Glamour, mon amour!
Skål och välkomna.
Skål och välkomna.
Hej Gemma!
Det var så länge sen jag hade en riktigt ensamkväll. När jag bodde själv hittade jag alltid på massa roligt att göra hemma. Men nu blir allt så upp och ner-vänt när A är bortrest. Mina rutiner faller helt. Jag försover mig, glömmer att ta p-piller och sätter på mig tröjan in och ut. Det är lite tråkigt att inse att man är så beroende av varandras närvaro, men så är det för mig. Nu förstår jag varför gamla människor blir dementa eller till och med dör när den andra försvinner.
Jag flörtar inte när jag är lycklig tillsammans med någon men däremot kan jag vara lite sjövild när jag är ute... i alla fall på dansgolvet. Sen har jag nog aldrig (inte sen lekis) haft problem att få kontakt med pojkar. Jag är ju nu tillsammans med en pojke...4 år yngre än mig. Tidigare tyckte jag det var pussförbud om de ens var en dag yngre. Tänkt vad fånigt!
Jag har aldrig haft några korta och oseriösa förhållanden. Mina har varat allt från 2 - 7 år. Sen har jag hunnit med ett par otroligt vilda perioder emellan ett par av dessa. Oftast har jag träffat något seriöst när jag varit som värst = mest oseriös.
Oj det låter som jag är en vilde! Den Excel och planeringsbenägna projekledaren har tidigare varit en vilde. Jag erkänner! Och mina gamla gymnasievänner vet... och det är alltid något som kommer på tal när vi hade tjejmiddagar förut. Gänget är splittrat sen typ 3 år (mitt fel, då jag bad den andra gängbildaren dra åt skogen). Vad mycket man skriver här!!? Snart vet ni verkligen ALLT om mig.
Njut av ensamheten Gemma! Jag ska göra det när jag är tillbaka i Stockholm. Har inga problem att sitta ensam hemma en lördagkväll bara jag vet att O gör detsamma = vi kan prata i telefon. Då är det aldrig riktigt ensamt!
Nu har jag lagt ned Excel och min playlist. Allt är dansvänligt, från Fred Astair till Faithless. Ska kanske tillägga nu när jag ändå bekänner allt att mitt ena ex (7 år) hade egen studio så en vägg hemma var bara full med skivor. Har suttit här och dansat med hörlurar på medan O tittar på ett debatt program på TV. De älskar debattar här!
Tabolué är gott men vi fuskar! Vi köper den färdigblandad i butiken...men himlans god ändå. Orkar inte tänka på mat just nu...är fortfarande så mätt efter alla nem.
Lapinette, vad är nem för nåt? Jag är inte så vild, har alldeles för stort trygghetsbehov tror jag.
Jag gillar egentligen att vara själv och min lägenhet är fin och jag har en massa tesorter att välja mellan. Men ändå, det är ödsligt sen han flyttade till Kina. Vet att han sover djupt när jag blir som pratsjukast, vid tiosnåret. Det händer att jag egoistiskt ringer och väcker honom trots att jag vet att han måste jobba långa dagar och gå upp tidigt. Men han blir aldrig arg eller sur.
Usch, nä, nu får jag sluta sitta här och sukta efter honom och en annan sorts tillvaro. Måste passa på och njuta av de sista stockholmsdagarna. Det lär nog inte bli så svårt.
Kram, G
Jag är otroligt trygg och är inte så förändringsbenägen men när jag går ut och är glad så kan jag bli lite vild...men bara under vissa perioder i livet. Är orädd av mig och kan göra helgalna saker. Men nu är jag lugn som en filbunke.
Nem är som små vårrullar som man äter med mynta och sallad rullad runt om och doppar i en god sås. Mmmm...
Gemma inte många dagar kvar innan ni är tillsammans igen! Hur har det gått med lägenheten? Hur länge stannar du i Shanghai denna gång?
Åh vilket underbart väder! Har suttit ute på balkongen och druckit espresso och solat hela morgonen. Snart ska vi ut på picknick.
Lapinette, hur blir du när du är vild? Pratar mycket? Dansar? Skriker? Hoppar jämfota?
Jag brukar oftast vara ganska lugn och sansad. För att förtydliga, jag går inte runt och slänger inviter runt mig. Att vänstra skulle inte falla mig in. "Flirtig" har jag varit sen jag var liten. Jag gillar att prata med folk, vara trevlig och ställa maassor av frågor. Och ibland le lite extra åt någon söt pojke!
Lapinette, Nem låter som vi säger i skåne JEATTE-GOTT! Och egentligen borde jag väl se det som att jag stannar i Shanghai i två år, med inslag av turism till Europa, men det känns så drastiskt. Så jag väljer att tänka att jag kommer hem, hit till Sverige, i juni eller juli. Och då stannar jag nog ungefär en månad.
Bevis på att jag ännu inte klippt navelsträngen: Vi har kvar en stor, möblerad lägenhet som är outhyrd. Viktigare ändå: Jag har kvar mitt sats-abonnemang! Tror att när DET blir fruset / uppsagt, då har jag flyttat på riktigt. Och om jag verkligen ska få ut nåt av den här perioden måste jag nog acceptera att jag bor i Kina. Men shit... man har allt en bit kvar. Speciellt när det är så fint här.
Lägenheten visas idag! Superspännande! Jag har varit och köpt färsk frukt och lite annat som ska sätta den sista guldkanten. Och igår var floristen där med underbara balkonglådor fulla med lavendel, rosmarin- och olivträd och ja, det är nästan så att jag ångrar mig. Balkongen har ju utsikt över kanalen med små båtar som puttrar förbi. Helt otroligt att man kan bo så, fem minuter från centralen och Arlanda Express. Den här lilla raringen har verkligen varit min kokong i två års tid.
Min man är hos sin PT IGEN, börjar nästan bli misstänkt...
Ikväll ska jag grilla hos min bror i Saltis. Tycker så mycket om deras barn. Ja, när jag tänker efter gillar jag barn jättemycket, i alla fall åtta stycken (alla som tillhör familjen).
Kram på er: G.
PS Lapinette, längtar till tisdag!
Gemma, vad är PT?
Hej brud juni, picnic låter mysigt. Jag dricker espresso just i detta ögonblick och halvligger i soffan medan jag skriver på min fina lilla silvriga Mac G4.
Var ska ni picnicka nånstans? Gläder mig redan åt grilldoften.
Är besatt av min nya parfym, Flower By Kenzo - den RÖDA metallflaskan, liten, som heter "just one drop". Det är en koncentrerad eau de parfum, som små oljedroppar. Säkert ett marknadsföringstrick. en miniliten flarra kostar lika mycket som en jättestor, men jag skyller på att jag är nomad och det är praktiskt.
Vad luktar ni?
Personal Trainer... i mannens fall en kvinna (f.d. elitgymnast, kinesiska alltså) som står och vrålar att han ska göra hundra armhävningar, go-go-go, you can do it! Ja, du fattar.
Bajs-smileys.