Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Maj 2006 tråd fem!!!!

Hej maj-brudar!
    Även jag har hittat hit.

Jag provade min klänning igår. Den är vacker och framför allt dansvänlig. För mig är detta MYCKET viktigt. Skulle inte kunna ha en klänning som jag sedan inte kan dansa i på festen. Telan - Jag bad mamma lägga ned klänningen en halv cm för min skor syntes! Hon vägrade lägga ned från början då hon är rädd att jag ska snubbla på klänningen.

Jag provade även med örhängen och halsband till. Det blir fint men eventuellt kanske jag ska ha ett armband också. Kändes lite tomt på handleden. Ska ni ha armband?

Vår fotograf fick ett schema av mig för dryga 2 veckor sedan och han skrev att han inte hade fått något så utförligt förut. Själv tyckte jag bara att det var en grov skiss så mia_maj2006 er fotograf lär säkert bli glad och imponerad över din. Sände även länken till vår hemsida och den uppskattade han mycket. Vi har där bilder på vår släkt vilket gjorde att han då har sett vår familj innan kyrkan.

Har suttit nu två söndagar för att göra den perfekta spellistan till bröllopet (har lagt ned 36 timmar musik!). Tror att jag har fått ihop de största favoriterna blandat med lite gammalt och lite latin. Det lär bli ös! Vi kommer sedan att hyra en bra stereoutrustning och så vill sambon ha lita häftigt ljus. Vi får se om han får det!

MEN det vi fortfarande ha kvar är bröllopstårtan. Provsmakade Schwarzwald i fredags och den bestod bara av grädde. Så ser den inte alls ut i Frankrike där vi brukar äta den (hos hans familj). Vi lär nog behöva tänka om för jag tror inte vi får tag på något liknande här.

• Lapinette

kattkatt - vad skoj!!! Roligt att ni var så många och att du blev totalt överraskad. Själv är jag lite orolig för min...mest att alla inte blir kontaktade etc. Men jag har lovat att inte lägga mig i.

• Lapinette

Bara så typiskt att det är en sak man får fria händer om (tårtan) och att det sen ska vara så himla svårt! Har nu skrivit ned potentiella konditorier, för och nackdelar och priser. Sen får vi se om vi åker runt och provsmakar när han är upp den 21-13 april...sen lär man väl inte komma i bröllopsklänningen!

Telan - vår fotograf ska fota under 3 timmar så jag skrev ned planen för just de timmarna. Lite om vart vi ska träffas, vad som händer precis efter vigseln och vart bröllopsskålen ska ske samt när vi beräknar att vara på restaurangen. Han ställde väldigt mycket frågor när vi träffades vid nyår som vi då inte hade funderat över/var klara med därför ville jag nu informera honom.

• Lapinette

mia_maj2006 - det är säkert helt ok men då jag vetat sen i juni hur min bukett skulle se ut så var jag inne och lämnade bild hos floristen i Mariefred när vi var där i november. De trodde nog jag var lite smått galen! Tänkte titta förbi hos dem när vi ska dit i april.

• Lapinette

Telan - de gör inte tårtor utan rekommenderar tre ställen Tösse där de tar 65 kr biten!!!!, Chokladfabriken och så Taxinge där de gett oss 4 olika priser.

FiaMia - jag ska ha halsband och örhängen men tyckte det såg tomt ut på armarna (har ju inget där). Ska hem och kolla vad jag har för guldarmband.

• Lapinette

FiaMia - bara 40 dagar...det är ju inget! Du kommer nog ha så fullt upp med annat att morgongåvan lätt glöms bort. Min har legat gömd sen i november men tog fram och visade den för två väldigt nära vänner i helgen. De tyckte den var jättefin!

msbine - har hört att man inte har klocka vid vigseln men hade ingen aning om att det var skrock. Det är därför det känns så naket...utan klocka och armband. Det blir nog att leta fram något diskret runt handleden.

Telan - kul att alla kommer! Jätteskoj att höra hur våra vänner/släkt så ser fram emot bröllopet. Alla verkar hungra efter några års uppehåll på bröllopsfronten. De flesta av mina vänner gifte sig för ca 5 år sedan...jag är lite sen.

• Lapinette

ina3 - jag sminkar mig själv och kommer säkert gråta men har sviten på gångavstånd från festlokalen så jag planerar att slinka in där innan middagen och pudra om mig. Var inne på att köpa vattenfast mascara men fick hela tiden tips om att inte köpa vattenfast, av olika säljare. Bara man inte petar med fingrarna i ansiktet så brukar det hålla ganska bra...säger damen som har erfarenhet av att fälla tårar.

• Lapinette

Har nu precis satt igång datorn i Cannes och här är det SOMMAR!!! Så svettigt och varmt att traska den låååånga backen upp hit. Har satt på mig bikinin och tänkte sätta mig en stund på altanen. Underbart!

Som ni förstår så tänkte jag bättra på solbrännan när jag är här nere och hoppas på att slippa en massa klet.

Gällande vattenfast mascara är det bara så att alla de "bästa" mascarorna inte finns i vattenfast. Damerna jag frågade sa att de inte är lika bra (de vattenfasta) varpå jag tog en vanlig och så får jag väl se en snyftfilm och kolla om det funkar!

kattkatt - ett tips. Köp en discosamling. Jag hade ingen discomusik hemma så jag köpte 2 stycken på Ginza och det är verkligen musik som alla gillar.

• Lapinette

Och själv har jag gjort liksom flera här på tråden - en Secret Box. Var ju ute i så god tid att den legat hemma (väl gömd) sen i november.

Vad jag får har jag inte en aning om. Jag har önskat mig örhängen i samma serie som förlovningsringen men de är hiskeligt dyra (typ 10-15 000).

• Lapinette

mia_maj2006 - i Frankrike har de inte någon morgongåva så min blivande trodde först att det var något jag hittade på för att få lite extra smycken. Här insisterade jag på att vi skulle ha denna svenska tradition men att även han skulle få en morgongåva (för enligt gammal tradition så är det ju bara kvinnan). Jag fyller år dagen innan bröllopet och lär inte få några presenter då (ska fira med löshår och papiljotter!).

FiaMia - så vi får se om du hade rätt...om du blir hippad. Själv misstänker jag allt och alla just nu. Ett tag funderade jag på om de ska ta mig och min blivande samtidigt. Han är i Stockholm en helg i april så då skulle det vara möjligt...annars finns bara helgen innan bröllopet kvar om det inte mot alla förmodan skulle bli en vardag. Hmmm...snacka om man är nyfiken!

Svar på tråden Maj 2006 tråd fem!!!!