• Gemma

Glamour, mon amour!

Mitt inlägg om journalistik var förstås till Brud Juni i första hand, och inte roslagsbrud (även om du såklart är medbjuden i läsningen). Kram, G

• Gemma

Hej igen! Jag är så stolt över dig, som slappar så fint.
    Att ses om cirka två veckor går jättebra. Idealt vore om vi kunde träna tillsammans innan och sen käka en bit. Jag berättar gärna mer om Kina så får du berätta så mycket du orkar och vill om bröllopet. Jag lovar att undvika saker som gör dig ännu mer belastad ;)
    Den här helgen ska jag och mamma för övrigt kasta oss över klänningen och fixa den så att den funkar som cocktaildress. Hon är sugen nu, har hunnit hämta sig från chocken och så vidare. Hur fortskrider din klänning?

Lunch idag: Ekologisk kyckling från bosarp, Skåne. The best. Men ett hett mattips till alla er stockholmsflickor är majskycklingfilén hos viltaffären i Hötorgshallen. Ironiskt nog kommer den från Bjäre, ett stenkast från där jag nu befinner sig. MEN här i trakten kostar den nästan dubbelt så mycket som i "stan", d v s Stockholm!

Kram, G

• Gemma

Brud Juni: Och jag som kände att vi förstod varann så bra, dig, tills du skrev det där om att du vill sticka nålar i folk, iförd blå pyamas ;) Tur att inte alla är som jag... då skulle det vara svårt att få hjälp om man blev sjuk.

Kram, G

• Gemma

Roslagsbrud, jag längtar så efter våren i Frankrike. Tours är underbart nu, milt och soligt (inbillar jag mig), med fåglar och baguettdoft och mmm... fina pojkar i noga uttänkt badboy-look som sitter på torget och blänger under lugg.

Kan vi inte, allihop, köpa oss varsitt hus i varsitt hörn av Frankrike (Rivieran, Loiredalen, Atlantkusten et c) och sen utnyttja varann skamlöst? Kram, G

• Gemma

PS: Skärgården gills också.

• Gemma

Lapinette, pumpen skulle sitta som en smäck. Ska vi preleminärboka tisdag kväll, alltså den 25? Kram, G

• Gemma

zea, tack! Och ja, det är stor sannolikhet att vi stött på varann, skolan är inte så stor och man har en del projekt där man samarbetar över klassgränserna.

Saknar du inte shanghai? Man blir lätt beroende av energin där.

kram, G

• Gemma

Hallå Zea! Din skogstokiga väninna JM och jag har pratat några gånger. Hon är rätt svår att missa och jag var väl lite åt samma håll, men inte lika extrem. En superhärlig färgklick på skolan.

Holt: Enligt Mulberry.com verkar just Bayswater bara finnas i färgerna svart och brunt, men i fyra utföranden (mjukt skinn, kroko, "tooled" plus en fjärilsvariant). Å andra sidan hittar man inte hela sortimentet här.
    Priset borde ligga lite lägre än vad Zea tippar, runt 6.500:- I Sverige ligger Mulberry dessutom lägre i pris än både i England och t ex Danmark, har jag förstått. Poppisväskorna Roxanne och Rosemary har jag i alla fall sett i en rad olika färger! De ligger i ungefär samma prisklass (den stora är något dyrare).

I Shanghai är alla galna i förra årets Balenciaga-hit, och Chloes svindyra paddingtonväskor börjar också synas här och där. Men Mulberry är nog lite low-key för Kina. Min rara lilla Gerlinda-väska med stansade bin, hjärtan och blad, har jag fortfarande inte stött på utanför min egen axel.

I Shanghai går för övrigt männen - med martyrmin - tio steg bakom sina kvinnor, kånkande på handväska OCH alla shoppingpåsar. Om de inte sköter sig, hotar kvinnorna genast att lämna dem för västerländska män.
    Så generös är rakt inte jag! Min handväska är bara min, min, min. Mannen får inte ens peta på den.

Min man glömde att ge mig morgongåva! Av mig fick han en klocka från Kaplans, en svensk modell från mitten av femtiotalet som heter "Svalan Sportsman". Den är asgrym. Avviker helt klart från alla Breitlings, Rolexar och Tag Heuer-varianter (falska och äkta) som finns på kollegornas handleder. Även prismässigt. Den kostade nämligen 500 spänn, och jag köpte den BARA för att den var så snygg. Ibland har man tur.

Lapinette: Grattis till din väninna! Jag ska ta tag i min karriär... snart. Själv har jag jobbat sen jag var arton, och anställningsform och arbetsuppgifter har växlat med dagsformen. Det blir lite påfrestande i längden men sällan långtråkigt.
    Vad är MUS?

Pussel, G

• Gemma

zea: Skogstokig var väl slarvigt uttryckt av mig, jag gillade henne verkligen. Men hon var helt klart en främmande fågel, mycket originell! Och jag vet att en del tyckte samma sak om mig.

Kram, G

• Gemma

apropå mode så har jag fått min mammas gamla hermes-scarf från sextiotalet, som kompletterar min nya perfekt... hennes är blåturkos - guldbrun, min nya är orange - mörkrosa... vackert. Nu ska vi på konstrunda. Skriver mer sen. Kramar, G

Svar på tråden Glamour, mon amour!