Inlägg från: roslagsbrud |Visa alla inlägg
  • roslagsbrud

Glamour, mon amour!

Aha! Found you! Lapinette slog mig med några sekunder dock. Tänkte först att du varit elak och gömt dig i ett annat forum, såsom en riktig agent skulle gjort

Blivande svärfar som är hur lycklig som helst att vi ska gifta oss har erbjudit sig att ta på sig största delen av bröllopskostnaderna. Har ni hört på maken? Men allt vill jag inte låta honom ta - känns bättre om ringar och klänning går på vårt konto. Fast nu kanske jag har råd med det dyrare halsbandet.

Internet dejting har även jag provat på! Hade en kort men intensiv period då jag dejtade friskt eftersom det var så himla roligt! Träffade på tre stycken riktiga 10-poängare, men även om allt stämde i teorin så ville det sig inte riktigt i praktiken. Och tur var väl det med tanke på att jag annars kanske missat min blivande! Hemska tanke...

Laminette - kan din blivande prata svenska? Och hur mycket har han varit i Sverige?

Gemma: Ska vi strunta i din gamla tråd nu?

• roslagsbrud

Gud så härligt för er att få komma ner! Min tur i maj, och även om jag kommer att sakna älsklingen något förskräckligt så ska det bli så skönt att få kommat till värmen, maten, dofterna, språket.
    Jag är faktiskt född i Nice (fast bott i Sverige sedan tonåren), kan ni tänka er, och franska är mitt modersmål. Förstår ni nu varför jag fryser hela tiden i detta iskalla land som jag annars trivs väldigt bra i?

Jag vill också åka till Kina! I Japan har jag bara varit en gång (Tokyo) och det var en fantastisk upplevelse.

Varför kan inte jag vinna 82 miljoner? Just ja, man måste spela då...

• roslagsbrud

Gemma: jag kanske tar dig på ordet faktiskt! Fast först ska vi spara ihop till New York i höst - det blir vår bröllopsresa. Jag vet att det låter helt otroligt, men vi har aldrig varit i NY!
    Apropå cheese cake - den godaste jag ätit här i Stockholm är faktiskt på Söder. Ni vet det där fiket i Söderhallarna, på markplan med utsikt över Medis. Helt otrendigt men med en underbar cheese cake.

Hum, vet inte om jag är en Guldklimp men jag tror att svärfar är lite mallig för att det var på sätt och vis han som skyndade på processen, när han kom förbi en midsommarafton och bjöd in mig till älsklingens stuga på sill och nubbe. Det var min första midsommarafton som singel och jag hade inga speciella planer. Och på den vägen är det...
    Han hade väl gett upp hoppet om att det någonsin skulle bli ordning på sonen när jag kom in i bilden och började styra och ställa

Ja herregud - skulle kunna skriva en roman om mitt liv.

Saknar du inte journalistiken Gemma? Även jag hade det som yrke ett tag och jag älskar fortfarande att skriva - märks det kanske?

Jo, att få smycken gjorda för sig innebär egentligen bara att jag själv väljer färgkombinationerna (tack för tipset om vinrött förresten - vilken skillnad det blev när den färgen kom in! ) och stenarna. Sedan provträr de några varianter så jag får det som jag vill. Och låset väljer jag själv också.

Beträffande doften så håller jag helt med dig. Det var nog där skon klämde - fel doft!

• roslagsbrud

Lapinette: Hjälper gärna till om det behövs!
    Själv hoppar jag över vigselprogrammet - ska ju bli ett rätt så enkelt bröllop, även om det knappast syns på prislappen...
    Tror att hela kalaset (inklusive smycken men exkl. resa ) kommer att sluta på nästan 100.000 innan vi är klara. Då är det givetvis mat och dryck som är den största kostnaden.
    Bröllopet kommer att sluka hela glamourkontot men det får det vara värt! Är så barnsligt glad över att få gifta mig med en man som är allt jag alltid önskat mig!

Gemma, du får INTE lämna oss utan nyheter när du är i Shanghai!

Lapinette: Beträffande smultronställen i Stockholm - ta mannen till Vaxholm och Sigtuna också!

• roslagsbrud

Lapinette: pratar du japanska också?

• roslagsbrud

Usch Lapinette, det låter ju inte som att du har kul direkt...
    Vilken leverantör hade du till dina dragéer? Vet inte om de levererar till utlandet, men det finns så många olika företag att välja mellan så jag tar gärna ett med goda referenser.
    I morgon tjejer, är det dags att prova den lilla rosa för första gången. Ska bli så roligt!
    Och i fredags träffade vi vigselförrättaren. Jag hade med mig ett färdigt manus med alla texter i, såväl dikter och sånger, som våra löften och det jag vill att vigselförrättaren ska säga. Kände mig lite dum faktiskt (jag måste ha verkat som värsta kontroll freaken!) men hon blev mäkta imponerad och påstod att hon aldrig hade sett ett så välförberett vigselprogram. Så jag ÄR alltså hopplöst o-spontan!
    Nu dröjer det fram till 5/8 innan vi gifter oss, men jag vill ha allt fixat innan midsommar så att jag kan slappna av och bara njuta av semestern.

• roslagsbrud

Izunia:
    Vi ska ha en borgerlig vigsel så inga psalmer för vår del!
    Däremot har jag en syster som sjunger väldigt bra, så det blir Av längtan först (texten passar på oss så väldigt bra då vi hunnit med en del i våra liv), sedan Så skimrande var aldrig havet (vi gifter ju oss på en ö i Roslagen, så vad passar bättre än Taube?), I folkviseton (Nils Ferlins underbara visa) och slutligen Båtlåt av Robban Broberg (vi gillar båtlivet och det är kul att avsluta med lite humor!).

Bunni:
    Yes, inbjudningarna har gått ut! Tidigt tycker kanske en del, men eftersom vi gifter oss när folk fortfarande har semester, så ville vi att de skulle få möjlighet att planera och boka rum i god tid.

Har nu provat klänningen och den kommer att bli otroligt söt! Nästa provning blir i maj - först ska ateljén sy färdigt alla diverse kreationer som folk ska ha på sig på kungen 60-års fest. Kanske att någon av er är bjuden

• roslagsbrud

Gemma:
    Låter fantastiskt att få bo i de gamla franska kvarteren! Gissa om jag blir avundsjuk... Inte få dåligt samvete nu för att du lever lyxliv med städhjälp, manikyr och champagne, utan passa på att njuta. Finns det någon rättvisa i detta universum så kommer du i ditt nästa liv att återfödas som kejsarpingvin i Antarktisk medan vi kommer att leva som kinesiska prinsessor i sus och dus!

Lapinette:
    Hoppas magen återhämtat sig nu. Har precis bokat min Cannes resa - vilka billiga direktflyg det finns nu för tiden! Leve konkurrens och marknadsekonomi...

• roslagsbrud

Lapinette:
    Åker ner för en vecka den 17/5. Ska bli jätte roligt samtidigt som jag kommer att längta ihjäl mig efter sambon.

Izunia:
    Panflöjt och Ave Maria... Snyft, vad vackert det låter!

• roslagsbrud

Lapinette:
    Du är väl inte gravid???

Gemma & Izunia:
    Nix, har inte sett pingvinfilmen - den verkar ju så deprimerande! Tänk att frivilligt vandra hur långt som helst NORRUT för att para sig och få ungar. Ingen mat får de heller och snöstorm är det hela tiden. Vilket otroligt tråkigt liv! Skulle nog göra som du Izunia om jag såg den...
    Flyttfåglarna har jag sett däremot. Väldigt vacker men undrar om jag inte slumrade till en stund där? Gemma, säg inget till Bertrand om det - jag vet att filmerna är franska

Jag vill ha NY tips - får inget svar på min allmänna fråga. Kan ni beresta Glamourbrudar rekommendera och avråda när det gäller The Big Apple?

Svar på tråden Glamour, mon amour!