• Gemma

Glamour, mon amour!

Skål och välkomna.

• Svar på tråden Glamour, mon amour!
  • Lapinette

Gemma - så du ska glänsa med nya skor på pumpen på tisdag! Själv köpte jag nya förra gången jag var hemma men det blev Reebok. Är så nöjd! Och visst finns det säsonger. Jag brukar normalt gå och kolla efter skor mitt i sommaren och då finns det absolut inga aerobic skor what so ever! Har försökt att lära mig att på sommaren så tränar man inte inomhus.

Roslagsbrud - visst är det jobbiga beslut man måste ta!

• zea

Roslagsbrud:säger som de övriga tjejerna dina ringar är väldigt fina!Gemma:JM vet precis vem du är.Hon är smått förvånad över att jag chattar i ett bröllops forum eller att jag chattar i något forum överhuvudtaget.Mitt svar är som sagt enkelt "you don't know what weddings do to you"...eller?

• Roslagsbrud

Zea: tack! Och du har så rätt - vem hade trott att det skulle vara så kul att hamna i ett bröllopsforum!
    Hamnade själv här av en slump när jag googlade efter brudklänningar. Hade ingen aning om att det fanns någonting som BT överhuvudtaget!
    Fast egentligen är väl anledningen till att vi trivs så bra här att vi pratar om mycket annat än just bröllop.

• zea

Instämmer att anledning varför man hänger här.Är att alla verkar så sköna på denna tråd.Ska snart ha en lunch date med en av mina tärnor för att sedan gå på tärnklännings jakt.Eftersom dessa tjejer har inte har samma stil och ser helt olika ut är det svårt att få alla nöjda och glada men det ska gå...

• Lapinette

Visst, det är det som är så skönt med den här tråden. Den handlar inte speciellt mycket om bröllop utan mer om kläder, mat och vardagsliv...som här är ganska så udda då vi bor i olika delar av världen.

Själv har jag "hängt" på BT sen i juni men nu på sista tiden mest på denna tråd samt maj-tråden men där handlar det bara om bröllopshysteri vilket jag är rätt trött på vid det här laget.

zea - lycka till! Svårt att få till något som passar alla i smaken. Själv har vi sluppit tärnornas klädval och istället totalt egenhändigt bestämt och sytt upp klänningarna till våra små tärnor.

• Gemma

tärnklänningar... jag löste det så att tärnorna fick ge mig sina mått och önskad modell (de mailade varsin bild från netaporter). Sen lät jag sy upp klänningarna enligt önskemålen, i en färg som jag själv valde. Till en början hade jag tänkt matcha skärpet på min klänning, men det hade blivit lite blekt så jag körde bordeaux istället. Eftersom de båda är mörka, passade de bra i det.

Kram, G

• Kaisa

Jag hamnade ocksa pa BT efter en sokning pa Google! Och nu kollar jag litet da och da bara for att det ar kul.

Vi gifter oss den 12:e Augusti, sa det ar lant tills dess. Vi har mycket sma-grejs kvar att fixa.

• Lapinette

Vet att jag skrev att det är så skönt att denna tråd handlar om så mycket annat än bröllop men jag bara måste få skriva av mig lite. I helgen kommer slutspurten på vårt bröllopsplanerande.
    Fredag - möte med präst och vinprovning (ska välja rödvin)
    Lördag - möte med kontaktperson på restaurangen, sen prova lite tårta i Taxinge (fast jag är emot deras urusla service per telefon), danslektion och möte med toastmastern
    Söndag - lyssna på solisten och välja utgångsmarch (det enda vi ännu ej valt till vigseln)

Sen ska allt vara klart (om vi nu bestämmer oss för tårta... och skippar de där jä..ans dragéerna)!

• Gemma

zea: Min man tycker att det är hemskt lustigt att jag hänger i ett bröllopsforum. Extra mycket så eftersom jag blivit flitig besökare först EFTER mitt eget bröllop.

Som jag sa till lapinette, hade jag svårt att känna igen mig bland övriga besökare här, innan bröllopet. Klänningar, buketter o s v som florerade här, tycktes aldrig matcha min egen smak, likadant tyckte jag att det mesta utbudet i bröllopstidningarna var ganska hemskt. I brittiska wedding day hittade jag äntligen klänningar som kändes "jag", beslutade därför att åka över till London och hitta en klänning.
    Blommorna grejade jag med i Frankrike, inbjudan gjorde jag tillsammans med min favvo-illustratör, cake-toppern modellerade jag själv, mannen kollade maten, hans pappa åkte runt till vinodlare, mannen valde kyrka och lokalen (slottet) valde vi tillsammans efter lång och mödosam research.
    På ett sätt kan jag känna mig lite ledsen över att jag var så ensam under hela processen. Min man var i Kina och jag stretade sammanbitet på utan att hämta inspiration från andra människor. Fördelen med att fixa allt själv var att vi fick ett bröllop som till hundra procent kändes som "vi" och ingen annan.
    Men när det väl blev dags, var tärnor, föräldrar, vänner och andra snälla människor oumbärliga! Bästa tipset var att se till att vara HELT klar tre dagar innan bröllopet och bara koncentrera sig på att varva ner och ha det skönt.

Om en timme ska jag skutta runt i mina nya aerobicsskor! Kram, G

• Roslagsbrud

Lapinette: du måste sedan berätta vilka viner ni hade att välja mellan!

Svar på tråden Glamour, mon amour!