• Min-Ah

kristianstadsbrudar! ny tråd 060224

KRISTIANSTADSBRUDAR!

Jaha - då var vår förra tråd avstängd...
    Startar en ny!

Alla, gamla som nya hälsas hjärtligt Välkomna!

• Svar på tråden kristianstadsbrudar! ny tråd 060224
  • Magnus brud

dahlis

Jag har hört att Ingrids i Sösdala ska vara duktig på att sy. Min mamma har fått uppsydda några klänningar. De blev jätte fina, men det är ju inte några brudkläder heller. Hon är förvisso lite äldre. Om du har en ide på hur klänningen ska se ut eller en bild, så är hon i alla fall både billig och duktig på att rita upp mönster. Fråga Paulinas, hon vet kanske om Ingrid är duktig eller inte.

• Magnus brud

Caja

Det gör ingenting. Jag börjar bli mer och mer sugen på hel nakna bilder. Mycker pga att jag inte kan hitta några underkläder. VArje gång jag går ut på stan för att köpa underkläder kommer jag hem med några klänningar, någon väska ett par skor osv.... Men inga underkläder. Så kanske några svartvita avklädda kort, men ej i helbild, kan säkert bli vackert. Jag är mest ute efter mer vackra än sexiga bilder. Börjar få bukt med mina älskade celluliter.

• Magnus brud

Vi har nu bestämt oss för att byta ställe till festen. Från Jettes mat & festservice i en liten lokal, till Kurhotellet i Tyringe med stora vackra lokaler. Känns jätte härligt. De hade flera serviser att välja på - jätte vackra. Kristallglas, linneservetter mm. Jag får själv åka till en blomsterhandel i Tyringe och bestämma hur bordsdekorationerna ska se ut, men Kurhotellet betalar. Nu börjar det kännas som mitt drömbröllop. Det negativa är att vi inte kan ha öppen bar på kvällen, utan alla får köpa sina egna drinkar. Känns väldigt tråkigt, men annars hade vi aldriga haft råd. Men, men. Alla får ju vars en välkomstdrink, tre glas vin under middagen, ett glas desertvin och sedan avec till kaffet, plus en drinkbiljett i baren. Är det snålt eller OK?

• Magnus brud

Paulinas

Nu känns det som det verkligen närmar sig. Hur går det med hjärtanen? Har du gett upp, är de redan gjorda eller hur blev det?

Känns som det var länge sedan vi träffades. Ni får gärna komma hem på en fika vilken kväll som helst. Magnus är ledig onsdag, torsdag och fredagkväll, om jag inte minns fel. Det är bara att komma.

• Magnus brud

Caja Paulinas

VAr precis inne på fotografens hemsida. Det blir säkert jätte bra. Jag gillade bäst bilden där en tjej sitter i stortsätt naken, men ett pärlarmband. Det var jätte vackert. Lite i den stilen som jag är ute efter.

• Gumsigos

Magnus brud, det låter helt underbart ju o vackert. Jag tycker inte du ska oroa dig för drinkarna, om folk vet om det när de kommer så har de nog inte nåt emot det. Å andra sidan så är det för er skull de kommer, förhoppningsvis inte baren.

Jag tycker inte det låter snålt, snarare tvärtom.

Vad har ni fått för kuvertpris?

• Magnus brud

Gumsigos

CA 500 per kuvert. Då ingår ju allt till festen, förutom musiken. Så det känns helt OK

• Eruraina

dahlis :

har fått ett tips från en kompis om en sömmrska i färlöv. som skall vara bra...har nummer och så. För jag vet inte om jag skall sy upp eller så.

Var på mamma mia igår och i musikalen hade de en sådan fin brudklänning, blev så förtjust i den..=)

• Paulinas

hallå tjejer!

Hoppas att påsken har varit bra. Vi har haft det mysigt hemma hos föräldrar och idag har vi varit hemma och "grejat".

Josse och Caja,
    Jag tycker också att fotografen verkar bra. Jättefina kort på sin hemsida! Jag har fått tag på ett litet romantiskt bh+trosa set i ljusrosa, tänkte fota i det och sen lite annat kanske. Det närmar ju sig, känns lite nervöst. Vi får snacka om tider och hur vi ska ta oss dit och så. Ev. ska jag stanna kvar i Malmö (vi ska till tyskland dagen efter och ev. sover vi hemma hos min pappa i Malmö), och då är det ju inte så bra om jag kör. Annars är det ok att jag kör, tror att jag har bilen (hmm, måste nog höra!)

Josse,
    vad kul att det blev Tyringe kurhotell, såg verkligen fint ut! Och priset är bra! När man fixar i "egen" lokal (som vi) så blir det ju ändå en del pengar, mat och dricka, lokalhyra, dukar, pynt, musik... Tycker att ert låter perfekt och mycket rimligt! Fri bar tycker jag absolut inte är något krav, tänk inte mer på det!

Hur går det med inbjudningarna. Blev det något gjort i helgen?

Vi är nog fria på onsdag, jimmy spelar basket nu, men ska höra med honom sen, hade varit kul att få hälsa på då.

• Paulinas

När det gäller mina hjärtan så har jag plockat ris i påsk, så nu är jag på G! Mamma har gjort 40, så har typ 50 kvar. Jag tänkte göra till placeringskorten också, men har testat och det blev inte så bra. Får komma på något annat till det.

Tänkte kanske bjuda in till en hjärtkväll nästa vecka om någon är sugen. (japp, jag tänkte utnyttja er lite :) ) Kanske på onsdagen den 26:e om någon kan då? Jag bjuder på lite lättmat och vin om det kan locka?

Svar på tråden kristianstadsbrudar! ny tråd 060224