Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Maj 2006 tråd fem!!!!

kattkatt - de brukar sminka sig rätt normalt i Frankrike men dock så vet man ju aldrig från sminkör till sminkör. Jag vågar/vill inte ens sminka mig hos någon här hemma då jag känner att jag gör det bäst själv. Han var jätteduktig igår men jag tyckte nog det blev en aning starkt kring ögonen ..något jag lätt kan tona ned. Jag behövde ny foundation etc så det var bara bra. I princip så har jag nu allt han använde igår 2 saker (ett täckstift samt en ögonskugga). Kajalen han använde och ögonbrynsskuggan har jag redan hemma. Sen använder jag inte deras mascara.

mia_maj2006 - hoppas det löser sig med din bukett. Jag gav floristen i Mariefred information i november när vi var där (bild samt vad buketten innehöll). De trodde nog jag var lite smått galen som pratade om majbröllop! Ska ringa dit och dra ned priset på blommorna på borden. Det blir på tok för mycket!

• Lapinette

Glömde ett "utom" innan 2! Hoppas ni förstår!

• Lapinette

De putsade min gamla ring gratis samt tog in den när vi beställde min vigselring. Vigselringen prutade vi även på...men det här är då Frankrike.

Har nu varit på lunch med toastmastern (min bror) och gått igenom själva dagen med honom. Skulle ha gjort det i lördags kväll då de hippade mig.

Jag var nervös i påskas men känner mig nu mycket lugnare efter att ha pratat med prästen, restaurangen, blomsteraffären etc. Känner att jag kan lita på att de kommer att göra sitt bästa. Nu är det bara tårtan kvar!

• Lapinette

Jag fick ett pris på 200 kronor per bord från tjejen jag pratade med i höstas. Då är det en liten bukett i mitten (runda bord) och sedan strödda rosenblad. Nu fick jag priset 360 kronor! Ska ringa dit och säga att jag lägger max 260 kronor per bord. Tack FiaMia att du skrev vad ni ska betala så jag har ett hum om vart det borde ligga.

Och vi har äntligen bestämt oss för att skippa våra dragéer (mandlar i choklad till gästerna - fransk tradition). Känns jätteskönt tycker jag...lägger de pengarna på en uuuuunderbar tårta istället. Var på Handgjort Stockholm igår och såg bilder på deras sagolika tårtor. Talade om vilka vi är, vår meny etc och de ska sätta ihop något specifikt till oss. Ska dit och prova när jag är tillbaka om två veckor. Spännande!

Kul att se hur alla jagar paraplyer och jag som skrev att vi ska ha ett vitt till bröllopet. Jag har inte alls köpt eller ens börjat leta...det får jag göra den sista veckan...något ska jag väl göra då?

• Lapinette

Det är jättetrevligt! Har själv gjort detta på två bröllop. Det ena precis som vi ska göra...att man bara flyttar 2 steg vid samma bord. Vid ett franskt bondbröllops som vi var på i somras där fick vi t o m byta bord och det blev lite rörigt...skulle ta med glas, bestick och annat också samt hitta nya platser. Men vi var glada för vårt första bord var lite trist!

• Lapinette

Jag har tagit 1,5 dag innan bröllopet. Går vid lunch på torsdagen för att klippa och färga mitt hår och sen så landar min blivande make på Arlanda den eftermiddagen. Fredagen ska jag ha manikyr, hämta hans kläder, den hyrda stereon och dra ut till Mariefred med detta samt 20 flaskor champagne. Där ska våra mödrar träffas för första gången!!! och så ska vi ta en fika tillsamman och hurra för mig (fyller år dagen innan - 19 maj).

Själv satt jag nu och funderade på att skriva en lista på allt som måste införskaffas de sista veckorna. Typ guidebok för Amalfi (bröllopsresan), paraplyt (som ni alla har pratat om), information om Stockholm (till våra utländska gäster)...sen var det något mer. Ja, ni ser att skriva ned vore inte en så dum idé.

• Lapinette

mia_maj2006 - vilket kap gällande blommorna. Så billigt kan man nog inte få någonstans ...om man nämner ordet bröllop det vill säga. Själv ska jag ringa och sänka priset idag (försökte igår men fick inte tag på damen i blomsteraffären).

Telan - du ska se mina tofflor jag övar bruddansen i?!!! Bra att dansa in skorna men svårt då jag har skorna i Stockholm och min man i Cannes. Är dock van att dansa på högre klackar än de jag ska ha på bröllopet men ändå, en mycket bra synpunkt.

• Lapinette

Vi ska inte heller göra så mycket bröllopsfix i helgen utan njuta av vinmässa utanför Nice samt att en av mina bästa väninnor från Sthlm är här nere med sin familj (hyrt lägenhet i Juan les Pins). Men lite vigelsprograms och menyprograms fix blir det nog samt att helt bestämma bordsplaceringen.

• Lapinette

Ja, inte är det långt kvar. Så länge som man har planerat och fixat och sen kommer allt vara över i en handvändning.

• Lapinette

Hej alla nya!
    Nu är vi vääääldigt nära maj-månad (mindre än 2 timmar kvar). Tänk vad tiden går fort!

Svar på tråden Maj 2006 tråd fem!!!!