Inlägg från: mia_maj2006 |Visa alla inlägg
  • mia_maj2006

Maj 2006 tråd fem!!!!

Jag hittade er direkt!
    Kom helt utmattad hem igår från konferens i Sälen men nu är det dags att ta tag i bröllopsplanerandet igen. Jag måste sätta mig ner och skriva ett schema till fotograferna. Dessutom måste vi fixa låtlistor på datorn.

• mia_maj2006

Har ni redan pratat med florist om era brudbuketter? Jag tänkte göra det i början på maj, tror ni att det är OK. Jag tänkte inte gå till någon stor florist i stan utan min lokala blomsterhandlare. Det är ett par jättetrevliga damer som jobbar där och jag har fått jättebra hjälp av dem ända sedan jag var liten och skulle köpa blomma till mamma på födelsedagen.

• mia_maj2006

Jag ska ha klassiskt pärlhalsband och pärlörhängen och kanske ett pärlarmband men det är inte säkert. jag ska även ha tiara.

Vi ska ha fri bar men vi ska inte ha sprit utan bara vin och öl av samma sort som till middagen.

• mia_maj2006

Chessie: Du måste tala om hur det gick på EnvyMe när du kommer tillbaka och om du är lika nöjd som jag.

• mia_maj2006

Chessie: Jag funderar på att solduscha. Jag har hittat detta ställe:

www.brunpaminuten.se/

Men jag har ännu inte varit där och testat. Tänkte prova nivå 1 tillsammans med m2b en gång innan för att se hur det blir och är vi nöjda går vi dit dagen innan bröllopet. Det blir i så fall sammanlangt 400 kr för oss båda inklusive testomgång och det är inte så dyrt.

• mia_maj2006

Sorry, jag kan inte räkna, det blir självklart 600 kr för bägge två och 400 kr om jag går ensam.

• mia_maj2006

Jag frågade m2b om vi skulle ge varandra morgongåvor och först fick jag förklara för honom vad det var och sedan sa han att det var onödigt. Så för oss blir det inga morgongåvor och jag tycker att det är helt OK. M2b är bäst i världen på många sätt men han köper inte jätteroliga presenter...

• mia_maj2006

Jag misstänker ingen och inga...fast det är inte riktigt sant. Vi har middag i vår tjejklubb den 6 maj och datumet bestämdes väääldigt långt i förväg denna gång så då kanske det händer något. Annars är det så mycket att göra fram till bröllopet att jag håller på att boka in varje helg känns det som. Men om någon av mina vänner plötsligt föreslår att vi ska åka och köpa kläder tillsammans en lördag då kommer jag bli misstänksam för det brukar vi aldrig göra...

Mina vänner har sagt att de trodde att festen på torsdagen innan bröllopet var möhippan så vi får se om de står fast vid det.

Glad påsk!!

• mia_maj2006

Igår var sista svarsdag för ett antal av dem som bor långt bort. Nästan ingen hade svarat. Lite får jag väl ta på mig det eftersom de hade ett annat svarsdatum än det som står på hemsidan och de därför trodde att de hade ytterligare en och en halv vecka på sig. Men igår ringde vi runt och nästan alla tackade nej...så nu har vi skickat ut nya inbjudningar till de som vi hade på reservlistan. Själv tycker jag att det är bättre som det är nu men det är lite synd om m2b eftersom det var hans släktingar som tackade nej.

• mia_maj2006

Idag fyller m2b 30 år och eftersom vi inte kommer ses idag så fick han sina presenter igår. Han fick en ny digitalkamera och en resa till målgången av Tour de France i Paris. Han blev jätteglad och det verkade inte som han hade förväntat sig någon av presenterna så det var roligt.

Svar på tråden Maj 2006 tråd fem!!!!