Glamour, mon amour!
Skål och välkomna.
Skål och välkomna.
Brud Juni: Måste erkänna att jag begått samma misstag en gång! Man ser nån som står och putar med magen i en viss ställning (behöver inte ens vara fett), som är väldigt nykär eller i färd att gifta sig, och man lägger ihop två och två och det blir nitton. Men... en sån miss gör man ogärna om. Över huvud taget är den där frågan så himla odiskret att ställa!!
brud juni, skojade jag bara om vaddå? You've lost me...
Förlåt det var jag som skämtade men glömde denna - ! Usch, vad man kommer att ha ögonen på sig efter bröllopet. Alla anar nog att vi kommer att "försöka" och om jag tackar nej till vin...då kommer garanterat den där frågan.
Det finns massor av idéer här på BT om festprogrammet. Jag började göra ett redan i augusti...men när jag tänkte att vi skulle översätta det på 3 språk blev jag så trött. Tillslut blev det ändå en rolig beskrivning om varje gäst på engelska och franska. Vi lägger detta plus menyer (ena sidan franska andra sidan svenska) på varje bord.
Lapinette, hur lyder menyn? Är sååå nyfiken. Och just nu pågår visning på lägenheten, är så nervös. EXAKT 15.30 kommer ett stort sällskap med tio stojande ungar o börjar tokgrilla nedanför min minutiöst stylade balkong... så typiskt!
Alltså i samma ögonblick som visningen började.
Lapinette, om du tackar nej till vin - den var bra ;)
som så många andra smyger jag in här ibland och läser om era spännande liv i diverse delar av världen....:)
tänker ibland, att det kunde varit jag,
om livet velat annorlunda. för 6 år sedan jobbade jag i geneve i en internationell organisation å levde tillsammans med en fransman (då hade jag redan avverkat aix- en-provence å montreal, å ett par andra fransoser ;).
pg av sjukdom i min familj tog jag en dag beslutet att flytta hem ett tag å voila, nu sitter jag här i nordvästra skåne, 6 år senare, en dalmas å en son rikare, å planerar mitt lilla skånska bröllop..
det mest internationella i mitt liv just nu är min franska basset fauve de bretagne och intaget av goda viner. samt som sagt, smygläsning här då å då...
nåväl, mkt om inget å lite om varför jag överhuvudtaget är här å tassar omkring.
nu behöver jag er hjälp. är på jakt efter en snygg guldväska, lite antik modell, typ 20-tal eller så, att ha på mitt bröllop.
har förstått av diverse kommenatarer i denna tråd att gemma är expert på bra shoppingsajter på internet å undrar därför om hon/du, eller nån av er andra, har nått tips på nån guldig väsksida man kan surfa in på.
vore mkt värt.......
tackar på förhand å smyger ut igen :)
Vi kommer lata oss och ha festprogram och menyer bara pa engelska, men vi kranglar ju inte till det med tre sprak heller. :)
Gemma: glomde bort mig. Manuskript i min varld handlar om proteiner och biokemiska experiment... inte sa spannande som det later. Hade onskat att det var nagot flashigare!
Hur gick det med lagenheten? Nagra bud?
Apropa graviditet. Om ni ar sist i kompisganget och du avstar ett glas vin sa stirrar nog manga pa magen. I mitt fall sa fattade ingen pa jobbet, sa nar jag var i 5:e manaden sa fick jag tala om det alldeles sjalv. Jag hade tom borjat anvanda mamma blusar! Det tog ett tag innan de insag att jag inte skamtade... Sjalvklart sa visste mina nara vanner om det, men vi sog pa karamellen ganska lange innan vi berattade. Det var kul att ha en riktigt hemlis ihop! :)
Gemma, förlåt. Jag skrev Gemma men jag menade Lapinette.
Jag har hört om folk som fått frågan om de är gravida, men det har aldrig hänt mig förrän igår! Inte nog med att hon ställde frågan så att alla på festen hörde. Sedan sa hon att hon ju mindes att jag en gång berättat för henne om hur mycket jag längtar efter barn! Detta var också rättså pinsamt. att prata om barnlängtan är för mig så pass intimt att jag inte gärna delar det med alla på en och samma fest! A tittade bara snopet på mig och var väl inte heller så glad över introduktionen vi fick på festen.
Kom just hem från vår ljuvliga picknick i solskenet. Fick några fräknar på näsan. Jag hade gärna suttit ute några timmar till, men A är rödhårig och har vit (typ brittisk) hy. Han är en stark kandidat för hudcancer, men är tack och lov väldigt försiktig med solen. Jag bränner mig väldigt sällan. På somrarna ser vi ut som choklad och vaniljglass tillsammans!
Hej Maria och kul att du gav dig tillkänna! Ja, vi verkar vara födda samma år och kommer från samma del av Skåne (NV) så det hade verkligen kunnat vara du! Visst är livet spännande när man flänger kors och tvärs och jag skulle inte vilja vara utan mina erfarenheter, men oj vad vilsamt och grönt det var nere i Skåne i helgen. Man mår bra av det, på ett annat sätt. Och resandet är minst sagt påfrestande ibland. Vi kör på med den här livsstilen tills vi får lust med annat.
NU ringde mäklaren, allt har gått jättebra, grilldoften var inte så farlig och det var trettio pers varav 18 skrev upp sig på intresselistan. Inte dåligt med tanke på det fina vädret. Och i morgon ligger visningen lite senare, samtidigt som det blir sol på balkongen. Hoppas hoppas vi får bra betalt... har slagit vad med folk om priset, vi har en drömgräns som det vore grymt att nå. Nu ska jag promenera bort till Saltsjöbanan som ska ta mig till min bror, hans familj och deras grill. Kramar, G