• Sanasol

Midsommardagsbrudens bröllop 3

Nu är det helg, har varit på stan och fikat med tjejorna... och ikväll ska jag se en film och slöa i soffan efter veckan! :)

Vad för ni?

• Sanasol

Hoho,

Vad har du gjort heela helgen?

• Sanasol

Här är det mesta upp och ner, men orkar itne säga så mycket om det här innan jag vet hur det blir... känner mig smått uppgiven bara! :(

• Sanasol

Mmm, vi är väl inte direkt ense just nu... fast det ordnar sig väl detta med!

• Sanasol

Jo, det vore det! Hur som helst, vi är lite tveksamma till bröllopet i jämtland nu när vi inte ska flytta dit ner, jobbigt att planera allt på 40 mils avstånd. Så vi ser över möjligheten att ha det här uppe i stället, vi är bara inte överens om hyrd lokal eller restaurang...

Dessa kollar vi på nu, förutom hyrlokaler som jag inte gillar (HAHA)

www.rexbar.com
    www.norrbyskar.com
    www.scharinskavillan.se

Fotografer
    www.090foto.se
    www.fotafolk.se

Vad tror du Pia?!

• Sanasol

Ja, återigen en vändning! Men det känns verkligen SÅÅÅ jobbigt att planera allt på det avståndet, känns som att man inte kommer kunna ha koll på nåt... *kontrollfreak*

• Sanasol

Internet har varit kajko hela dagen... så därför har jag fått mycket annat gjort! :D

Jo, känns lite trist när man har en bild. Men... det är ju så det är... och samtidigt vill jag hellre kunna planera saker och finputsa och kolla upp det sista på plats istället för att ringa,ringa, ringa och egentligen ändå inte veta om det blir som man vill och har tänkt sig...

De alternativ som känns aktuella just nu är Norrbyskär, antingen Hotellet (www.norrbyskar.com) eller museet som är väldigt fint (www.norrbyskar.se under Museum) Har sett bröllopsdukning där förut, himlans fint hade de ordnat det då.

Annars har vi ett alternativ inne i stan, som har en liten träkyrka tillhörande Västerbottens museum just brevid sig... det är väl det det lutar mest åt nu. www.savargarden.nu

Budgeten ligger på ungefär 90 000 med ringarna och allt. De var ju inte billiga ;)

• Sanasol

Något högre, men det beror mer på ringarnas kostnad än något annat.

• Sanasol

Vi har pratat väldigt mycket om detta, och vi tror att vi ska försöka att inte göra det så himla dyrt ändå. Man måste ju leva även om man sparar och dagen kommer bli fantastisk ändå. Vi kommer satsa på det som finns kvar, foto och ringar bland annat. Minnena kommer ju vara oerhört vackra ändå! :D:D:D

Så vi ska kolla lite billigare lokaler och eventuellt catera, eller så kommer vi ha ett minibröllop med fin middag för familjerna, och sedan ha en mer vardaglig fest för alla sen. :)

• Sanasol

Egentligen är ju det enda jag bryr mig om att jag faktiskt gifter mig med honom. Längtar så efter att få kalla mig hans fru! :D

Ja, vi skippar nog princessbröllopsgrejjen, men ändå kör vi det "fint", trerätters, champagne och allt det där. Vet inte om jag kommer välja en klänning från Rembo istället för typsiskt bröllopiga Sincerity, det är nog mer jag... för trots allt så har jag ju inte drömt hela mitt liv om nåt princessbröllop.

Har mått så dåligt över detta, känns som att jag blivit helt tokig av BT... som att man måååste ha bröllop med middag som kostar 1000kr per person. Tycker inte att detta är värt det faktiskt, när jag tänkt igenom det ordentligt. Det är en dag, och festen kommer ändå bli den underbaraste någonsin, och lyxig, även om inte överdådig... hihi

Ojoj, skriver som tusan! Hur är det nya köket?

Svar på tråden Midsommardagsbrudens bröllop 3