo det är helt klart skönt att inte gå i stora delarna av affären, utan i vanliga, och ungdomligare... men eftersom jag ändå inte kan köpa ngt, så blir det ju bara att titta....
    Jo men det är ju det där med omgivning.. Min mor och mormor gav mig bra feedback i påskas när jag var där.... och det var ju trevligt...
    Men här är det ingen som säger ngt... Min sambo ser ju liksom inte skillnad eftersom han ser mig varje dag.. och det är ju inte heller ngn skillnad senaste månaden eller så... Och jag vet inte om det är så att mina vänner inte vill vara oartiga och dra uppmärksamhet till min vikt eftersom de inte säger ngt om det alls, eller om de inte begriper hur svårt det är. och bara ryker på axlarna åt det....
    Träffade ju 2 igår som jag inte träffat på nga månader.. ingen sa ett jota... Och det kanske var snällt menat, men samtidigt så vet ju en av dem att jag har jobbat häcken av mig... Så man tycker ju att hon iaf borde sagt ngt....

Och nej jag tycker att jag "ser bra ut för mit BMI" om man nu kan säga så.... Men för den sakens skull så kan jag inte glädjas åt vad jag är nu.... Bättre än tidigare, ja absolut, men om jag stannar här... Det är inte värt jobbet att hålla sig kvar.....

Men jag är inne i en dålig period mentalt sett, både ang vikten och allt annat, så det är svårt att vara posetiv just nu... Men är delvis därför som support här känns viktig, iom att den inte finns att hämta så konkret ngn annanstans....

OTn 30 min nyss, innan frukost.

• Jessie76

Jag menade inte att "hoppa på" dig, jag menar bara att jag har provat det mesta i mitt liv och det har sällan gått så lätt eller iallafall känts så lätt som det gör just nu. Detta är (tror jag iaf) nästan i huvudsak att jag kan belöna mig själv ordentligt när jag känner för det. Jag vet inte om detta beror på GI metoden eller vad men så är det.

Nu tycker jag för övrigt att det är jättelätt eftersom det är så underbart väder oxå!! Humöret blir ju bättre på det sättet.

Miafina, du hade väl bra resultat på midjan - trots vågen? Och jo, jag tror det är fler som har varit/är där du är just nu än som har börjat under dig, ensam är du inte iallafall.

Millan28: Vad menar du med kaloriräkningen och grönsaker? Jag äter enligt GI och jag äter nästan uteslutande grönsaker....

Jag har då inte minskat i midjan men vikten är 0,7 minus, fast det är sen veckan före påsk och förra veckan vägde jag mig inte för jag visste att jag hade gått upp (dumt, man skulle gjort det för då har jag gått ner rätt mycket tror jag...)

Jag återkommer strax, ska bara jobba lite oxå

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.