Glamour, mon amour!
Skål och välkomna.
Skål och välkomna.
Gemma - hoppas du är piggare idag! Vi får ta vår middag innan du sticker tillbaks till Shanghai. Utvilade och redo för vin!
lapinette, idag mår jag som en prinsessa - tur!!
Vi hörs om träffen. Kram, G
Roslagsbrud:Mamma har tydligen beställt dragéer från Italien...
Och vi har äntligen bestämt oss för att skippa våra dragéer! Känns jätteskönt tycker jag...lägger de pengarna på en uuuuunderbar tårta istället. Var Handgjort Stockholm igår och såg bilder på deras sagolika tårtor. Talade om vilka vi är, vår meny etc och de ska sätta ihop något specifikt till oss. Ska dit och prova när jag är tillbaka om två veckor. Spännande!
Lapinette:Tycker att ni gör rätt,hade de inte varit för att min mamma fixade det åt oss hade vi nog också strunta i dragéer..Kommer inte åka ner till Cannes som planerat.Skit tråkigt!Måste jobba,när åker du/ni dit?
zea - trist att det inte blir något Cannes för dig. Jag åker imorgon bitti (landar 10:00). Sen stannar jag i 10 dagar. Har en kompis med familj som är nere fr o m lördag (de har hyrt lägenhet i Juan les Pins) som vi ska ha på middag och sen är det lite annat uppbokat med våra vänner i området, grillning och annat trevligt. Ska bli så skönt. Men jag har samtidigt MASSOR med jobb att göra.
Trevlig resa ner tiil Cannes!Kan säga att jag är avis..typiskt att vädret börjar bli sämre.Du tog med dig solskenet till Stockholm och nu tar du med dig det till Cannes....
Lapinette, hur gör man för att SKIPPA saker? Tror aldrig att jag lyckats... en av oss nämner i förbigående att vi vill ha en viss grej, och där lägger vi ribban, sen höjs den hela tiden för varje ny grej som läggs till listan. Meningen är väl att man ska avlasta varann när man är två, men när två perfektionister möts funkar det inte riktigt så ;)
Zea: Stockholm måste väl nästan vara den bästa av världar, just nu. Får du vara ute nåt, i ditt jobb?
Snark, G
Gemma - Att kunna avstå från saker som bara känns som en belastning är ett rent nöje! Vår ribba ligger mycket högt gällande maten och vinet. Förklarade detta för de stackars tårttjejerna...jag menar att vi har lagt mycket tid för att få det rätta vinet, maten men har ännu inte en aning om vilken tårta vi ska ha (3 veckor innan bröllopet). Tårtan blir nog mer som en dessert än tårta...hoppas jag!
zea - har precis landat och installerat min dator i ett mulet Cannes. Så ingen sol här heller! Dock är det så grönt och blommar överallt ...och varmt!
Sa till min O när han mötte mig på flygplatsen att det är sista gången jag är här som ogift! En kittlande känsla.
Gemma:Eftersom jag just nu är mellan jobb så har jag hoppat in på en kompis företag och jobbar på deras marknadsavdelning inte så spännande direkt..Sen har jag extra knäckt endel med jobb där man vistas ute endel...om vi nu syftar på samma sak!?Sedan får jag inbjudningar till endel tillställningar.Har tänkt på en sak,om jag skulle se dig på stan skulle jag veta vem du är fast du skulle inte ha en aning om vem jag är ganska lustigt faktiskt.
Lapinette:Så må vara att det inte är någon sol i Cannes bara att det är grönt med en massa blommor och att det är varmt räcker långt för att jag hellre skulle vilja tillbringa några dagar i Cannes istället för Stockholm just nu.
Kram Zea