• Glam

Las Vegas

stina27:

Hejsan!
    Här har du tråden som jag letade upp till dig :) www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m1424630.html
    Jag o min fästman ska åka dit 16mars o gifta oss den 19:e :) Det ska bli så kul, sen så har vi festen här hemma i sverige!
    Lycka till :)

• Glam

vittguld:
    Halloj!!
    Kul med fler som ska gifta sig där :)
    Vi kommer o vara borta en vecka, så den 25mars kommer vi ha fest för vänner o familj, vi blir ca 100pers.
    Vi har allting inbokat, vi ska bo på Luxor, Pyramidhotellet du vet :) hihi...vigseln kommer även vara på hotellet i ett av kapellen,, det är otrligt vacker kapell. Alla våra papper är klara här o även där.
    hur ska du göra med klänning?
    Ha det bra :)

• Glam

Hallå :D
    Vi skulle ju ha gift oss på Luxor men jag ångrade mig, ville ha det i en sån där riktig chapel :) de var verkligen sååå mysigt tjejer :)
    Lycka till :D

• Glam

TooBe:

Hallå hallå :)
    MAn tackar så mycket,
    Vegas var skitkul rent ut sagt, det var verkligen en upplevelse, fanns precis allt, det var så lyxigt, så coolt, supertrevligt folk, underbara butiker så det vart en massa shopping. Vad vill du veta? det är bara fråga på :)
    Ni måste skaffa er en sån där Marriage license när ni är på plats på en Marriage bureau, det var VÄRLDENS kö när vi skulle skaffa oss en.
    Vi hade med oss personbevis, pass, Svensk äktenskapslicens som är översatt till engelska. men licensen tittade dom inte ens på. Marriage licensen kostar $55, sen så ska man ge dricks typ till alla..hehe..
    Man måste göra alla ansökningar i Sverige, licens, hindersprövning, namnbyte(om du ska byta namn) o personbevis för om ni inte fixar det innan ni åker kommer d inte o bli godkänt sen här hemma i Sverige.
    Vart i Vegas ska ni gifta er? Vi har vigseln o sånt på dvd skiva :)
    Vaaa kuuuul :)

Ha det gott :D

Har förresten startat en tråd "Nygift i las vegas"

• Glam

TooBe:
    va fint.. :)
    Vädret nu när vi var där var runt 20-25grader så det var kjol o sandal väder, men kvällarna var lite kyliga.
    Japp alla papper var översatta till engelska.
    det spelar ingen roll det med namnbyte du kan skicka in det innan ni åker eller efter tillsammans med det andra.
    Vi skickade in innan vi åkte. Så nu är allting klart.. Inom några dagar har jag ett nytt efternamn.. hehe :) känns lite roligt!!

• Glam

TooBe:
    o du förresten.. Vi fick ett erbjudanade att gifta oss ute, bland bergen o så, men dom sa till oss o ha en backup plan ifall det är dåligt väder o att vi skulle för säkerhetens skull boka ett kapell, så då sket vi i det, o bestämde oss för kapellet :)

• Glam

TooBe:
    Okej det är ju bra, så slipper ni stå där ifall det skulle regna eller vara ngt annat oväder.
    Japp ci fick med oss alla papper, så idag var vi på Skatteverket o lämnade alla papper, så sa dom att inom några dagar är allt klart :)

• Glam

TooBe:
    Man ska typ ge dricks till allt, dom står med näven framme, så är det ju liksom inte här hemma. Det var i ren allmänhet man skulle ge dricks..till den som vigde en, till kapell personalen, till typ alla, cahuförerna, dom som levererade grejjer till hotellrummet alla.. men ibland struntade vi o ge dricks.. hehe!! Typ som att vi inte fattade vad vi menar eftersom vi är turister.. haha!

• Glam

stina27:
    Åh va kuuuul, jag LÄNGTAR såå tillbaka..
    jag o min man pratade häromdagen om vi ska åka tillbaka till Vegas o sen åka runt i USA.
    Har du fixat klänning o så?
    När ska ni gifta er vilket datum? Tänkte på att det är bra om ni bokar en chapel så att ni får gifta er den dan ni har bestämt.
    När vi gifte oss var det kö.. hehe... :)

Lycka till :)

• Glam

vittguld :
    Jag o min man gifte oss i a special memory, kan verkligen rekommenderas :)
    Alla fär var verkligen SUPERGULLIGA :)

Svar på tråden Las Vegas