Maj 2006 tråd fem!!!!
Chessie: Å va spännande. Själv har jag två veckor kvar och massor att göra.
Hoppas att vi kan få en liten berättelse om din dag.
Ha en underbar dag i morgon!
Chessie: Å va spännande. Själv har jag två veckor kvar och massor att göra.
Hoppas att vi kan få en liten berättelse om din dag.
Ha en underbar dag i morgon!
Jag sitter också och printar ut program, dock hemma. Jag fick byta ut mitt snygga typsnitt mot ett läsbart så att folk ska klara av att sjunga med.
Chessie: Jag blev så himla glad att du var så nöjd med Envy Me, jag har inte direkt varit orolig men det är ju skönt att få det bekräftat att de är bra.
Lapinette: Jag håller med dig, i morse gick jag upp strax efter 5 för då kunde jag inte sova längre. Jag brukar i och för sig gå upp 05.30 men då brukar jag vara jättetrött. Nu snurrar det 100 saker i huvudet och man försöker komma ihåg allt.
I helgen har jag bakat en massa kakor till presentöppningen, gjort en fotograferingsplanering, skrivit lite mer på huvudplaneringen där det står vad alla ska göra under bröllopsdagen och dagarna innan samt skrivit ut program till bröllopet.
Ejlis: Vilket underbart "Sagan om ringen" bröllop. Jag hoppas att vi får lika bra väder som ni hade. Precis som Lapinette är jag nervös för dåligt väder. Vi ska ju dessutom vigas utomnus.
Kan inte din mamma/bror/syster eller så tala med honom. Kanske i form av "Brudens far förväntas ju nästan hålla tal, har du funderat på något att säga?", "Det räcker med att du säger att det varit en fin dag och att då är glad att din dotter gift sig med en så trevlig man" eller nåt. Så att han förstår att det inte måste vara något jättelångt, jättevitsigt eller jättekomplicerat.
Lapinette: Kolla in aftonbladets väder för lördag i Strängnäs (mariefred fanns inte). Det ska i och för sig regna under natten men dagen ser mer ut som halvklart...
Du slipper säkert regn ska du se.
Bara två dagar kvar för många av er. Själv ska jag ägna helgen åt att städa, packa (kom på att det faktiskt är 5 dagar vi ska bo hos mamma och pappa och man behöver ha med sig en hel del), titta på ESC med kompisar samtidigt som vi fixar det sista med programmen och menyerna, förhoppningsvis göra en sista träningsrunda inför Vårruset, rita upp bordsplaceringen på de stora papper jag köpt och allmänt se till att allt som ska fixas är fixat.
karres 76: Imponerande att skriva prov idag, lycka till!
Själv har jag svårt att koncentrera mig på jobbet och då är det ändå en vecka kvar. Men alla vet om jag ska gifta mig så de har överseende med att jag inte är lika på hugget som vanligt. Nästa vecka jobbar jag bara måndag-tisdag sedan är det bröllop för hela slanten!
TooBe: Det verkar underbart och blev verkligen jättefina bilder med den röda klippan och den blå himlen.
Ni behövde väl knappast oroa er för vädret, det börjar jag göra på riktigt nu. En vecka kvar, vi gifter oss utomhus och regnmolnen hänger tunga.
kattkatt: Är dina naglar rundade eller mer fyrkantiga nu? Jag har svårt att bestämma mig om jag tycker att fyrkantiga naglar är snyggt...min kompis ska fixa mina naglar och jag har köpt lösnaglar på Åhlens, båda rundade och fyrkantiga får se vad det blir men det blir inte förrän nästa fredag när tårtorna är bakade och blomsteruppsättningarna är klara.
Lycka till ni som gifter er idag!!!
Själv sätter arbetet igång nu med att få det sista klart. Här ska storstädas!
Majkel & karres 76:
Jättegrattis!
Ni som liksom jag gifter er på lördag vad har ni gjort i helgen? Själv har jag:
- Skrivit ut alla festprogram
- Städat köket, vi ska låna ut vår lägenhet
- Haft vänner hemma som knöt band runt festprogrammen
- Gjort stora planscher med bordsplaceringen
- Flyttat alla bröllopssaker till mamma och pappa som kommer vara vår "bas" under hela helgen
- Skrivit inköplistor till min fest på torsdag
Inte nervös, bara lite stressad. Det är verkligen full fart hela tiden och man vill ju inte glömma något.
Vi gifter oss borgerligt så det enda vi behöver säga är ja...inte så svårt att komma ihåg.
Fast jag är väldigt nervös för vädret och har förvarnat m2b att jag kanske sätter på min långkalsonger under klänningen
Mina första gäster kom igår, det är riktigt nära nu.
Ikväll är det fest och m2b är väldigt trött efter sin svensexa det blev nog rätt så många öl igår...
Nu är jag också fru. Vi hade en helt underbar dag. Här följer en resumé:
Jag steg upp 7.30 och åt frukost och fixade lite saker innan jag 10.00 satte mig i taxin för att åka till Salong Envy Me. Jag och m2b's syster var där i 3 timmar innan det var dags för avfärd till Skansen. Vi blev jättesnygga. Väl på Skansen mötte våra familjer och m2b upp för fotografering. Jag var en av de stora attraktionerna på Skansen i min stora, fina vita klänning. Sedan var det dags för vigseln och den var jättefin, precis som vi ville ha den. Såpbubblorna var jättebra och folk tyckte att det var så roligt att de blåste bubblor i 10 minuter. Sedan bar det av till Djurgårdsfärjan, vi fick stående ovationer utanför Grönan. Väl framme på Mariahissen blev det fördrink, middag och sedan massor med schlager.
En helt underbar dag som jag kommer att minnas hela livet :D
Här kommer lite bilder från mitt bröllop:
www.kassling.se/brollop/photo_ceremony.htm
www.kassling.se/brollop/photo2.htm