• drea

Oups...lite snabb 4

Så var det dags att skapa en ny tråd, kallad GRÖNA GUBBARS TRÅD! PÅ denna tråd diskuteras allt mellan himmel och jord, och varje fredag har vi fest... och eftersom det är fredag i dag, när denna tråd startas så säger jag välkommen och SKÅL!

• Svar på tråden Oups...lite snabb 4
  • Hej baberiba

Gerda

Såg du mitt inlägg:

Satt och jämförde och det står att baby har automatisk dosering? är det ngt man måste ha eller?

Vad är värmeväxlare? classic har inte detta..

• lightfish

Tjejer!

Ni båda är HELT underbara som stöd!
    Cheers...jag ville inte puscha för datumet eftersom de hade förlovat sig innan.

• Hej baberiba

lightfish

Men om datumet är ledigt så kan ni ju ta det nu om det är viktigt för er annars välj ett tidigare eller senare datum...

• Gerda

Cheers

Værmevæxlaren tror jag ær att den stæller in sig på lægre værme nær den inte anvænds osv... før det ær andra værme"mått" till nær man ska skumma mjølken osv...? Annars vet jag inte alls.

Automatisk doseringen - du måste ju ændå fylla på kaffet sjælv i "podsen" - så jag fattar inte heller vad det ær før automatisk med den. Iaf i affæren som fyllde vi på manuellt nær vi testade - både baby o classic.

Ring en butik kanske och bara hør med skillnaderna?

• lightfish

Cheerful

Självklart kommer vi ta datumet ifall att situationen ser likadan ut för dem när allt ska bokas... :)

• Hej baberiba

Gerda

Har mailat till Espressomania och frågat skillnaden mellan dessa två....få se vad de svarar, kanske ringer dem för jag vill veta nu....:D

• Hej baberiba

Gerda

Här är förklaring för värmeväxlare osv:

www.espressomania.se/instruktioner2.php

Classic har inte detta så då är ju baby bättre....om man vill göra mer än två koppar på rad... men baby har inte koppvärmare men man kan ju micra kopparna varma....

• Gerda

Oooh... ska læsa!

Værma kopparna kan ni gøra precis som du sæger - micra eller på annat vis. Våran værmer dem bra, men då måste vi iaf tænka på att sætta på værmningen i tid.

Då tycker jag också att Babyn ær ett bættre val med værmevæxlaren!

• Hej baberiba

Ja så nu lutar det Babyn...:D

Har du läst? vad tycker du nu? vilken är bäst? hjälp mig..:o

Värmeväxlare är ju viktigare än att den värmer kopparna....:o eller?

• Gerda

Jag håller med Baby nu nær jag læst om værmevæxlaren! Mycket bættre æn att værma espressokopparna.

Det ær ju bra att kopparna ær værma - men om du måste vænta en massa på att brygga - då ær det ena kaffet kallt innan næsta ær klart? Eller hur lång tid måste man vænta? Ex:

En vill dricka cappucino/latte dær ångaren anvænds... då måste kokaren kylas ned innan ni kan brygga espresson... Før jag skulel då inte brygga espresson først før den blir kall nær man væntar på latten....? Fast två koppar kan ni ju brygga samtidigt men ændå.... Låter bættre att ha værmevæxlare och værma kopparna på annat sætt.

Svar på tråden Oups...lite snabb 4