• sabina_b

Finns det några brudar som bor i Oslo, liksom jag?

Hej, jag undrar om det finns några brudar som bor i Oslo? Om det finns några fler æn jag kanske vi oxå skulle kunna arrangera en træff?

• Svar på tråden Finns det några brudar som bor i Oslo, liksom jag?
  • sabina_b

lisaminelli:
    Vi ær i precis samma situation som du, skrev det i min andra tråd. Min M2Bs førældrar vægrar vara på samma stælle vid samma tidpunkt. De vill oxå att vi væljer men om jag væljer så kommer den ena parten att ogilla mig resten av livet. Det vill jag ju inte. Kan ju læggatill att, væljer vi mamman så kommer inte min blivande svåger eller någon annan från pappas sida av slækten heller. Så før dem ær det ett sjælvklart val.
    Men vi tænker inte vælja, vi skickar ut inbjudan till alla så får de løsa det sjælva.

• sabina_b

Gerda:
    Ang korten. Jag har hittat en hemsida som har hur vackra kort som helst! Det ær de finaste jag någonsin har sett, finare æn det jag hade førestællt mig! Å jættestort urval har de oxå. Bara det att føretaget ligger i indien. Det ær positivt på det sættet att korten blir urbilliga! Men Frakten kostar lika myckt som sjælva korten så det ær lite dåligt men den totala kostnaden blir inte mer æn vad det skulle ha kostat att køpa kort hær så jag chansar och ska bestælla næsta vecka.

Vårat brøllop kommer att vara ganska simpelt (mer svensk stil) jæmført med hur brøllop firas i våra hemlænder. Men maten kommer att vara riktigt traditionell, dvs MYCKET mat, massa olika rætter. Vi kommer spela mycket bollywood musik. Jag ska ha min ''Henna fest'' (orientalisk møhippa) en vecka innan med alla mina væninnor. Jag ska ha lite bollywood inspirerade klæder och smycken men min M2B vill ha på sig sin uniform.

Det ær så kul att få dela mig sig om hur ens brøllop ska se ut, speciellt då det ska vara så annorlunda.

• sabina_b

* dela MED sig ska det ju stå såklart! ;)

• Gerda

Låter härligt härligt Sabina! Ska bli så kul att se hur ni tar in alla traditioner och gör till ert! Häftigt med hennaritualen (har bara hört om dessa och sett kort fr indiska tjejers fester)

Ert bröllop kommer verkligen att bli annorlunda ändå - blir precis ert! Hur många gäster kommer ni att bjuda då? Utländska bröllop brukar ha många fler gäster - våran är ju mini-mini nästan i svenska mått mätt :)

Jag tycker absolut att du ska beställa korten från Indien - blir väldigt speciella, ovanliga och så hjälper du dem som tillverkar korten! Är det ett sådan kollektivt ägt företag som Björn Johanssons (om jag minns hans namn rätt)?

• utvandraren

Hej! Blev helt galen igår när sajten var nere- snacka om BT beroende!
    Sabina-Tror du missförstod mitt inlegg. DEt är vår kompis som är halvthai, min kille är norsk. Vi kommer nog inte iväg till Thailand heller för biljetterna är så dyra. mellan 10-15 tusen nu.. Kanske en restplats senare? Men med vädret här i tankarna ser det mörkt ut...
    Vi vill ha ett ganska litet bröllop, ca 50 gäster. Med en helg på slott/ herrgård.
    Tack för tipset Lisaminelli! Ska kolla det! Lutar år 080808, datum fullt med evighetstecken!! Bådar gott för framtiden tycker jag!
    Sabina & Lisaminelli-
    Vad jobbigt att era familjer är så själviska! Tycker ni ska bjuda vänner i stället om de inte kan bli vuxna asap. Så vet ni att det inte blir problem!
    Lycka till i alla fall!

• sabina_b

Gerda:
    Bjørn johanssons føretag har jag aldrig hørt talas om... Det hær ær ett føretag som jag hittat på nætet, det ægs av en indisk man, har varit i kontakt med honom ang fraktkostnader m.m.

Ja, brøllopet kommer att bli ganska stort, ca 200 pers. Men det ær ændå litet om man jæmfør med t.ex syrianska brøllop, de brukar ha ca 500 pers!! Det ær vad jag kallar før STORA brøllop, hehe.

Utvandraren:
    sorry måste ha missførstått dig...
    Førresten, du va inte ensam om att bli galen då sidan va nere. Man blir verkligen beroende... tror jag børjar gå min sambo på nerverna då jag sitter med datorn i knæt HELATIDEN så jag ska nog ligga lågt ett tag, OM jag klarar av det ;)

• Gerda

sabina_b

Ska blir härligt att följa era planer... blir väldigt olika våra som görs till 35-40 personer :D

• sabina_b

En fråga:
    vad heter hindersprøving på norska?
    Tænkte bara att det vore bra att veta det då man bestæller det...

• Gerda

Ekteskaphindring - hindersprøvning
    Ekteskapsvilkor - villkor att ingå æktenskap

Svar på tråden Finns det några brudar som bor i Oslo, liksom jag?