• drea

Oups...lite snabb 4

Så var det dags att skapa en ny tråd, kallad GRÖNA GUBBARS TRÅD! PÅ denna tråd diskuteras allt mellan himmel och jord, och varje fredag har vi fest... och eftersom det är fredag i dag, när denna tråd startas så säger jag välkommen och SKÅL!

• Svar på tråden Oups...lite snabb 4
  • Gerda

Jag dricker också ur min keramikmugg som ær gigantisk och har en fin katta på :) Mycket godare ur favoritmuggen ;)

• Hej baberiba

Gerda

Men det är INTE höganäs men väldigt likt..:D Höganäs espressokoppar kostar 149:-/st:o dyrt....

• Hej baberiba

Jag trodde man var tvungen att ha latteMuggar:D tänkte att en latte inte får plats i en vanlig mugg....:o

Har ni druckit LatteMacchiato någon gång? är det gott?

• hellokitty

För mig är latte macchiato samma som en vanlig latte. Macchiato innebär bara att mjölken på toppen har en brun stänk i sig, vad jag förstått. Spelar roll, liksom. Smakar ju ändå samma....

Det finns hur mycket som helst inom espressovärlden. Det som är värt att kunna är espresso, kaffe latte och när man gör en espresso med bara pyttelite mjölk i så det fortfarande ryms i en espressokopp. Vet inte vad det heter. Sedan kan man ju toppa med kanel eller oboy eller vad man nu vill....

Lycka till i djungeln, Cheers!

• Hej baberiba

kitty

Cappucino !:D rätt eller?.:o

• Hej baberiba

kitty

Tack för länken:D

Dem muggarna såg jag i en affär idag 4st med skedar för 99:- och så halva priset på det..:D

• Hej baberiba

tack för länken...:D

Tror att allt jag gör som har mjölk i kommer att heta Latte !:D:D

Du har mail !

• hellokitty

Ja hemma använder vi begreppen Kaffe Latte och espresso. Ibland Espresso med lite mjölk i. Man kan ju inte hålla reda på alla hundra miljoner olika sorter som finns!

Trevlig helg tjejer! Hoppas vädret håller i sig.

Svar på tråden Oups...lite snabb 4