• MrsGlantz

Vad händer efter bröllopet!!

Hej alla!!
    Jag är lite nyfiken på er som redan har gift sig där ute! Man lägger ju så mycket energi, tankar, känslor och engagemang i planeringen innan bröllopet!
    Det jag är nyfiken på är hur det har varit sedan efter själva bröllopet när allt har lagt sig. Kan tänka mig att det blir lite antiklimax. Äntligen har man fått den man älskar, men ändå ganska tomt på ett sätt om ni förstår vad jag menar. Hoppas det inte låter konstigt detta inlägg :D !!

• Svar på tråden Vad händer efter bröllopet!!
  • *Madicken*

Ja, tex kan toastmastern resa sig upp under middagen och säga nåt i stil med att det ska bli en liten tävling. Priset (dvs uppdraget) kan antingen delas ut i form av ett litet papper eller läsas upp högt så att alla får höra. (eller möjligen båda så att vinnaren inte glömmer bort sitt uppdrag)

• *Madicken*

Glömde visst att skriva hur man skulle göra för att "vinna uppdragen". Toastmastern kan fråga tex "vem har störst skostorlek? vem har flest högskolepoäng? osv. Vinnaren får uppdraget att hitta på nåt med brudparet en viss månad.

• MrsGlantz

Mycket bra idéer! Skall tipsa vår toastmaster och toastmadame om denna lek!!

• Jagular

Vi åker bort en 3 dagar och bor på Herrgård direkt efter bröllopet, bara för att "suga på karamellen" en stund, planerar och sparar till en längre resa under nästa år

• Gerda

Vi kommer att åka på en storstads semester ca. 5dgr direkt efter brøllopet (typ måndagen) - det lutar åt Budapest om vi inte åker dit i år :) En stad i Europa iaf.

Den "ordentliga" brøllopsresan blir några månader efter + - ett halvår, beroende på pengar och resmålets væder.

• Xweety

Tack för förklaringen Madicken

• lill

jag har också hört skräckisar om att par skilt sig efter bröllopet och visst kändes det lite tomt - men - jag hade en vacker ring att titta på, underbara minnen och en fantastisk make. Lite som en milstolpe hade passerats och nu kunde vi "bara vara" ett tag, vi hade gjort något stort och gjort det bra...

• hälsingebrud -06

Vi kommer att åka på två resor. En kortare bröllopsresa på några dagar (inte bestämt vart än) och sen en vecka i höst med barnen (tonåringar). Sen ska vi starta med IVF!

Svar på tråden Vad händer efter bröllopet!!