Glamour, mon amour!
Lapinette, idag tackade jag nej till att gå på anställningsintervju på min ABSOLUTA drömbyrå sedan jag sökte Berghs! ARRRRGH. Men jag har i alla fall gjort några karriärsrelaterade moves idag. Kul!
Lapinette, idag tackade jag nej till att gå på anställningsintervju på min ABSOLUTA drömbyrå sedan jag sökte Berghs! ARRRRGH. Men jag har i alla fall gjort några karriärsrelaterade moves idag. Kul!
Lapinette - det är en av anledningarna till att jag skulle ha svårt att bo i frankrike, frukosten! Jag är en grovbröds-keso-paprikatjej, blir tokförstoppad och får värsta blodsockerfallet av franska frukostar. Tack och lov kan man hitta ALLT i Kina, tyskt bröd, ryskt, och franskt med för den delen. Min man har blivit lika svensk han, kör med havregrynsgröt på morgnarna!
Zea: Jag såg fotona på din fotografkompis sida, wow! Jag är kvar i stan cirka en och en halv vecka till, dock ska jag en sväng till NV Skåne i nästa vecka, samt fira valborg i Nyköping. Rafflande!
Vad gör ni på valborg?
Unnade mig f.ö. en ljuvlig fotvård hos Xhin Xhin naglar på Fleminggatan (nära St. Eriks sjukhus). Det var HEAVEN! Nästan två timmar av filande, målande, masserande... mmmm. Mina fötter är lyckliga och snygga nu.
Kram, G
Zea: Nu har dom uppenbarligen moln nere i Cannes ;) Var bor din mamma? Hon verkar cool.
I morgon firar jag alltså valborg med en av bröderna och hans familj... men alltså syskon, hur gör man för att få det att funka? Vi tjafsar jämt, om allt. Blir så trött på honom och mig och oss.
För mig är Valborg att stå nere vid vilda havet hos mina föräldrar i nordvästskåne, köpa varmkorv av scouterna och le ljuvt. Sen gå ner till kompisarna i klitterna, sitta runt en eld och bli aspackad.
På fredag ska jag återuppleva ett hörn av min uppväxt och ordna FF-middag på mammas och pappas altan, med ett gäng tjejer som bor kvar i Skåne (Malmö, Helsingborg och Österlen).
Lapinette, är du uppvuxen i Stockholm eller Mariefred? Ligger det i Roslagen? Låter väldigt vackert, jag som är van vid en kargare natur med klippor och piskande vågor blir helt betagen i det mjuka, generösa landskapet här uppe. Och så tycker jag personligen att det är mysigt att bada i Skärgården, även om det oftast är väldans kallt. Att trampa på slemmiga krabbor gör mig ingenting. Där jag växte upp är det sex kilometer sandstrand och väldigt långgrunt, minns fortfarande hur läskigt det var när man trampade på stora tångräkor, eller pyttesmå plattfiskar, hur det spratt till under fotsulorna...
Lapinette: Ser jättemycket fram emot middagen på tisdag om en dryg vecka. Ska se till att hålla mig frisk till dess, även om det inte är så lätt med tanke på att Stockholm kryllar av sjuklingar.
Nu ska jag på grillfest i Täby, via gymmet. Har lovat att göra mina GRYMMA cosmopolitans.
Kram, G
tihihi jag är full och klafsar in i alla trådar som finns nu ;)
Pussm, g
Lappis, när vi käkar kan jag avslöja mitt cosmo-recept. Promise!
Lapinette, jag ska befinna mig på annan ort och skicka miljoner lyckotankar till dig den 20:e och dricka extra-extra mycket champagne den dan - till er ära.
Puss, G
faen vad dryg jag är i inläggen (brudklännings sidor etc). Måste typ gå och lägga mig nu. Pussel, G
Glad valborg på er också! Jag firar raklång i joggingoverall i soffan, med ett voluspaljus och en DVD som sällskap. God mat naturligtvis, men det är ju en självklarhet hehe.
Zea, om var din mamma bor, jag fattar precis. Jag har lämnat ut mig lite mer än jag är bekväm med emellanåt, tänker inte riktigt efter alla gånger. Egentligen är det ju inte intressant exakt var man bor eller vad man heter, det är mer känslan man får av varann. Men ibland blir jag bara detaljerad, det går på automatik.
Lapinette, du gör mig galen med din medelhavsporr. vill också dricka champagne och äta oliver och mingla med vänner i ljumma vindar. Men är naturligtvis väldigt glad för din skull. Och jag hade faktiskt en underbart villa-idyllisk dag idag, med bror, hans familj, hans frus släktingar och mina förädrar samt tre ljuvliga barn (okej jag erkänner motvilligt - ville typ röva bort dem och ta med dem hem i väskan).
Blåsippor, tallar, indirekt ljus genom stora perspektivfönster, skön arkitektur (de är arkitekter bägge två)... mmm. Sverige kan vara väldans poetiskt ibland.
Min cosmokväll gick som en dröm. Dessvärre är mina cosmos inte bara goda, de är väldigt starka också. Och så fanns naturligtvis vin, somrig rosé till snittarna och en fyllig och fin Rioja till grillmaten. Massa tjejsnack (sex - what else? Blev på fyllan övertalad att boka tid för vaxning av hela härligheten och förse framsidan med en pil, alternativt en blixt à la Samantha i Sex and the City... Allt för att mannen ska känna sig extra efterlängtad om en vecka. Har ni erfarenhet av nåt liknande?
Å andra sidan finns det dom som tatuerar sig NÄR de är fulla. Så långt går inte jag. Mannen förresten, han förbereder sig också. han har gått och skaffat sig en PT! Så tvåtusental. Själv kör jag för närvarande aerobics i koordinerade, kroppsnära plagg som går i laxrosa och svart. vilket decennium det förpassar mig till vågar jag inte ens tänka på.
Lapinette, det är så nära nu. Ditt bröllop. Såååå spännande.
Brud Juni, hur ser skorna ut och vad blev det för blommor? Jag har stylat min balkong med mörkröda tusenskönor. Väldigt puttinuttigt. Tycker att en balkong är precis lagom mycket natur att rå om. Ja, förutom mannen då.
I morgon ska jag titta på djurbebisar på skansen med en väninna och hennes lilla dotter. Förslaget kom från mig...
Kram: G.
Sexsnack... vi lyckas alltid få in det, under förespeglingen att man "måste" det om det ska vara en äkta tjemiddag.
Underbart med era promenader och det generella livsnjuteriet... och London, vad duktig han är som far runt på intervjuer! Män med ambitioner är bra tycker jag.
Kram och gonatt, G
Åååå så fint Lapinette! Jag fegade lite och körde allt mitt kyrkosnack på svenska, mannen körde franska. På så vis hade alla möjlighet att hänga med. Men i katolska kyrkan är det rätt annorlunda jämfört med den svenska ceremonin. Vi skulle läsa varsin personlig text till varann, typ dikt. Sen under löftesutväxlingen skulle vi säga "oui, je le veux", fast i mitt fall blev det ju: Ja, det vill jag.
Lapinette, har du dragit i dig en halv flarra ;) Eller låtit mannen dricka merparten? Idag var jag på skansen och tittade på djurbarn. Sen pratade jag i telefon med min man, tre gånger. Faktum är att det inte BARA är negativt att vara ifrån varann, vi älskar att prata i telefon! Minns när vi dejtade för åtta år sen, hur vi brukade promenera i parken och dricka drinkar, sen följde han mig hem till andra ändan till stan, sen gick han tillbaka till Lilla Torg i Malmö där han bodde - och ringde mig! Vi brukade prata typ två timmar per kväll.
Hur som helst. Han har alltså skaffat en PT där borta i Kina. Jag är grymt imponerad OCH intresserad av att kolla in resultatet om en och en halv vecka när vi ses igen för vår försenade honeymoon!
Brud Juni, vi hade två toastmasters som hjälpte varann med franska, svenska och engelska. Ingen av dem var superhaj på franska, men resultatet blev kanon. Som tur var hade vi bett dem att bara göra korta resuméer... ändå varade middagen från halv åtta till ett!
Lapinette, älskar att du inte är kortfattad. Och... vi är också helt promenadberoende! Lite är det därför mannen valt att bosätta sig i franska kvarteren, med långa slingrande gator och breda trottoarer. I morse gick jag f ö runt halva kungsholmen. Men shit vad kallt det fortfarande är.
Kram, G