Finns det några brudar som bor i Oslo, liksom jag?
Hej, jag undrar om det finns några brudar som bor i Oslo? Om det finns några fler æn jag kanske vi oxå skulle kunna arrangera en træff?
Hej, jag undrar om det finns några brudar som bor i Oslo? Om det finns några fler æn jag kanske vi oxå skulle kunna arrangera en træff?
Lisaminelli:
hur långt har ni kommit med planeringen? vi gifter oss næstan samtidigt som er (18:e aug) Jag vill gærna jæmføra lite, før vi har inte alls kommit så långt.
Jag tycker att det verkar vara väldigt mycket värmlänningar här i stan faktiskt Vi är ett helt gäng...flera av min killes kompisar är oxå här!
Vi ska gifta oss utanför Filipstad. Det är ju inte så stort så mycket av vår planering är baserad på Karlstad...mat, hår, smink, ev blommor...
Ska kolla bakåt i tråden för att ha koll på vart ni ska gifta er. Junibruttan, du är väl först..vilket datum i juni?
sabina_b
Ska tänka efter:
Vi har
-köpt ring till mig
-handlat brudklänning samt kostym till min m2b
-bokat kyrka
-bokat festlokal
-bokat solist
-fixat tid för hår och smink
-pratat med cateringen
-ordnat layout på vigselprogram, meny och inbjudan
-skickat save-the-date kort (vill inte bli stressad med inbjudan-utskick)
-funderat på psalmer etc till vigseln
Nu kommer jag inte på nåt mer....
Vad har ni ordnat?
10 juni på Hammarö. Så all vår planläggning är också i Karlstad i stort sett.
Ja det är massa värmlänningar här i Oslo. Det är kul! Trodde det bara var din sambo som var värmländsk, men då är det alltså er båda lisaminelli?
Nej, jag är en östgöte jag. Men det känns ganska avlägset nu efter 8 år i GBG och 3 här. Men jag tycker mycket om Värmaland, min m2b har en underbar familj. Skulle kunna tänka mig att flytta till Karlstad när vi ska hem till Sverige. Om man nu får jobb såklart....
Känns tungt med svenska arbetsmarknaden...min lillasyster ska tom hit på intervju nästa vecka.
Har en liten fråga till er angående hindersprövning i Sverige och så...
Vet ni om det innebär nåt problem när ingen av oss är skriven i Sverige?? Tänkte mest om någon stött på något oförutsett problem när det gäller namnbyte eller når sånt????
Vi har:
bokat festlokal inkl catering.
bokat tårta.
bokat fotograf.
køpt min ring.
bokat hotell før brøllopsnatten.
bokat brøllopsresa.
det ær væl allt ænsålænge...
tror jag ligger lite efter :(
sabina_b
Tycker väl du har fått med det viktigaste? Glömde förut att vi också bokat hotell för bröllopsnatten.
Vi har ex inte hittat fotograf och band till festen, det är två viktiga saker jag vill ha ordnt snart snart!
Hur går det med klädletandet då? Har du varit och kollat runt så du vet ungefär vad du vill ha? Och mannen, har han hittat nåt?
Lisaminelli:
Det finns en tråd ang hindersprøvning.
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m1499344.html
du kanske finner svaret dær.
Tack!
Det verkar säkrast att ringa skatteverket och fråga!