• Gemma

Glamour, mon amour!

Skål och välkomna.

• Svar på tråden Glamour, mon amour!
  • Gemma

Sexsnack... vi lyckas alltid få in det, under förespeglingen att man "måste" det om det ska vara en äkta tjemiddag.
    Underbart med era promenader och det generella livsnjuteriet... och London, vad duktig han är som far runt på intervjuer! Män med ambitioner är bra tycker jag.

Kram och gonatt, G

• Brud_juni2007

Ett litet inlägg innan jag kryper ner i sängen. har varit otroligt seg hela dagen efter gårkvällens bravader (vi var bjudna på en skön latinofest med massa god sydamerikans mat och för mycket vin).

Lapinette, hur är det med nerverna så här nära den stora dagen? Om ett år när mitt bröllop börjar vara nära kommer jag nog att vara rättså speedad och galen. Jag hoppas bara att man kan slappna av och njuta av festen utan att hänga upp sig på alla smådetaljer som kan gå fel.

Gemma, skorna är små svarta mocka-aktiga. Lite spetsiga tår, väldigt öppna och låga, med låg klack. Det löper ett litet sidenband runt kanten med en liten rosett. Dom är sååå söta!
    Till balkongen blev det petunier, penséer, margueriter och pelargonier och så några roliga växter från nya zeeland som jag aldrig sett förut. Balkongen är nu härligt somrig!

• Lapinette

Godnatt Gemma! Ska nog också lulla till sängen snart. Har sovit otroligt mycket de sista nätterna och jag känner mig ännu inte helt utvilad.

O's intervju London är för jobbet i Paris. Vi får se hur det går...men han hade även en intervju nu i veckan utanför Nice. Tänk den som visste vart vi kommer att hamna i framtiden...

Är promenadberoende och det är så skönt att O också uppskattar detta. Vi är ute och går i skog eller berg varje helg jag är här nere.

Sussgott!

• Brud_juni2007

ha ha lapinette, vi tryckte på "skicka" knappen samtidigt!

• Lapinette

Brud_juni2007 - låter underbart med blommorna och skorna! Jag brukar ha stor balkonglåda samt minst 4 stora krukor stående på golv och bord på min balkong men nu när jag pendlar är det en omöjlighet. Här i Cannes har vi en halvdöd bouganvilla samt en heldöd basilika ute på altanen. Min blivande har lite dåligt "minne" när det gäller blommor. De inomhus har dock mirakulöst överlevt.

Nerverna är helt ok. Dock var jag något nervig i påskas. Då kändes det som det fortfarande var så mycket som inte var fixat men efter vår förra helg (möte med präst, florist, restaurang, solist etc.) så känner jag mig cool. Nu ska vi bara printa lite program och helt bestämma den där tårtan så är allt klart! Jaaaah, så ska vi lära oss att säga, jag Katrin tager denna på franska (för mig) och svenska för honom...!

• Lapinette

Jag vet, jag skriver ibland aldeles för mycket så flera inlägg hinner emellan! Önskar jag kunde var lite mer kortfattad men jag har verkligen svårt för det.

• Brud_juni2007

Lapinette, är jättenyfiken på hur ni löser språkfrågan med tanke på vigsel, bordsplaceringar, tal/toasmaster, osv. Vet fransmännen om vad en toastmaster är?

Vi har ju inte kommit så långt i planeringsfasen än, men vi funderar på att ha hela vigselakten på svenska men låta några av våra franska vänner läsa någon text i kyrkan.

Vi vill kunna blanda våra vänner så man får väl ta hänsyn till vilka som pratar bra engelska och så vidare.

Det där med toastmaster är ju knepigt. Vi har en vän som pratar både svenska och franska. Han kanske får göra korta resuméer på talen...

Nä, nu måste jag lägga mig!

• Lapinette

Brud_juni2007 - vi har ju sån tur att vår präst kan franska så vigseln blir en blandning på franska och svenska. Det som hon inte säger på respektive språk står översatt i Vigselprogrammet. Vi har även ett vigselprogram helt på engelska och det blir något längre då hon endast kommer att hålla sitt tal till oss på engelska (för annars förstår vi ju inte båda två ).

Min bror är toastmaster och kommer att tala engelska men O's bror är hjälpande toastmaster för de som vill göra något på franska sidan.

Bordsplaceringen så kommer vi att ha hela franska släkten vid ett bord (runt) och den svenska vid ett. Vi kan inte sätta den franska familjen tillsamman med de andra då somliga av dem inte kan ett ord engelska. Vi sitter vid ett bord tillsammans med våra bröder + respektive och 2 kompis par. Sen blir det tre kompisbord där vi blandar friskt. Alla våra kompisar kan engelska...bara att en del är fega men jag vet att bara det måste så kan de!

Du ser...ytterligare ett lååångt inlägg från mig.

• Brud_juni2007

Låter bra tänkt! Jag ser verkligen fram emot att få höra om alla detaljerna efter bröllopet (och kanske få se några bilder också?)
    Godnatt lapinette!

• Lapinette

Godnatt! Vi "ses" snart igen.

Svar på tråden Glamour, mon amour!