Roslagsbrud: Blev själv lite tårögd av poemet. Saknar min man så, ringde honom 3 ggr igår, varav en mitt i natten. Du kommer vara värsta fontänen på bröllopet ska du se...
Lapinette: I oktober är vi nästan säkert i Shanghai. Det är som finast där, då. Ni är naturligtvis förfärligt välkomna att hälsa på! Läser f ö en rolig bok nu, Mei Wenti, av en svensk tjej (journalist) som bott 3 år i Kina och delar med sig av sina erfarenheter. Shit vad mycket man missar när man inte kan språket, inser jag nu. Måste lära mig.
Lapnette: Hur bor ni i Cannes? Stort, litet, gammalt, nytt? Vet att ni har en terass, låter fantastiskt.
Menyn: Hade motsvarande problem fast tvärtom... skulle översätta saker som "trou normand" (fick bli det kryptiska "normandiskt hål"), cocotte lutée... et cetera. Vi hittade också på lite som vi ville. Det blev kul!
Musik:
Åttiotal älskar jag. Men gärna åt det kitchiga hållet, som Sabrina och Kylie, eller polerat à la Tears for fears och Lloyd Cole and the commotions.
Roslagsbrud, B&S senaste är superbra tycker jag. Vad mer har jag lyssnat på, på sistone? Snälla fina saker, som Norah Jones och soundtracket till Pingvinfilmen. Och som alltid en del ung skramlig brittisk pop: Maximo Park, Strokes, Kaiser Chiefs, Secret Machines, Raconteurs...
Josh Rouse och Beth Orton gillar jag jättejättemycket, köper allt de släpper. Mattafix är bra. Men soundracket till mitt liv de senaste månaderna har - kanske inte helt överraskande - varit Ed Harcourts låt Shanghai. "We're moving to shanghai, to watch the white sky... we're moving to shanghai, so don't you cry-hy-hy..." SÅ jäkla bra. Hela skivan är det förresten... även om den kom för säkert fem år sen.
Lapinette, jag har en engelsk kompis (en kille) som växte upp i samma förort som Howard Jones. Howards mamma gjorde alltid rostat bröd när pojkarna lekte. Tänka sig, att du varit värsta syntaren ;)
Nununu spelar de f ö en asgrym låt på P3, Keanes nya singel Is it any wonder. Missa inte för bövelen.
Musik - ett outtömligt ämne. Men nu är jag åter i Stockholm och har en lägenhet att fixa, städa och sälja. Plus i genomsnitt en middagsdejt per kväll. Pust och stånk.
Kram på er, G