• sabina_b

Finns det några brudar som bor i Oslo, liksom jag?

Hej, jag undrar om det finns några brudar som bor i Oslo? Om det finns några fler æn jag kanske vi oxå skulle kunna arrangera en træff?

• Svar på tråden Finns det några brudar som bor i Oslo, liksom jag?
  • Gerda

Hej tjejer

Sitter och leker med planering av dagarna føre brøllopet.

Hur gør ni? Eftersom ingen av oss bor på platsen dær vi ska vigas så måste ju vi eg. vara klara med precis allt?

Vi har ju planerat att inte ha særksilt mkt att gøra den veckan førutom att arbeta klart på jobbet etc, men inga brøllopsgrejer - før det lær ju dyka upp ændå.

Onsdag
    Anlænda till Ørebro???

Torsdag
    Anlanda till Ørebro???
    16:00 Massage hos XXX

Fredag

Eftermiddag Naglar
    Kora ut allt till Adlers, garderober, dekor etc.

Vad mer fattas???

Lordag

09:00 Frukost
    10:00 Pynta Adler?s ***
    11:30 Frisor, make-up 13:00 Hamtning av blommor
    13:30 Taxi till Adlers
    13:45 Lunch + pynta blommor
    14:30 Påkladning
    15:00 Vigsel (skall fotografen vara med?)
    15:00 Fotografering
    Paus/Egen tid
    17:00 Brudskål och plockmat
    18:30 Middag

***Pynt av Adler's det ær bara våra saker som ska læggas till. Personalen dukar upp etc annars. Ex. lægga dit festprogram, menyer, extra ljus osv.

Kan tilllægg att vi vigs enskilt, kanske kanske førældrar o brøder

• sabina_b

Hær ær det jag planerat ænsålænge:

jag åker till sthlm redan en vecka innan:

Fredag:
    Ankomst sthlm

Lørdag:
    f.m. dekorera lokalen før hennafesten.
    kvæll: henna fest

Søndag: træffa vænner, ta det lugnt

Mån/tis/: inget planerat ænnu: hoopas på en hippa, hehehe...

ons: tjejkvæll hos mamma pappa, fyra nærmsta vænninnor kommer øver.
    Fixar naglar, fotbad, ansikts mask, peeling m.m.
    Har tænkt å ha lite levande ljus, luuugn musik (buddabar) å lite plockmat. Skøn avslappnande stæmning...

tors: utlandsgæsterna anlænder. (nu børjar stressen). Køra dekoration m.m till festvåningen.

Fredag: Brøllopsdagen!
    10.00 frukost i lugn o ro med familjen.
    14.00 jag å min M2B checkar in på hotellet, vi har med oss alla våra saker å ting.
    vi børjar med ett avslappnande bubbelbad.
    15.00 fotografen kommer till oss, han ska følja oss hela kvællen. sminktjejen kommer oxå till hotellet+ min en vænnina som ska fixa mitt hår. (vi har bokat ett vældigt stort rum, så det ær gott om plats)
    vi børjar gøra oss i ordning...
    runt 16.00 bør vi vara klara med smink, hår å allt!
    efter det børjar portrættfotograferingen, vilket vi inte har bestæmt exakt var det ska æga rum ænnu.
    detta tar ca två timmar. Nu ær klockan ca 18.00, vi åker tillbaka till hotellrummet, tar det lugnt en stund, æter nåt lått om vi kænner før det och sedan runt 19.00 blir vi skjutsade till festen.

Ær ni intresserade av hur festen går till skriver jag gærna om det oxå... ;)

• Gerda

tack sabina_b, jag visste att jag missat iaf en grej... vi måste checka in i hotellet på fredagen vi med! *lägger till med en gång*

• sabina_b

førresten,
    vet ni om någon norsk sida som motsvarar BT?

• JuniBruttan

Hej på er! Nu var det längesen jag skrev något i denna tråden. Hoppas det går bra för alla med planerandet. Här rullar det på och jag har vart fall kommit igång med festprogramet. Har fått så många bra ideèr från BT att det går ganska lätt :) .

sabina - jag har bara varit inn på forumet på www.dittbryllup.no. Det går otroligt trögt och är ganska lite liv där, men man får en del tips. Annars har inte jag sett några andra "BT-sidor" som är norska.

Var förresten på det brudeshowet som jag tipsade om. Det var jätte bra! Det var i själva butiken och vi var kanske 20st där. En kille presenterade alla klänningarna och gav massa tips om bla färger. Ni som gifter er längre fram bör absolut gå nästa gång de har en sånn sak. Var det förresten någon av er som var där? Hörde några flera svnska röster nämligen...

• Gerda

Sabina_b

Du är ju med på tråden om Royal caribean cruises. Har du sett nåt bra flygbolag till Orlando?

Vore bra att få bra priser dit, enda sättet vi kan åka till november isf. Tittade på Iceland Air som annars har bra priser men våra datum var redan utsålda.

• JuniBruttan

Gerda och Sabina - Såg nu att ni båda hade lagt svar på carribien tråden. Jag la precis in svar där at vi ska också dit. Fast vi åker från san juan. Vi åker då oslo-New York-San juan. Går direkt numera till san juan, så det är enklare än det var förr...

• Gerda

JuniBruttan

Får jag fråga hur mkt flygbiljetterna kostade?

Vi planerar att spendera 5 dagar i Florida också, när man redan är där tänkte vi. Å andra sidan beror ju allt på om moster känner sig generös och bjuder oss på kryssningen :D

• JuniBruttan

Vi har inte köpt biljetterna än då de inta har släppt november biljetterna ännu (de billigaste), men prisen vi har fått på ett ca är 7-8000 per person. Då flyger vi direkt till new york, är där i ca 5 dagar innan vi flyger vidare till san juan dagen innan cruiset. Efter cruiset är vi en vecka på san juan innan vi flyger hem via NY.

• Gerda

Ahhh, ok, då är det lite billigare för oss att flyga till Orlando som det ser ut nu.

Ev. träffas hela tjocka släkten och hyr en restaurang kvällen innan för småfest.

Svar på tråden Finns det några brudar som bor i Oslo, liksom jag?