zea: Min man tycker att det är hemskt lustigt att jag hänger i ett bröllopsforum. Extra mycket så eftersom jag blivit flitig besökare först EFTER mitt eget bröllop.
Som jag sa till lapinette, hade jag svårt att känna igen mig bland övriga besökare här, innan bröllopet. Klänningar, buketter o s v som florerade här, tycktes aldrig matcha min egen smak, likadant tyckte jag att det mesta utbudet i bröllopstidningarna var ganska hemskt. I brittiska wedding day hittade jag äntligen klänningar som kändes "jag", beslutade därför att åka över till London och hitta en klänning.
Blommorna grejade jag med i Frankrike, inbjudan gjorde jag tillsammans med min favvo-illustratör, cake-toppern modellerade jag själv, mannen kollade maten, hans pappa åkte runt till vinodlare, mannen valde kyrka och lokalen (slottet) valde vi tillsammans efter lång och mödosam research.
På ett sätt kan jag känna mig lite ledsen över att jag var så ensam under hela processen. Min man var i Kina och jag stretade sammanbitet på utan att hämta inspiration från andra människor. Fördelen med att fixa allt själv var att vi fick ett bröllop som till hundra procent kändes som "vi" och ingen annan.
Men när det väl blev dags, var tärnor, föräldrar, vänner och andra snälla människor oumbärliga! Bästa tipset var att se till att vara HELT klar tre dagar innan bröllopet och bara koncentrera sig på att varva ner och ha det skönt.
Om en timme ska jag skutta runt i mina nya aerobicsskor! Kram, G