• MrsGlantz

Vad händer efter bröllopet!!

Hej alla!!
    Jag är lite nyfiken på er som redan har gift sig där ute! Man lägger ju så mycket energi, tankar, känslor och engagemang i planeringen innan bröllopet!
    Det jag är nyfiken på är hur det har varit sedan efter själva bröllopet när allt har lagt sig. Kan tänka mig att det blir lite antiklimax. Äntligen har man fått den man älskar, men ändå ganska tomt på ett sätt om ni förstår vad jag menar. Hoppas det inte låter konstigt detta inlägg :D !!

• Svar på tråden Vad händer efter bröllopet!!
  • Therése 2006-07-01

MrsGlantz

Jag fick höra en skräckhistoria om vad som kan hända efter:

Mina vänner hade nämligen ett dubbel bröllop med brudens syster och man. Systern hade då ett inte så bra förhållande innan, men dom blev lite pånytt kära då planeringen av bröllopet började. Men när bröllopet sen var över så hade dom inget gemensamt längre, så bara 4 veckor efter bröllopet så skiljde dom sig :(

Det kommer inte hända mig (håller tummarna) :)

• Ravial

Det kan kännas som antiklimax och lite tomt efter flera månader av planering (och stress ), men jag tittade ofta på våra bröllopskort och drömde mig tillbaka. Sen har man ju hängt här också .

Jag tror det är bra att åka på smekmånad (kanske inte en hel månad, men två veckor är nog bra) för då räcker det mysiga liksom lite längre och man får inte så abrupt slut. Vi har inte rest än (har en liten kille hemma och pengarna räckte inte) men planerar att åka om några år till Afrika i stället. Något att se fram emot.

• Luks

Vi lägger inte ner så mycket energi och tid och tankar på bröllopet så för oss kommer det nog att lunka på som vanligt.

• MrsGlantz

Det där med att resa bort känns som en god idé! Vi kommer inte heller ha så mycket pengar att resa för direkt efter bröllopet, så vi har ju ngt att se fram emot och längta efter!
    Det gäller väl bara att vårda kärleken och ha framtidsdrömmar tillsammans! Har vi fixat 8 år innan bröllopet så fixar vi förhoppnigsvis resten av livet :D !!!!

• *Madicken*

Om man under bröllopsfesten delar ut "uppdrag" till gästerna i stil med " i januari- gå på museum med brudparet" "I maj - bjuda brudparet på picknick" osv så kan man få njuta lite grann av bröllopsstämningen i ett helt år (eller hur många uppdrag man nu vill hitta på)

• MrsGlantz

Smart idé! Det tål att tänkas på!

• MrsGlantz

fler tips mottages :D :D :D :D :D

• Xweety

*Madicken*

Hur lägger man fram det där me uppdrag? Låter som en toppenide ju :)

• MrsGlantz

är också nyyyyfiken på det...

• Snowflake

På våra kompisars bröllop så hade toastmastern ordnat med en lek... "Hela havet stormar".
    De var tolv st tror jag och för var och en som "åkte ut" så fick de ett diplom med ett sådant uppdrag på.
    Min M2B fick t.ex att skotta brudparets garageuppfart i februari

På så sätt så blev det ju ett uppdrag för varje månad...
    Kul idé faktiskt

Svar på tråden Vad händer efter bröllopet!!