• mjukglassen

Hur träna hemma? (Axlar, armar, ben osv..)

Jag har inte tid att gå till gymmet, så jag undrar..går det att träna lika bra hemma? Vad behöver jag köpa? Finns det någon sida som visar hur jag ska utföra övningarna etc?

Kram! Anna :)

(Råkat lägga samma inlägg i 2 forum, sorry.)

• Svar på tråden Hur träna hemma? (Axlar, armar, ben osv..)
  • AndersE

Du kan absolut träna lika bra hemma! :)

Vad vill du träna? Vill du träna upp styrka eller vill du ha förbränning?

• mjukglassen

Hej Anders...:)
    Jag vill gå ned i vikt, samt få en fast tight kropp...

• Filipa

Kop winsorpilates fran winsorpilates.com
    jag kopte den pa "tvshop" och det fungerar hur bra som helst..

Bara 20 min per dag 3 ggr i veckan (jag gor det dock 6 ggr i veckan da det bara ar 20 min). Hur smidigt och bra som helst. Betalade 120kr allt som allt.

• mjukglassen

Filipa, vilken är det av dessa videos du använder varje dag? 20 min workout? Vad har du sett för resultat? :)

• Filipa

Resulatet ser jag framfor allt pa mage och ben. Har blivit mer smidig och vig.
    Magen har blivit hur platt och fin som helst!

Jag anvander mig utav paket som finns pa

www.winsorpilates.com.au
    (flat, skrev fel adress innan )

• mjukglassen

ja men är det "20 minuits workout" som du kör?

• Wysteriia

Funkar verkligen pilates? Har kört det några gånger men jag tycker det är en så tråkig träning..:/ Kanske borde stå ut iaf?

• Stjärna

Jag är kanske snål av mig, men skulle jag välja att träna hemma skulle jag helt klart köra budget-varianten.

T.ex. gå 1 timmes raska promenader, 3 ggr/v

Och sedan totta ihop ett styrkepass där jag utnyttjar min egen kropp, till att börja med. Det finns massor av bra övningar som ger en slankare kropp utan att man använder redskap och vikter. Bra vikter är dessutom två 0,5l vattenflaskor fyllda med vatten. Glöm bara inte att sätta på bra och rytmisk musik, då går allt lättare!

• Stjärna

Om du har lätt för att tröttna, försök varva motionsträningen. Byt ut en promenadpass mot simming ibland. När du fått upp flåset så kan du ju byta ut någon av promenaderna mot löpning/längdskidåkning/skridskoåkning osv. Varva också vart du går om du kan. Det är bra mycket jobbigare att gå små stigar i skogen än på en vanlig väg.

Svar på tråden Hur träna hemma? (Axlar, armar, ben osv..)