• Davina

Gravida brudar!

Finns det fler än jag här inne som är gravida och kommer att stå brud med mage som putar under klänningen?

Själv har jag nyss fått veta att jag väntar mitt tredje barn, och vi skall gifta oss i sommar när jag är i vecka 24 om jag nu har räknat rätt.

Jag skall sy min klänning själv. Både för att jag vill, och för att jag tycker att det verkar vara svårt att hitta en riktigt fin klänning som man tycker om när man som jag är gravid och inte bor i stockholm.

Hur tänker ni om ert bröllop och allt runtomkring med magen när det kommer till bröllopet?
    Det skulle vara jätteroligt att prata med fler i samma situation.

• Svar på tråden Gravida brudar!
  • Davina

Åh, Tack så jättemycket fd.Svart brud! Det fanns ju massor av fina klänningar att få inspiration av!!

• f.d. Svart brud

Varsågod, det var så lite så!

Modigt av dig att gifta dig gravid... ;) Jag är själv i vecka 23 nu och mår pest och är sjuk hela tiden. Jag skulle aldrig klara av att gifta mig gravid...

• Davina

Visst är det kanhända tyngre att gifta sig gravid än när man inte är det, men samtidigt så hade vi redan bestämt att vi skulle gifta oss i sommar när jag fick veta att jag var gravid, och hellre brud med magen än ammande med liten bebis som kräver ständig uppmärksamhet.

Dessutom är det min tredje graviditet så jag tror mig ha en ganska bra aning om vad jag har att förvånta mig.

• f.d. Svart brud

Ja, folk mår ju så olika och har man varit gravid förr så vet man ju vad som väntar... :D

• f.d. Svart brud

Jag väntar mitt andra barn och det var lika j-kla jobbigt det. ;)

• lindansare

Jag skall också gifta mig snart, men i v. 35 (!). Jag tänker likadant; att jag har mer ork nu än med en nyfödd och en treåring. Det är klart att man inte kan garantera att man mår bra, men det kan man väl egentligen aldrig... Det beror kankse på hur man föreställer sig sitt bröllop.

• Davina

Precis så är det ju. Graviditer är ju så olika för alla, och även om jag skulle vara trött så är jag nog mer närvarande om jag gifter mig som gravid än när jag har en liten bebis att tänka på.

Jag har aldrig tänkt mig att jag skall festa loss på mitt bröllop ändå, jag är ändå oftast nykter, bara för att jag tycker att jag har lika kul ändå, så för mig är inte det heller någon förlust. Det känns bara som att jag kommer att känna mig fin med mage i brudklänningen. Dessutom räknar jag kallt med att få hjälp med det mesta ändå. Jag tror det blir jättebra!

• Jema 26/11-2005

Jag är gravid (vecka 40) och gifte mig den 26/11-2005 och var då i vecka 26 (tror jag det var).

Jema

• Jema 26/11-2005

PS! Jag hade en klänning från MIPAform, som jag ick uppsydd efter mina mått och mina önskemål.
    Blev jättenöjd!

Jema

• lindansare

Dessutom är det ju inte säkert att man har minder ork längre fram i grav. Min förra grav var jag i sängläge fram till sjunde månaden men i v.35 bilade vi 100 mil enkel väg till ett frackbröllop och jag orkade parta till fyra på morgonen. Det roligaste bröllop jag varit på. Så att jag gifter mig nu i v. 35 baseras lite på den erfarenheten...

• Davina

Det är samma här. Jag var på ett bröllop i vecka 28 och bakade dessutom bröllopstårtan, vilket var ordentligt mycket jobb och det gick finfint. Så jag känner mig ganska lugn nu faktiskt.

• Davina

*puffar lite*

Finns det inga fler med växande magar under brudklänningen?

• lindansare

Nu är jag fru! Höggravid och allt!

Vi vigdes i lördags med närmsta familjen närvarande, åt trerättersmiddag i en liten festvåning och unnade oss en natt i bröllopssvit med frukost på rummet. Barnvakt hade vi hela helgen också. Det var såååå fint och romantiskt! Jag kände mig jättevacker trots viktuppgång och mage. Så nu går jag omkring och är fru i största hemlighet för vännerna...

• Bröllopstokiig

ÅÅh!! GRATTIS Lindansare!!

Vad underbart!
    Gick allt bra med bröllopet och festen trots magen?

• lindansare

Davina: Tack! Det gick jättebra. Vi hade barnvakt även natten innan så att jag fick sova ordentligt och orka hela dagen. Min syrra fixade mig kl. 14 och vi vigdes kl. 16. Därefter pågick middag osv till kl. 21. Jag mådde jättebra hela tiden och njöt av mat och allt. Men dagarna efter har jag varit rätt slut - så jag tog nog ut mig lite. Men jag har ju en del komplikationer av graviditeten som gör att jag blir medtagen av väldigt lite ansträngning...

• .fia.

Jag fick reda på för en månad sen att jag var gravid. Jag har alltid sagt att jag inte ska skaffa barn innan jag är gift, så nu ska vi gifta oss i augusti. Det har varit lite bråttom med planeringen, men nu har vi redan klart inbjudningarna å allt. Det är ju lite osäkert eftersom man inte vet jur man kommer må och så...

Svar på tråden Gravida brudar!