Glamour, mon amour!
Skål och välkomna.
Skål och välkomna.
Jag har faktiskt en jätte händig mor, men eftersom vi bor långt ifrån varandra blev det en sömmerska istället. Impulsiv som jag är så tog jag första bästa jag ramlade över! Hon är jätte bra men också vääääldigt dyr har jag förstått i efterhand. Måste finnas billigare alternativ om det bara handlar om ändringar.
Lapinette: ser fram emot att se dig och din stilige lover på bild!
Gemma: hur känns det egentligen att inte leva i synd längre?
Oj vad ni skriver så här på en måndag!
Kom precis hem från skolan. Oj vad mycket roligare allt blir när det är så här varmt och skönt. Jag promenerade genom stan via kungsträdgården. Vad vackert det är med körsbärsträden som blommar!
Gemma, tyvärr verkar Farsta gårds hemsida inte vara roligare än så. Men det är i alla fall röda trähus, ser riktigt lantligt ut. Vi har inte varit inne i det huset som i så fall blir aktuellt att hyra. Så om insidan är ok slår vi till och bokar.
Jag hade ett svagt minne av att du pratat om Tours!! Men jag visste inte att ni gifte er där? Jag älskar Tours!!! När vi bodde i Paris (jag bodde egentligen i Sthlm men var i Paris mestadels av tiden) åkte vi jämt till Tours på helgerna. Vi har underbara vänner där (som jag saknar varje dag, du vet det är såna människor man skulle vilja bo i kollektiv med nästan, så underbara är dom). På sommaren var vi där varenda helg och hängde framför allt på the Pale. Vi bodde hos Jodie (en av ägarna). Min absoluta favvorestaurant är Le petit patrimoine (bara ääälskar deras ostar). Åå, jag blir helt lyrisk... Och så gillar jag att de har massa sköna band som spelar över allt. Våra superkonstnärliga polare drog med oss på massor av utomhuskoserter med små lokala band som Anlachock (?), Daviken och en cool tjej som spelar dragspel och sjunger små härliga visor.
Nu har våra vänner flyttat till Rennes och ut på landet (fortfarande nära Tours) och skaffat bebisar. Det är så roligt, men jag kan bli lite ledsen över att de där underbara somrarna nu är som bortblåsta. Nu kommer man inte kunna dra ut mitt i natten på galenskaper utan det ska ammas och bytas blöjor och allt sånt trist (trist i alla fall när man själv inte har barn). Men Tours finns ju kvar i alla fall!
Kram!
gemma; tack för alla tips och speciellt länken till Accessorize. vilken underbar sida!!! i en rimlig prisklass! lovely :)
hittade hur mkt som helst (fast inte MIN väska då) att spendera på. sparar länken till efter bröllopet då man kan börja lägga pengar på annat än saker som börjar med brud- eller bröllop igen-.
längtar!!!
OM jag ej hittar väskan på nätet (fast det skulle förvåna mig som du ligger i på personal shoppingfronten ;)får det det bli en tur till köpenhamn. givetvis finns DEN där om ingen annanstans.....
apropå min klänning; japp, den är svår att föreställa sig- I agree :)
jag o Klänningen med stort K hittade faktiskt först varandra så sent som i lördags. hade eg beställt en mer princessig klänning men ja, då jag provade denna fanns liksom ingen återvändo. den bara VAR jag.....
enkel men vacker i sin enkelhet och gjort i ett underbart dupionsiden tyg.
passar mig och vårt relativt lilla och enkla bröllop perfekt.
plötsligt förstod jad alla menar när de säger att de direkt visste när de hittade Den...
så handpenning bye bye. welcome wedding dress!!!
det var förresten tur att jag hittade den NU eftersom vi gifter oss om 7 veckor..;) bröllopet kommer stunda i ängelholms kyrka den 17 juni. därefter stillsam, men lång och god, middag med den närmsta familjen och vännerna.
vi kommer hålla festen i en församlingsgård i en liten by utanför ängelholm. låter "tråkig lokal" men är en liten pärla. vitkalkat arkitektritat hus med mörkt röda detaljer, massor av fönster= ljuset flödar, en stor öppen spis, också i vitkalkad sten i mitten av rummet där vi sitter.
har övertygat husmorn där att ha årsstädningen av gardinerna just vår helg så ja, nu blir det precis så avskalat, och stilrent som jag vill ha det.
sparsmakade dekorationer i mörkt rött med touch av lime. lantligt, klassiskt med en touch av modern försommar :)
(hi hi- vem bryr sig?- man har verkligen utvecklats till en fullfjädrad bridiz ....)
Roslagsbrud: din klänning låter ljuvlig och väskan du tittar på till tror jag skulle bli en läcker kontrast till det söta. blommor till en klänning som din är svårt att föreställa sig, det blir liksom "för blommigt" när man försöker....
det enda jag kan se framför mig är nått grönt, som tar upp den gröna färgen i klänningen, och bryter av mot det ljuvliga.
-fast jag har ju inte ens sett klänningen så vad vet jag...(hade dock gärna sett den :)
nu måste jag förbereda mig för ett par anställningsintervjuer jag är kallad till i slutet av denna vecka. suck! först händer ingenting, sen händer ingenting, sen händer ALLT!!! en intervju tors, en fred. lyxproblem jag vet och trevliga sådana men ändå :)
hej för ikväll
otäckt många smileys. å blinkande sådana både här o var. ugha! vissa menade, andra inte. sorry!
Maria - dina smileys regnar som konfetti. Tror det är bra att allt kommer samtidigt för nu klarar du ju av anställningsintervjun av bara farten, hade du bara haft bröllopet ELLER intervjun, då blir ju varje grej mycket mer nervös eller hur...
Låter jättehärligt med ert sobra Ängelholmsbröllop.
När du känner dig manad att lägga in en länk till din klänning eller varför inte maila en bild, vill jag supergärna se!
Brud Juni, Lapinette, Roslagsbrud, jag läste högt ur era inlägg för mannen i telefon, tror att han blev lite sotis faktiskt. Å ena sidan gillar han saker som att man har tjejmiddag och springer på aerobics med "sina" tjejer, å andra sidan vill han ALLTID veta vad vi pratat om (vilket han inte får). Han har också avslöjat att han en gång faktiskt lyckades ta sig in på en tjejmiddag, iförd peruk och drag. Och han fick vara kvar hela tiden! Det var i Malmö, innan vi träffades.
Brud Juni, varken mannen eller jag känner till ett enda av ställena du rekommenderade. Vet att det finns en massa grymma restauranger på Rue Colbert, bland annat en ost-restaurang!
Vi brukar annars mest hänga på ett kafé som heter Balzac, som ligger precis vid teatern, på vår underbara favvogata rue de la Scellerie. Här ligger klädbutikerna där vi regelbundet ruinerar oss samt vår bröllopsflorist, Edouard Fleuriste, som gjorde min brudbukett och bordarrangemangen med mossa, små miniträd och plastdjur. Han hade gått ut tidigt på morgonen och grävt i sin pappas skog.
Eftersom vi bor hos mannens föräldrar går vi inte ut och äter så ofta som vi skulle vilja men we're getting there. Mannens bästis bor f.ö precis vid saluhallen i ett gammalt hus, ett sånt där högt smalt med ett rum på varje våning. Där hänger vi ofta och gärna. Japp, Tours är en av mina absoluta favoritstäder, tillsammans med London, Malmö, Stockholm, Shanghai och Ile de Ré... fast det är såklart ingen stad utan en Ö.
Min gudfar åt jag middag med... han är fantastisk. En sann excentriker, en läkare som bott och jobbat bland annat i afrika och rest i över hundra länder. Känner mig riktigt lyckligt lottad! Vi har alltid så mycket att prata om.
Roslagsbrud: Jag har en mail som du hittar på www.frogspace.se om du klickar på kontakt. Supergulligt av dig att maila bild på klänningen. Är sååå nyfiken!
Lapinette - när det gäller ditt personliga varumärke vill jag föreslå följande modifiering:
Du dansar med glödande blick och gäckande höftrullningar, över en solid, excel-rutig struktur.
Ikväll åt vi på restaurang Bali vid Stureparken, asiatiskt alltså. Drack klassikern matteus-vin till, friskt och gott och väldigt somrigt. Och så blir man så glad av flaskans form.
Roslagsbrud: Att inte leva i synd känns sexigt, faktiskt. Som katolik krävs det ju dessutom inte mycket för att bryta mot en massa pikanta tabun. Jo, vi är helnöjda hittills!
Kramar, G
Brud juni: Mannen har redan börjat spara till ett litet hus i Tours. Sen kan ni komma dit och hänga! Kram, G
Roslagsbrud: klanningen ar jattefin. Jag vill garna ha namn pa din sommerska iallafall. Det ar ratt mycket andringar och jag kommer ha ont om tid nar jag val ar hemma i Sverige. Sa det skulle kannas skont att fa nagon rekommenderad, aven om det blir dyrt. Om det blir fel sa far jag gifta mig i morgonrock... :)
gemma; lovar maila en bild så snart jag har en själv. då klänningen är köpt i en pytteliten butik i malmö så finns tyvärr inga bilder på nätet. inprovning på lördag (så har du tips på nån bra väskaffär i malmö, hojta gärna till!) och hoppas sen få hem den snart.
matteusvin å asiatiskt tillsammans med en trevlig svärfar låter förresten ljuvligt. så skönt om man kommer bra överens med den nya familjen. mer värt än man kanske tror...
roslagsbrud; om du tycker det känns ok hade även jag tyckt det varit jättekul att se din klänning. har som sagt smugit in här då och då och på håll följt klänningens utveckling och ja, vad kanmans säga mer än att den låter fantastisk! min mail är i sådana fall catharina73@spray.se
igår gick jag förresten ut och tokshoppade inför intervjun på fredag.
en tjänst jag bara sååå gärna vill ha.
galet, galet men härligt, härligt och ja, med mantrat "för självkänslan är det viktigt att se bra ut" så lyckades jag nästan övertyga mig själv om att köpen var motiverade....
gemma; nu såg jag att det blivit helt fel . du åt ju med din gudfar och inte med din svärfar....
nåväl, viktigt att komma väl överens med gudfaren oxå ;) (när jag tänkte till typ 5 sekunder och försökte få ihop ekvationen din franske svärfar på blixtvisit i stockholm trillade pollettten ned)
Lapinette; din meny låter underbart god och rosa skor är helt min melodi. tycker allt som bryter av mot det klassiska och ger en lite mer unik brud är tilltalande. hur ser din klänning och bukett ut? många rosa blommor lät färgrannt och ljuvt på en och samma gång.
om jag ej hittar min väska inom ett par veckor, och efter en tur till köpenhamn, kommer jag göra som du, låta sy upp en "påse" i samma tyg som klänningen.
eftersom min klän är rel enkel hade det dock varit läckert hitta en väska i samma stil som mina guldskor -som pricken över i...