• Gemma

Glamour, mon amour!

Skål och välkomna.

• Svar på tråden Glamour, mon amour!
  • Gemma

Nu ska jag gå och dricka oerhört starkt kaffe, i stora mängder. För att jag kan (dvs inte är gravid).

Kram: G.

• Gemma

Lapinette, yes, jag förstod att det var pluslistan ;)

• Lapinette

Hi, hi...och jag ska absolut dricka vin ikväll! Något du kan lägga på din andra lista - gravid och ammande får ej dricka vin..hur ska jag klara mig?

• Gemma

Lapinette, det var så kul... när min väninna, hon som jag var hos igår, fått sin nya lilla dotter, skickade hon ett SMS: "I natt fick jag urgullig liten flicka, nu sitter vi och firar med opastöriserad ost, parmaskinka och dricker en massa vin - jaaaaa!"

• Izunia

ja ni har ungefär samma uppfattning om barn som jag..visst jag känner inget större längtan efter barn ännu men jag är ju bara 25...(min mamma var 24 när jag föddes...) Men..! A fyller 38 nästa vecka sa hans biologiska klocka kanske börjar ticka...?

• Gemma

Trodde att män kunde få barn hela livet..?

• Roslagsbrud

Herregud var ni varit aktiva denna Påsk! Tagit mig evigheter att läsa ikapp...

Nu är även vi hemma igen efter en härligt lång helg i Roslagen. När vi kom ut på Skärtorsdagen så var sundet alldeles istäckt. Alltefter helgen fortskred så tinade havet upp mer och mer, och idag kom stora isflak glidande på ett öppet sund! Vår stuga ligger ett stenkast från vattnet så det är ett härligt skådespel att följa.

Blev en skön helg med mycket social samvaro och jag längtar redan ut igen. Jag älskar stan men får en sån ro av att vara på landet. Så egentligen har jag det bästa av två världar. Fast det är klart - att dessutom ha ett ställe i södra Frankrike vore det optimala.

Intressant att följa era funderingar kring föräldraskapets vara eller icke vara! Själv fick jag mina 2 barn mycket tidigt (jag var 24-25 år) och de är nu så stora att de klarar sig alldeles utmärkt utan mig (den äldsta pluggar på annan ort, den yngsta tar studenten i år). T har en dotter på 11 år som är med oss varannan helg. Det är så pass sällan att vi i princip lever ett barnfritt liv och kan göra precis vad vi vill när vi vill. Skönt!
    Och det är klart - har man väl barn så vill man ju inte vara utan dem. Jag är själv ingen barnkär person alls, gillar i princip bara mina egna. Och jag har aldrig klarat av föräldrar som inte kan prata om annat än sina barn. Trååååkigt! Visst låter det hemskt? Men vi är alla olika och jag är övertygad om att ni (Lapinette och Gemma) kommer att lyckas galant med att fortsätta vara spännande och nyfikna kvinnor, även med en drös med ungar hängandes i kjolarna! Skrattade gott åt Gemmas minuslista - den stämmer verkligen på pricken! Och även pluslistan gör det...
    Det är dock någonting som man inte kan förutse innan man fått barn, och det är den otroliga kärleken som plötsligt infinner sig.

Lapinette: Vilken restaurang i Mougin var ni på? La colombe d'or?

Jag brukar också tjuvlyssna på svenskar när jag är i Frankrike och ni har så rätt - de (vi?) kan vara alldeles otroligt pompösa och besserwissa.

Usch, har ont i halsen och känner mig hängig. Dags för en vårförkylning kanske?

• Izunia

Roslagsbrud...det är sant det du säger..man gillar nog bara sina egna barn! ;) Jag iaf!! Och alla de väluppfostrade!! oh jag hade nog inte heller orkat bara prata om mina barn utan att ha kvar sitt gamla liv..

Gemma...det är klart att du har rätt..jag skojade bara lite. Men han pratar liksom inte om barn hela tiden sa det är ju skönt för min del! :)
    Nä manga av mina vänner pratar barn..en del har egna och lika manga inte. Sa jag känner än sa länge ingen press pa det sättet. Fast jag har alltid velat ha barn innan 30..nagra ar till godo kvar..

• Gemma

Izunia, nä men allvarligt, jag vet verkligen inte hur det står till med manlig fortplantning. KAN de få barn hela livet, vet du?

• Izunia

Jag antar det...:) kolla Clintan, Paul McCartney etc..lite väl sent för min smak.. men de fick barn efter 60.. Så jag antar att grejen fortfarande fungerar!

Jag tror nog att vi kanske får barn några år efter bröllopet..kanske 2. Men det stoppar mig inte från att resa, shoppa, snygga kläder och promenera i mina höga klackar trots graviditet!! haha... I hope...

Svar på tråden Glamour, mon amour!