• sweet saint

Alla dessa "måsten" och tvångstankar....

Blir inte klok på en del inlägg här ibland...

Det finns så många påhittade "måsten" när det gäller bröllop och planering så man knapp kan tro sina öron..

Att folk kan seriöst sitta och nästan få ångest över ex; "har hittat ett par fantastiska skor till klänningen men de kommer inte från bröllopsbutik - kan ja köpa dem??", och "kan jag ha utsläppt hår på våran dag - Passar inte i uppsatt", och "Person A och person B hatar varann MÅSTE de sitta tillsammans??", det är för mig helt otroligt!! Ett bröllop ska ju vara en trevlig tillställning följt av en trevlig fest... varifrån kommer alla tvångstankar????

Vill bara ge ett tips: lugna ner er och njut av planeringen, låt inte denna dag driva er till vansinne och kom ihåg att det viktiga med denna dag är att ni får säga JA till varann!! Allt annat är gamla traditioner och komersiella påhitt!!!!! Det finns inget som säger att ni måste spendera 10000 kr på en klänning som ni använder EN dag, det finns inget tvång att ge varje gäst presenter, det finns inget tvång att bjuda folk man hatar... Det finns inga måsten!!!!!! Ni ska gå utifrån era drömmar och era möjligheter och era tidbegränsningar!!!Det finns inget som säger att ni måste spendera minst 70000kr på detta bröllop-annars älskar ni inte varann..

Kom igen nu...

• Svar på tråden Alla dessa "måsten" och tvångstankar....
  • sweet saint

halloj!

Ang bröllopsnatten så har det fixat sig till det bästa vi kunde tänka oss!!! Vi fick tag på en stuga som ligger vid vårt absoluta favoritställe.. 2 nätter för 1200!! Visste inte att det fanns stugor där men kom underfund med det genom en slump! Så nu kommer allt bil såååå fint!
    Tack för förlsagen dock och vi kommer att ta del av det längre fram när detaljerna måste planeras!! Happy, happy, happy!!!
    Vi hade "värdparet" över till oss igår kväll så vi gick igenom lite.. De fattar precis hur vi vill ha det och har inga invändningar som helst!!! Vi har sån tur med det!!! Många har ju släkt eller vänner som vill styra och ställa, men alla som vet detta lämnar allt till våra önskningar och kommer bara med hittillt jättebra förslag hur man anordnar en mysig fest osv.

what a beautiful day it is!!!!!

• Jenniemaria

Hej,

jättebra tråd! Får spel på alla måsten som diskuteras här på bt. Hjälp alltså. Slappna av. Var lite otraditionella och gå er egen väg. Det blir i alla fall inget dussinbröllop så. Jag och min fästman kommer hålla välkomsttalet vid middagen själva och kommer på slutet av talet att skjuta varsin konfettibomb över de som sitter närmast! På så sätt vill vi sätta stämningen och göra alla lite mer avslappnade. Vi hoppas på överaskade miner och stora gapskratt. Konfettibomber beställer vi på siten talking tables.

Bröllopsnatten tillbringar vi hemma. En liten flaska skumpa på kylning, jag har köpt 600 fuskrosblad här på bt-köp och sälj som jag ska strö ut över hela lägenheten och företrädesvis sängen. Dessutom har jag köpt ett supersexigt nattlinne på siten www.eliteladies.se, kolla in deras Honeymoon lingerie under long gowns... :) Det kommer bli underbart! Big deal att vi är hemma!

Kram på er alla!

• Rugbytjej

Jenniemaria:

Hittar inte Honeymoon nattlinnet du köpt?

• Jenniemaria

Rugbytjej:

Kolla under underkläder och sedan long gowns och titta på de vita som dyker upp sist på sidan. Det står inte Honeymoon Lingerie på sidan tyvärr, utan på etiketten som är fäst i nattlinnet. Det för 716 kr, fabr9105, beställde jag och det är under-under-underbaaart!!!! Fick paketet efter 3-4 dagar så det funkar snabbt. De får en ny kollektion nattlinnen i april fick jag reda på via deras nyhetsbrev. Väntar med spänning...

• Jenniemaria

Det finns även en rubrik som är Bröllop. Kolla in dessa grejer, tjejer! Kvaliteten är jättebra, jag beställde två nattlinnen. Ett helt i siden som är ljuvligt och ett annat som är urskönt på men som är i nylon. Min blivande kommer få dåndimpen och bli jätteglad!!

• Rugbytjej

mmm, läckert! Härlig sida förresten, tycker pojkvännen med

• Jenniemaria

Min fästman äääälskar denna sida och har t o m sanktionerat köp från den ur vår hushållskassa...

• Jenniemaria

Rugbytjej!

Glömde säga att det medföljde trosor till båda nattlinnena. Very very sexy sådana...

• *BlushingBride*

För att återgå till ursprungliga ämnet så måste jag verkligen hålla med dig. Folk verkar lite spända. Slappna av och gör er dag som ni vill ha den! Inte efter alla regler som finns!

Svar på tråden Alla dessa "måsten" och tvångstankar....