• Gemma

Glamour, mon amour!

Skål och välkomna.

• Svar på tråden Glamour, mon amour!
  • Gemma

Lapinette, har fått intrycket att du är lite åt mitt håll, vet exakt vad du vill ha. Typ när du letade spets till din klänning... Det var nog då jag kände att jag trivdes så bra här - nån på samma våglängd hehe.

• Kaisa

Lapinette: Skall ni vara pa Taxinge?

De ar beromda for sina godsaker, sa kanske ar tartan vard den daliga servicen?

• Lapinette

Roslagsbrud - problemet är inte vilka viner vi har att välja mellan utan vad de kostar. Ett vin vi köper direkt hos importören i Provence kostar 6 gånger så mycket på restaurangen! I know - varför gifte vi oss inte i Cannes!!!? Jo, för att detta är min flickdröm som nu går i uppfyllelse - att få gifta mig med prinsen i Mariefreds kyrka.

Gemma - ja du, det är det som krånglar till det ibland. Jag är envis och letar och stretar för att få det jag vill. Hitta spets, tårta what ever! Har dock lagt ned Schwarzwald då den svenska motsvarigheten inte alla är densamma.

Kaisa - ska inte vara på Taxinge utan ännu bättre Gripsholms Värdhus. Har dock besökt Taxinge flera somrar då vårt sommarställe ligger tvärs över fjärden (då hade vi segelbåt). Vi får se om vårt besök på lördag suddar ut allt krångel vi haft med dem hittills. De har gett oss olika priser på tårtan varje gång vi ringt. Skulle då hellre gynna det lilla konditorit i Mariefred men de har stängt fredag - lördag och vi vill provsmaka något hos dem innan vi beslutar oss.

Gemma - du kanske redan är iväg och provar dina nya skor annars har Frederico ikväll på Regeringsgatan kl 19!!! I will be there!

• Brud_juni2007

Hjääälp vad du skrämmer mig Gemma! En månad kvar till mitt bröllop och inget är gjort!!! Tills jag kom på att jag ju gifter mig i juni 2007 (därav mitt nick)

• Gemma

lapinette, skorna var jättebra. Gick på ett OK pass lite tidigare igår för jag var bjuden på middag i förorten. Ikväll ska jag på teater, blir medlurad av en väninna... hon har försökt i drygt femton år att göra mig en smula kultiverad.
    Låter härligt att uppfylla sin flickdröm!
    Som liten hade jag aldrig några bröllopsdrömmar över huvud taget så min man fick påverka mig fritt. Därför blev det giftermål i hans hemby, med en massa lokala inslag.

Hur går det med din mans dragéjakt? Och vilka viner blir det? Är speciellt nyfiken på fördrinken, du vet ju vilka böjelser jag har ;)

Kram, G

• Gemma

Brud juni: Yes, med ditt nick är det lätt att hålla reda på saker och ting.

• Lapinette

Gemma - fördrinken blir min favoritchampagne Pol Roger. Har släpat hem 20 flaskor som ligger i min klädkammare!!! Sen så kommer ytterligare 6 flaskor att flygas upp av den franska familjen till bröllopet. Vi ska även låta dem fixa tilltugg i form av canapéer eller något salt (som det ju helst ska vara till champagnen när den dricks som apertif). Igår var mamma plus sambo på IKEA och införskaffade 72 champagneglas.

Hade vi haft champagnen på restaurangen hade det blivit en Gosset. Väldigt smakrik och god men dock en extra kostnad på ca 5 000 kronor. Vi valde då att få min favoritchampagen utanför restaurangen och la till den nödvändiga osten på middagen för de pengarna istället.

Ibland är det bra att ha framförhållning och tid till att pussla, trixa och räkna.

Jag är helt inne på att skippa dragéerna och jag tror faktist O snart tycker detsamma. Han skulle ha fixat dem för länge sen men har inte fått tummen ur. Ok att bära hem 20 flaskor champagne på flyget men sen även 60 påsar med dragéer??!!! Tror O kommer ha nog med packning ändå när han flyger upp till Stockholm dagarna innan bröllopet (vi sticker ju sedan direkt från Sthlm på honeymoon). Som sagt dragéernas vara eller icke vara - vi får se!?!

• Gemma

Lapinette, om du behöver en bolero så tänkte jag sälja min. Kram, G

• Lapinette

Gemma - Så skorna var bra?! Själv var jag överenergisk i hela 30 minuter på Fredericos pass. Resterande tiden var jag DÖD! Totalt slut, utpumpad, ont i magen... och han kör ju på som en galning så det var bara att försöka härda ut i ytterligare 25 minuter. Känner att åldern börjar ta ut sin rätt!

• Lapinette

Gemma är du en slags tänkeläsare??!! Det här är nästan läskigt för jag skrev ett inlägg här precis för några minuter sedan som jag deletade. Det jag skrev var något i stil med att min mamma härom dagen letade fram en boa under sitt sybord (och då pratar jag inte om orm utan dun!). Hon funderar nämligen på att göra en cape eller en bolero till mig då hon är orolig att jag kommer att frysa på bröllopet.

Gemma - ska prata med henne i helgen om det är tillräckligt med dun etc och sen återkommer jag till dig. Hur mycket ska du ha för den?

Svar på tråden Glamour, mon amour!