• Gemma

Glamour, mon amour!

Maria - dina smileys regnar som konfetti. Tror det är bra att allt kommer samtidigt för nu klarar du ju av anställningsintervjun av bara farten, hade du bara haft bröllopet ELLER intervjun, då blir ju varje grej mycket mer nervös eller hur...
    Låter jättehärligt med ert sobra Ängelholmsbröllop.
    När du känner dig manad att lägga in en länk till din klänning eller varför inte maila en bild, vill jag supergärna se!

Brud Juni, Lapinette, Roslagsbrud, jag läste högt ur era inlägg för mannen i telefon, tror att han blev lite sotis faktiskt. Å ena sidan gillar han saker som att man har tjejmiddag och springer på aerobics med "sina" tjejer, å andra sidan vill han ALLTID veta vad vi pratat om (vilket han inte får). Han har också avslöjat att han en gång faktiskt lyckades ta sig in på en tjejmiddag, iförd peruk och drag. Och han fick vara kvar hela tiden! Det var i Malmö, innan vi träffades.

Brud Juni, varken mannen eller jag känner till ett enda av ställena du rekommenderade. Vet att det finns en massa grymma restauranger på Rue Colbert, bland annat en ost-restaurang!
    Vi brukar annars mest hänga på ett kafé som heter Balzac, som ligger precis vid teatern, på vår underbara favvogata rue de la Scellerie. Här ligger klädbutikerna där vi regelbundet ruinerar oss samt vår bröllopsflorist, Edouard Fleuriste, som gjorde min brudbukett och bordarrangemangen med mossa, små miniträd och plastdjur. Han hade gått ut tidigt på morgonen och grävt i sin pappas skog.
    Eftersom vi bor hos mannens föräldrar går vi inte ut och äter så ofta som vi skulle vilja men we're getting there. Mannens bästis bor f.ö precis vid saluhallen i ett gammalt hus, ett sånt där högt smalt med ett rum på varje våning. Där hänger vi ofta och gärna. Japp, Tours är en av mina absoluta favoritstäder, tillsammans med London, Malmö, Stockholm, Shanghai och Ile de Ré... fast det är såklart ingen stad utan en Ö.

Min gudfar åt jag middag med... han är fantastisk. En sann excentriker, en läkare som bott och jobbat bland annat i afrika och rest i över hundra länder. Känner mig riktigt lyckligt lottad! Vi har alltid så mycket att prata om.

Roslagsbrud: Jag har en mail som du hittar på www.frogspace.se om du klickar på kontakt. Supergulligt av dig att maila bild på klänningen. Är sååå nyfiken!

Lapinette - när det gäller ditt personliga varumärke vill jag föreslå följande modifiering:
    Du dansar med glödande blick och gäckande höftrullningar, över en solid, excel-rutig struktur.

Ikväll åt vi på restaurang Bali vid Stureparken, asiatiskt alltså. Drack klassikern matteus-vin till, friskt och gott och väldigt somrigt. Och så blir man så glad av flaskans form.

Roslagsbrud: Att inte leva i synd känns sexigt, faktiskt. Som katolik krävs det ju dessutom inte mycket för att bryta mot en massa pikanta tabun. Jo, vi är helnöjda hittills!

Kramar, G

• Gemma

Brud juni: Mannen har redan börjat spara till ett litet hus i Tours. Sen kan ni komma dit och hänga! Kram, G

• Gemma

hej alla! Jag älskar att komma in här och läsa om er. Idag har jag haft en intensiv men ändå händelsefattig dag. Benen har sprungit men huvudet har längtat efter nåt annat. Och ändå... kan man annat än må lite småbra här? Kanske fel fråga att ställa med tanke på stackars brud junis belägenhet.
    Har varit på ambassaden (Kina) och plockat upp visumet, tvättat, träffat floristen som stylat balkongen och betalat dem. Just nu tvättar jag. Rafflande va? Ska försöka beta av några andra tråkiga grejer, typ räkningsbetalande och dammsugning, innan det är dags att bege sig till dejten med DIG Lapinette!

Gläder mig så mycket över alla era vackra klänningar och härliga bröllop som ni har framför er. Känns kul att få vara lite delaktig!

Jättekram, G

• Gemma

Tankeglapp: Menade att det är svårt att må nåt annat än bra när solen är så generös. Om man inte har allergi förstås.

• Gemma

tur att du har naturligt söta ögon. Med lite mariginal.

• Gemma

Brud Juni, mår du bättre nu? Måste vara superjobbigt...

Har just kommit tillbaka från dejten med Lapinette. Jag hade fina opraktiska sandaletter för att, tja, vara FIN. Och dessförinnan stod vi och stånkade och stönade en timme på bodypumpen. Maten var asiatisk med modern prägel, föll sig liksom naturligt! På underliga vis har vi både det asiatiska och det franska gemensamt. Och det är just detta som gör den här tråden så kul, alla gemensamma beröringspunkter - på så knasiga vis!

Även min man har knasiga gemensamma beröringspunkter. Jag listar dem i knasighetsordning:

1. Han har svensk anknutning eftersom han är normand ("normandie" = mannen från norr. D v s det kom en gång en massa vikingar och erövrade regionen, inklusive de stackars kvinnorna).

2. Vi har varit på samma Radiohead-konsert, det var 1996. Fast vi visste inte om varandras existens.

3. Vi har samma blodgrupp (A-)

4. Vi är yngst i syskonskaran av tre. Bägge mina föräldrar är yngst, liksom bägge hans föräldrar.

5. Vi har minst tio parfymer var, som vi använder regelbundet.

6. Vi har båda läst tyska i evigheter och älskar tyskland i hemlighet...

7. ...fast innerst inne drömmer vi om att flytta till USA.

Er tur! Gnattkram, G

• Gemma

Goafton govänner, ikväll blev det champagne till middag (rosa Goss... nånting) på Marie Laveau tillsammans med kompisar. Jag bjöd! fick nämligen hisnande 62.000:- kvadraten för min lilla lya, så nog kan man säga att släpandet och slitandet och stylandet gav resultat. Har också hunnit köra lastbil och flytta idag, ändra adress, skriva kontrakt, hämta linser, hämta kemtvätt, städa (nåja, man kan låtsas att dammtussarna är en mysig heltäckningsmatta) och ordna inkvartering åt min stackars man som fick sitt flyg inställt och anländer direkt till Budaest i morgon bitti, där han måste vänta sex timmar på mig istället för att bli omhuldad av mamma och pappa i Skåne.

Så nog kan man säga att man varit effektiv.

Lapinette, jag vaknade halv sju i morse och kunde absolut inte somna om! Superjobbigt. Men SÅ trevligt det var att träffa dig igår, måste absolut göras om.

Och, eh, ont i baken har man ju. Vi gick nämligen på Body Pump och trots att jag körde minimivikter genomgående (det gjorde INTE lapinette kan jag avslöja) är jag rätt bra mör idag.

Nu ska jag packa det sista, datorn, kameran och biljetter, sen ska jag försöka sova lite innan det bär av mot vår försenade smekmånad (som varar i tio dagar) i Ungern. Under den här perioden kommer jag vara HELT datorlös. Kommer sakna er en massa och Lapinette, även om jag är på bröllop i Ungern samma kväll som du gifter dig, kommer en stor del av mina tankar skickas raka vägen till dig - och bringa lycka med sig. Det har jag bestämt.

Kramar, G

• Gemma

Pssst, brud juni: Du är BEDÅRANDE. Kram!

• Gemma

Uäääääääääääääääh!!!!!!

Svar på tråden Glamour, mon amour!