Glamour, mon amour!
Skål och välkomna.
Skål och välkomna.
Charlie Chaplin var 80 år när han blev pappa för sista gången...
Min egen far har flera kullar och var 60 när den sista (senaste?) kom till. Så i princip så kan män bli fäder hela livet även om spermiekvaliteten försämras med tiden! Men 80 år... Hua!
Åttio... ett desperat försök att göra sig odödlig i sista sekunden kanske? Eller ett biologiskt experiment?
Roslagsbrud: Det dumma med barn är att man så lätt kan förutse negativa konsekvenser, däremot VET man ju liksom inte hur en ännu inte upplevd sorts kärlek känns.
Å andra sidan sa jag likadant innan jag träffade min man, att jag aldrig skulle gifta mig eller flytta ihop, och så flyttade vi ihop dag ett! Och började prata bröllop efter ett par månader! Att det sedan tog sju år att komma till skott är en annan sak...
Kram, G
Här kommer sjuksköterskan med info. Män kan bli pappor så länge dom får upp snoppen och har schysst sperma. Men det finns tydligen studier som visar på att pappans ålder också kan spela in när det gäller vissa kromosomfel.
Gemma - man ska aldrig säga aldrig. Saker händer som förändrar ens världsbild. Det är ju det som gör livet så intressant.
Eftersom ni fortfarande diskuterar barn här på tråden så har vi diskuterat blivande namn sittandes ute på terrasen med ett varsitt glas vin, ett tänt stearingljus lyssnades grodorna. Lovade åter igen att jag ska flytta ned hit!
Gick ned till Cannes strax efter fyra. Köpte lite nem påvägen och sen in på en bio, Inside men. Efteråt blev det ytterligare nem på en Kinesrestaurang, lite vin och så en lååång promenad uppför en av Cannes kullar och hem. Sen blev det att sätta sig utanför med vin och grodsång.
Åter till alla inlägg om barn. Är alla era kompisar som vanligt efter att ha fått barn? Kan säga att de flesta (nästan alla) av mina totalt har gått under jorden. Hör även detta från flera av mina vänner (utan barn). Det är en av anledningarna som det för mig känns som det kvittar vart jag bor efter att ha fått barn. Jag kommer ändå att gå i något slags idé de första åren. Har jag totalt fel?
Har varit på en skön promenad djurgården runt med I och några av våra vänner och sedan lite middag och vin på sturehof..Lapinette:Våra vänner som har fått barn tog det lite lugnare de första månaderna.Klart det är lite skillnad eftersom det kräver lite planering men inte alls så stor förändring som jag trodde att det skulle bli.
Lapinette, skulle nog säga att nästan alla mina väninnor är i stort sett som vanligt efter att de fått barn. De började jobba nästan direkt. Kanske beroende på att de flesta har eget företag och jobbar med design / foto / arkitektur /skrivande och liknande grejer. Jobbet är en oupplöslig del av personligheten.
Cannes nu låter underbart. Skåne är skittrist. Är jättetrött på skogen och havet, lammstek och dansk design, vill ha min CIVILISATION NU! Mina ljumma vindar! Champagne under lyktornas sken, mänskligt pladder, dålig smak! Glesbygd suger, därför vill ingen bo där.
Brud juni: Tack, du är så praktisk att ha till hands ;)
Kram, G
Lapinette: En av mina väninnor är just nu i något hon själv beskriver som "bebisbubblan"... men hon är rätt bra kommunikativ ändå. Men visst sjutton är det svårt att umgås som förr.
Gemma - är det inte dags för dig att bege dig upp till huvudstaden? Kanske inte så ljumma vindar och champagne men ändå lite mer civilistation än Skåne (ny stryper nog alla bt-skåningar mig!!!!).
Själv beger jag mig till Stockholm imorgon. Helt ok då O följer efter 2 dagar senare. I helgen blir det att bocka av de sista delarna i bröllopet. Möte med präst, provsmaka tårta, träffa solist, betala restaurangen samt möte och danslektion med toastmaster (brorsan). Sen är det snart dags!
Jag är sjuk och jag tycker synd om mig själv! Men en vårförkylning tyder väl ändå att det nu ÄR vår?
Lapinette: Nem är bland det absolut bästa jag vet! På en tvärgata från Croisetten, bakom Carlton, finns Cannes godaste vietnamesiska restaurang, Le Jade. Den ser inte ut för mycket i världen och ägaren kan vara bryskt otrevlig men maten... Vi brukar be honom plocka ihop lite som han vill åt oss, men nem måste alltid ingå!
Apropå barn; vi känner ett par som fick barn nyligen i 40-års åldern och nog märker vi en tydlig skillnad på deras liv förr och nu. Men så är det nog för alla, att de 3 första åren är rätt så intensiva eftersom man måste vårda och passa hela tiden. De flesta orkar nog inte göra annat, såvida de inte har turen att ha hjälpsamma släktingar på nära håll. Efter det blir det enklare - så tyckte i alla fall jag.
Lapinette: såg du Inside Man med fransk dubbning? Hemska tanke...