Glamour, mon amour!
Skål och välkomna.
Skål och välkomna.
Hade nog lite både ock. Men jag klippte av mitt låååånga hår i högstadiet och gick omkring med en lång syntlugg med en vit slinga i (jag har mörkbrunt hår) och rakad nacke. Till det hade jag svarta byxor i storlek 42 (normalt är jag en 36:a) och så en favorittröja som gick i vitt, grått och svart. Så ball...tyckte jag! Men jag kunde även gå i härligt mintgrönt och rosa ibland och självfallet var det svårt att undvika axelvaddarna i alla plagg. Uuuuhhh, så hemskt!
Detta låter ju helt underbart! Och nu föredrar du klassiskt och klänningar. Så kan det gå! Även om jag gillade syntmusiken så var jag absolut ingen syntare, utan snarare en mild form av pastelldocka med lejonfrisyr.
På jobbet nu, vilket var ett helt idiotiskt beslut med tanke på hur jag mår. Blir nog en kort dag har jag en känsla av! Men jag måste iväg och titta på ringarna först...
Roslagsbrud: Blev själv lite tårögd av poemet. Saknar min man så, ringde honom 3 ggr igår, varav en mitt i natten. Du kommer vara värsta fontänen på bröllopet ska du se...
Lapinette: I oktober är vi nästan säkert i Shanghai. Det är som finast där, då. Ni är naturligtvis förfärligt välkomna att hälsa på! Läser f ö en rolig bok nu, Mei Wenti, av en svensk tjej (journalist) som bott 3 år i Kina och delar med sig av sina erfarenheter. Shit vad mycket man missar när man inte kan språket, inser jag nu. Måste lära mig.
Lapnette: Hur bor ni i Cannes? Stort, litet, gammalt, nytt? Vet att ni har en terass, låter fantastiskt.
Menyn: Hade motsvarande problem fast tvärtom... skulle översätta saker som "trou normand" (fick bli det kryptiska "normandiskt hål"), cocotte lutée... et cetera. Vi hittade också på lite som vi ville. Det blev kul!
Musik:
Åttiotal älskar jag. Men gärna åt det kitchiga hållet, som Sabrina och Kylie, eller polerat à la Tears for fears och Lloyd Cole and the commotions.
Roslagsbrud, B&S senaste är superbra tycker jag. Vad mer har jag lyssnat på, på sistone? Snälla fina saker, som Norah Jones och soundtracket till Pingvinfilmen. Och som alltid en del ung skramlig brittisk pop: Maximo Park, Strokes, Kaiser Chiefs, Secret Machines, Raconteurs...
Josh Rouse och Beth Orton gillar jag jättejättemycket, köper allt de släpper. Mattafix är bra. Men soundracket till mitt liv de senaste månaderna har - kanske inte helt överraskande - varit Ed Harcourts låt Shanghai. "We're moving to shanghai, to watch the white sky... we're moving to shanghai, so don't you cry-hy-hy..." SÅ jäkla bra. Hela skivan är det förresten... även om den kom för säkert fem år sen.
Lapinette, jag har en engelsk kompis (en kille) som växte upp i samma förort som Howard Jones. Howards mamma gjorde alltid rostat bröd när pojkarna lekte. Tänka sig, att du varit värsta syntaren ;)
Nununu spelar de f ö en asgrym låt på P3, Keanes nya singel Is it any wonder. Missa inte för bövelen.
Musik - ett outtömligt ämne. Men nu är jag åter i Stockholm och har en lägenhet att fixa, städa och sälja. Plus i genomsnitt en middagsdejt per kväll. Pust och stånk.
Kram på er, G
Gemma,välkommen till Stockholm!!
Kram/Zea
Zea, tack! Det känns härligt... om än märkligt tyst och tomt. Tror säkert att du vet vad jag menar ;)
Åhhhh, nu har även den lilla kaninen anlänt till Stockholm (och överlevt påsken!). Vad härligt att komma tillbaka och all snön är borta! Trodde faktiskt aldrig det skulle bli vår i det här kalla landet.
Hur vi bor i Cannes. Aldeles nytt men litet (liten tvåa) på en av kullarna högt över Cannes på markplan med havsutsikt och så pool förstås.
Ha, ha...vad trodde dina vänner och släkt att de skulle få "normandiskt hål". Låter väldigt ätbart. Då tror jag att vår översättning var enklare då vi behöll en del utryck som Crepinette och annat. Svenska köket har ju en fördel att innehålla en del franska termer.
Vi ska förresten dit, Gripsholms Värdshus, på fredag och provsmaka lite rödvin. Samtidigt är svenska kocklandslaget där och sätter ihop sin middag som de ska tävla med på VM (tror jag att det var). Tänk om man kunde slinka in på den middagen.
Gemma du får säga vilken sorts mat du känner för att äta...jag har grym ångest över vart vi ska gå och äta efter vår pump i nästa vecka.
Mmmm, gillar Keanes också, men de övriga brittiska banden du nämnde Gemma känner jag inte till.
Har nu sett våra ringar för första gången och de är så fina (förstås!) .
Jag får 2 st, en slät och en med 9 diamanter. Just den släta i gult guld är svinsnygg, med fin rundad form och rätt så tjock och bred. Den andra är i vitt guld, smalare och med 9 diamanter i klofattning. Om ni fattar...
Är ni nyfikna så kan ni se den släta på
www.atelier-ajour.se/galleri/produkt.php&cid=5
och alliansen på
www.atelier-ajour.se/galleri/produkt.php&cid=5
Nu ska de bara graveras och sedan måste jag hålla mig i evigheter innan de får träs på. Lapinette, nu vet jag hur det känns!
Klassiska och vackra! Då förstår du hur det känns. O tar fram ringen emellanåt och låter mig titta och känna men den ligger fortfarande kvar i Cannes. Jag vill transportera den till Stockholm ... är orolig att den annars glöms bort till bröllopet (bra ursäkt va?!!).
Lapinette, Asientema kanske? thai är alltid trevligt, eller japanskt! Och ha inte ångest snälla, det blir ju MYSIGT!
Kram, G
Roslagsbrud, supervackra ringar. Maffiga och rena.
Kram, G