Glamour, mon amour!
Lapinette, jag har varit i USA två gånger och jobbat (typ grjort ett "hemma hos"-reportage hos Lenny Kravitz i hans vansinniga vindsvåning i Soho...), men jag tycker inte riktigt att New York gills riktigt och det är bara det USA jag upplevt. Både jag och min man gillar amerikansk alternativkultur, Indiemusik, indiefilmer, indiemänniskor, tycker de är coola med sin laissez-faire attityd (fast i Amerika heter det nog snarare whatever-attityd). Sen fascineras vi av att allt är så extremt. Du vet, dom har det fulaste och det finaste, de tjockaste och de mest nerbantade, och så vidare.
Män som vill ha olika saker på bröllopet: Min var också väldigt bestämd på vissa punkter, exempelvis ville han ABSOLUT ha en trou normand mellan för- och huvudrätten. vår fantastiska catering gjorde en syrlig sorbet på egenhändigt plockade ekologiska äpplen och rätten blev en delikatess. Stor succé!
Nu har jag varit i stan och inhandlat 2 årgångs-valrhona, 2 dito Michel Cluizel, en Amedi Chuao som ska vara världens bästa choklad (testade den en gång och tyckte sådär, ska ge den en andra chans) plus min favvo Valrhona guanaja. Ska köra alternativ påsk med mamma och pappa och testa chockelad. Fast så himla alternativt blir det förstås inte... om en kvart ska vi måla ägg, käka påskskinka och det traditionella ungerska påskbrödet (samma som jag bakade i kina till min man. Han har FÖ varit på personlig träning idag på vårt lilla fitness first-gym, och nu är han i full färd med att leta efter en giganisk chokladkanin som jag gömt i ett kuddfodral i garderoben. Det lär ta honon cirka tio sekunder att hitta den, och bara mariginellt längre tid att käka upp den ;)
Drageerna skippade vi, det är vackert men gifte sig inte visuellt med våra höstlöv och små skogsarrangemang. På ditt försommarbröllop blir det alldeles underbart! Är supernyfiken på att se din klänning. Själv har jag ägnat mig åt att komma ikapp med sömn osv, det är ju 6 h tidsskillnad och det är rätt tufft. Solljus finns här tack och lov i överflöd idag, med promenaderna längs havet blir man rätt effektivt återanpassad. Sen har jag ju bokat hela vår ungernresa, har bara nåt enstaka pensionat kvar. Det kommer att bli SÅ ljuvligt! Får dessutom tillfälle att damma av min ungerska, välbehövligt... annars pratar de ju tyska där och det är både jag och mannen tack och lov fena på.
Sammanfattningsvis: Klänningen har ännu inte fixats. Kommer att gå igenom allt med min väldigt sykunniga mamma och så får hon fixa den tills jag kommer tillbaka, om cirka tre veckor.
Vilka frukter och grönsaker är det som gäller just nu, i Cannes?
I Kina är det jordgubbssäsong. Här är det tulpansäsong! Fick äntligen tillfälle att köpa tulpaner, femtio stycken knallgula som står i ett höganäskrus, på bordet som är dukat och väntande...
Kramar, G