• Princessdiamond

Göteborg (med omnejd) 2006 #3.2

hej...
    här kommer den nya tråden, eftersom jag lyckades knasa till den gamla :)

sorry!

kjamisar till er alla :D

• Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #3.2
  • yrvädret
    Nej då - T och jag håller bara på att lappa ihop och smörja förhållandet (hade praktgräl förra helgen - sånt som händer)

Vi var och beställde våra vigselringar igår, slängde in 6 laxar som handpenning. Men de kommer bli underbara! Vi hade sån himla tur, för tydlingen höjs diamant- och guldpriset idag.

T fick tag på ett par schyssta skor också, som passar till frockcoaten.
    Själv började jag köpa smink till bröllopet igår - en foundation, Helena Rubinstein. Inte världens billigaste men den är så super, super, super!
    Tror jag ska gå en sån där make-up-kurs på Make Up store eller Face Sthlm innan bröllopet också, de har många schyssta ögonskuggor. Är det någon av er som har erfarenhet??

Sist men inte minst har jag köpt en vårkappa, på Lindex, jättesnygg i beige brokad. Bara 700 (och så gick jag med i Lindex kundklubb och fick 10 %, bara så där

Så nu är alla mina pengar slut och jag är pank Fast jag har någ råd med en BT-fika. Vad sägs om en fika i vecka 15? Jag har påsklov och kan nästan vilken dag som helst!
  • Princessdiamond

vi får hoppas att det är ett parilskämt ang guld och diamantpriserna :)

som sagt.. en fika i påskveckan ska jag nog kunna klämma in

jobbar dock långfredag och påskafton på kvällen..

• FamiljenLind

yrvädret
    Om diamant och guldpriset höjs idag måste jag ha en jäkla otur
    Vi skulle bestämt ringar under veckan som var men det gick inte och vi ska åka på måndag istället...typiskt, typiskt!!!
    Såg kappan du pratar om på Lindex - snygg!

• yrvädret

Jo, kappan är jättesnygg!

Tyvärr verkar det stämma angående priserna. Vi beställde våra ringar på Nordstans guld och guldsmeden där sa att flera länder håller på att öka sina guldförråd och köper upp en massa guld. Det resulterar i att det blir dyrare, tyvärr

• Princessdiamond

jag har en känsla av att den kappan du pratar om finns i vitt också..??
    isf är den snygg :)

• yrvädret

Nej inte i helvitt - den på Lindex är beige-gul-aktig på något sätt - jättesnygg. Det finns en på Kappahl också, den är i vitt däremot - fast den ser lite annorlunda ut. Den är också snygg, fast den satt som en hösäck på mig...

FamiljenLind - du har mail!

• Princessdiamond

så, nu var ännu en kväll på jobbet avklarad :)

någon mer än jag och yrvädret som vill/kan fika i början på vecka 15??

• princess_edition

det är veckan innan påsk va? isf vill ja gärna hänga me! kan dock inte tisdag- och torsdagkvällar. så det vore jättebra om vi kunde ta måndag eller onsdag?!

• Princessdiamond

nä, det är påskveckan.. :)

• Charleston

Hej, tänkte bara säga att det låter lite märkligt att guld- och dimantpriset går upp fr o m ett visst datum, för mig veterligt är det med ädelmetaller/-stenar precis som med vilka andra råvaror som helst; dvs det styrs av tillgång och efterfrågan... (Om man roar sig med att läsa börssidorna i en dagstidning ser man att det finns ett dagspris på guld, precis som det gör på olja...) Men, det kan ju mycket väl vara så att de guldsmeder ni vänt er till har samma leverantör (vet att någon tidigare sagt härinne att t ex Hallbergs, Guldfynd och Albrekts guld - tror jag det var - ägs av en och samma koncern, och i så fall har de ju samma leverantör och samma priser)...

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #3.2